Salut initiativa ta, Valentin, de a face o astfel de transformare. Sint sigur ca drumul parcurs de tine in aceasta conversie poate fi un imbold si pentru alti colegi in a aborda asa ceva.
Inca de la inceput iti mentionez ca pentru a te putea ajuta este necesar sa ne dai cat mai multe informatii legate de:
- modelul dubei, dimensiunile exacte de interior ale zonei de marfa, inclusiv latimea pe care vad ca nu ai mentionat-o si cotele la care sunt amplasate cele doua alveole ale rotilor din spate;
- schita configurarii la care te-ai gandit;
- sistemul de incalzire spre care te orientezi - gaz/motorina;
- detalii frigider;
- instalatia de apa menajera - capacitate rezervor;
- amanunte legate de materialul din care doresti sa executi mobilierul;
- nr. locuri de dormit. etc.
Sunt sigur ca vor fi colegi care iti vor da diverse solutii legate de cele de mai sus.
In contrapartida, pentru ca schimbul de informatii sa fie benefic tuturor, este de dorit ca si tu sa ne dai toate detaliile legate de achizitia materialelor, preturi, furnizori, etc. si sa ne tii la curent cu costurile partiale si totale la care ai ajuns sa faci aceasta conversie.
Pentru ca esti inca la inceputul demararii acestui proiect iti recomand ca absolut tot ce cheltuiesti in legatura cu conversia, sa pui pe hartie/xcell.
Ceva de genul asta:
Furnizori si cheltuieli.pdf
... in care treci absolut tot, inclusiv cantitati, furnizori, pret/um, inclusiv materiale consumate si care nu se regasesc in produsul finit (lavete, diluanti, smirghel, discuri polizor, etc.)
Si numai asa, la sfarsit, ai sa ai o imagine cat se poate de clara si exacta a investitiei facute.
Revenind la subiect... la postarea ta.
Valentin Cretu scrie:... Am cumparat material k-flex de 19mm, doua role ce acopera 20 m2, si adezivul lor 1l... Peste kflex intentionez sa pun un strat de vata cu aluminiu de 5cm... Trebuie sa gasesc o modalitate de a prinde vata pe peretii laterali, astfel incat sa nu cada in partea de jos...
- ai optat, din ce vad, pentru placa K-flex simpla, adica fara autoadeziv, intelegand ca adezivul ti l-au dat separat (1l). Intrebarea ar fi... cat a costat metrul patrat in acest caz si cat te-ar fi costat mp in situatia in care placa era autoadeziva ?
- peste placa K-flex inteleg ca doresti sa pui un strat de vata de 5 cm si iti pui problema (pe deplin justificata) ca aceasta vata sa nu se lase si sa ramai cu zonele superioare ale peretilor goale. Temerea ta, Valentin, este pe deplin justificata tinand cont de conditiile in care lucreaza aceasta izolatie. Parerea mea este ca daca folosesti vata sul (plapuma), garantat asa se va intampla. Solutia va fi sa folositi vata bazaltica placa, de consistenta (kg/mc) cat mai mare, de 5 cm si fara folie de aluminiu. Oricum, daca realizezi izolatia pe care ti-ai propus-o, te vor invidia si producatorii consacrati de astfel de vehicule. :) Configuratia locurilor in care introduci vata nu este aceeasi, variaza grosimea stratului de izolatie pe suprafetele interioare ale dubei. Vor fi locuri in care vei subtia stratul de vata pana la 2-3 cm, iar pentru aceasta iti va fi necesar un cutit lung cu lama usor curbata care te va ajuta sa faci cat mai estetic aceasta operatie.
Izolatia la plafon poti sa o faci si cu vata minerala sul, este mai ieftina si acolo nu are unde sa se lase.
Valentin Cretu scrie: ... Oscilez intre a cumpara scaune SH care se rotesc sau sistemul de adaptare la scaun pentru rotire(cam scumput)...
- legat de scaunele cu rotire sau fara. Totul va depinde de configurarea la care te-ai gandit. Functie de aceasta configurare, ele pot fi cu rotire sau fara. La ce pret ai gasit dispozitivul de rotire ? La ce pret ai gasit scaunele sh. cu sistemul de rotire integrat ?
Cu cat ne dai mai multe amanunte scrise si foto, cu atat mai multe sfaturi utile iti vom putea da.
Spor la treaba !
PS. Nu uita sa tii cont de greutatile tuturor materioalelor aferente transformarii. Este bine ca la finalul transformarii sa nu pui in "pericol" MMA-ul vehiculului.