bancuri, zvonuri, hobby-uri, imagini, filme haioase, chat, ID-urile membrilor...
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici: http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Bună seara,
Vara trecută am văzut în campingul din Venus, un Renault Simbol care avea un deflector de vânt pe capotă, moment în care, fiind în concediu, nu am dat prea multă importanță... Acum câteva zile, conjunctural, mi-am amintit acest lucru și m-am apucat să caut pe net diferite informații despre deflectoarele de vânt. Am găsit câteva posturi pe diferite forumuri rulotistice de prin lume, în care, așa cum era de așteptat, majoritatea afirmau calitățile deosebite ale unui astfel de obiect atât în modul de deplasare și în ținuta la drum a ansamblului, cât și al consumului mai scăzut de combustibil. Am căutat pe net și singurele deflectoare pe care le-am gasit sunt produse prin Australia și costă undeva în jurul valorii de 250 $ fără a pune în calcul transportul. Am mai găsit pe undele siteuri de vânzări altele mai scumpe, iar întrebarea mea este dacă are cineva cunostință de astfel de produs la un preț cât de cât normal (în sensul că suma de ~ 300 $, deci undeva peste 1000 de lei se amortizează destul de greu prin consumul de combustibil) sau dacă știe cineva o firmă care prelucrează fibra de stică unde aș putea comanda ceva de genul acesta? Am găsit unele modele care permit realizarea în regim „homemade” și mă gândeam că ar fi mai ușor dacă ar fi realizat din fibra de stică. Am să atașez și două imagini, una cu cel australian și una cu cel care consider eu că se poate realiza în regie proprie (ceea ce voi și face dacă nu gasesc ceva la un preț convenabil). Mulțumesc.
Cel australian (mult prea scump după părerea mea cumulând prețul cu transportul):
Cel ce poate fi realizat în regie proprie:
Salut incearca sa cauti pe net firme care fac paravant-uri pentru camion busuri sau dube mai bine zic un carosier care se ocupa cu asa ceva sau cei care lucreaza cu fibra de carbon si se poate face fara probleme unul .
Mai este o varianta care este destul de simpla cumparat bara transversala pentru portbagaj se face un sablon din carton mai gros dupa care se cumpara kit reparatie fibra de sticla si se va face paravantul cu ransorsarea necesara ..
Daca va intereseaza, am eu unul de vanzare identic cu prima fotografie. Dar inainte, ar fi bine sa consultati topicul probleme de aerodinamica unde am dezbatut pe larg acest subiect si am facut si teste in "tunel aerodinamic". Pentru Renault Megane II cum am eu, nu este eficient. Probabil ca pe al meu l-ati vazut in camping Venus.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
Dupa parerea mea, pentru berline nu au rol de imbunatatire a coeficientului de aerodinamicitate, dimpotriva, opun o rezistenta in plus.
Pentru a avea efect, ar trebui ca distanta dintre deflector si rulota sa fie foarte mica. La viteza de 90-100 km/h, curentii de aer coboara in spatele deflectorului, oprindu-se tot in panoul frontal, fara a imbunatati ceva. O usoara imbunatatire s-ar simti pe un break, SUV sau Van, unde distanta intre panoul spate al masinii si rulota este mica. http://www.youtube.com/watch?v=QmwkrQbTgNQ
Vă salut,
Dacă există doritori, deflectorul dlui. Pascu este încă disponibil întrucât momentan nu îmi pot permite o asemenea investiție. O zi bună! Respect!