Pagina 1 din 2
Cum prevenim ovalizarea cauciucurilor autorulotei?
Scris: 26 Feb 2016, 11:51
de Cosmin Prund
Cum spune subiectul; Cum prevenim ovalizarea cauciucurilor autorulotei la stationarea de lunga durata? Ma uit pe geam cum sta camper-ul in curte, nu l-am miscat de mai bine de-o luna si n-am nici o plimbare programata in viitorul apropiat. Asta-i viata camper-ului de fapt, cea mai mare parte din timp sta pe loc.
Asadar, ce idei aveti? Ce parere aveti despre produsele din pozele de mai jos?
Re: Cum prevenim ovalizarea cauciucurilor autorulotei?
Scris: 26 Feb 2016, 12:04
de Dragos Marin
Eu din cate stiu anvelopele speciale pentru camper ca de exemplu ce am eu MICHELIN Agilis Camping sunt gandite in asa fel sa nu se ovalizeze..., acum daca o fi asa sau nu, nu stiu....
Re: Cum prevenim ovalizarea cauciucurilor autorulotei?
Scris: 26 Feb 2016, 12:06
de Gabriel Schuster
Calele din a doua poza au fost special concepute pentru a proteja anvelopele la o stationare indelungata.
Re: Cum prevenim ovalizarea cauciucurilor autorulotei?
Scris: 26 Feb 2016, 13:33
de Roman Vasile
In mod normal anvelopele cu "C" nu ar trebui sa se ovalizeze. Dar preventiv este bine sa pui autorulota pe cricuri ca cele din prima poza. Nu stiu cele din poza la cate kg rezista...eu am gasit la Lidl acum un an , perechea la pret bun, din otel, par destul de rezistente. Dar lenea e mare domn... :mrgreen: ... inca nu le-am folosit! Daca cauciucurilor cred ca le e totuna daca stau "apasate" nu aceeasi lucru pot sa spun despre arcuri! Astea se vor bucura nespus de pauza binemeritata! Din pacate desi sasiele de autorulote sunt comandate de fabricantii de autorulote special acestei destinatii, arcurile sunt aceleasi ca pentru vanurile, minicamioanele care se construiesc pe acelasi tip de sasiu. Iar la RV-ur incarcarea aproape maxima este permanenta, ceea ce duce la obosirea arcurilor. O pauza le convine de minune!
Re: Cum prevenim ovalizarea cauciucurilor autorulotei?
Scris: 26 Feb 2016, 14:35
de Lupu Ciprian
Metoda folosita de mine in ultimii 3 ani a fost sa-l misc din cand in cand in fata sau in spate in curte... ( o data la 10 zile sa zicem ) . Eu stiu ca C urile nu se deformeaza .
Re: Cum prevenim ovalizarea cauciucurilor autorulotei?
Scris: 26 Feb 2016, 15:57
de Cristian Neaga
Buna dragi prieteni
Ca de obicei romanul isi face griji pentru orice. Ba nu a acoperit masina, ba nu a pus capre ba arcurile obosesc..........
Credeti oare ca v-ati cumparat jucarii? Cat suporta un cauciuc la 100 de km pe ora?(temperatura greutate socuri frecare forte centrifuge franari puternice cu minim3500 de kg incarcatuta)?
Aceste masini sunt la origine autoutilitarele de pe sosele care contuu cara in medie 4500 de kg si pe care nu le inveleste nimeni cu plapumiora pufosa si nu le sterge nasul nimeni. Sa nu exageram cu griji deosebite. Trebuie respectat manualul de intretinere si atat.
Re: Cum prevenim ovalizarea cauciucurilor autorulotei?
Scris: 26 Feb 2016, 16:55
de Cosmin Prund
Sa speram ca asa o fi si nu-i nevoie sa-mi fac griji, dar tot o sa-mi procur un set de cale rotunjite si o sa urc masina pe ele. Un set de cauciucuri e muuult mai scump decat calele si anul trecut am avut de-a face cu o masina cumparata din showroom si care avea cauciucurile ovalizate din cauza ca a stat prea mult timp nemiscata :(
Re: Cum prevenim ovalizarea cauciucurilor autorulotei?
Scris: 26 Feb 2016, 17:09
de Niky Radu
Anvelopele au garantie 4 ani, pentru ca nu facem multi km cu ele, nu prea se tocesc dar imbatranesc, trebuiesc schimbate pana in maxim 6 ani (sa mai treaca inca 2 ani de la noi) de la cumparare chiar daca mai au carne pe ele. Nu cred ca trebuie sa ne facem griji cu aceasta ovalizare, e prima oara cand aud de asa ceva.
Re: Cum prevenim ovalizarea cauciucurilor autorulotei?
Scris: 26 Feb 2016, 19:05
de Toni Conecini
din cate stiu eu masinile aflate in conservare la armata au pe anvelope scrise cifrele 1, 2, 3 si 4 in dreptul orelor 12, 3, 6 si 9. Odata pe luna se ridica pe cric si se muta toate rotiule la 90 grade. in acest fel o luna cifra 1 este la sol apoi cifra 2 apoi 3 etc. Nu sunt sigur daca aceasta manevra previne ovalizarea sau doar faca rotile patrate :lol:
Re: Cum prevenim ovalizarea cauciucurilor autorulotei?
Scris: 26 Feb 2016, 19:32
de Constantin Curelea
Problema imbatranirii cauciucului, aici fiind problema, este mai delicata la garniturile de la instalatia de frână decât la anvelope.
Este indicat ca periodic acestea sa fie miscate din pozitia de repaus.
Re: Cum prevenim ovalizarea cauciucurilor autorulotei?
Scris: 26 Feb 2016, 21:51
de Cosmin Prund
Problema ovalizarii cauciucurilor in stationare este reala si n-are legatura cu imbatranirea cauciucului. Sa va spun o poveste...
Anul trecut in toamna firma la care lucrez a achizionat un turism Audi din showroom. Dupa achizitie am descoperit ca sunt deformate cauciucurile, se vedea cu ochiul liber cand cauciucul era montat in aparatul pentru echilibrat. Intr-adevar cauciucurile au fost inlocuite pe garantie, dar procedura este greoaie (ca toate garantiile :D ). A fost necesara testarea cauciucurilor pe un aparat care bineinteles ca exista doar la Bucuresti. (Daca eram noi in Bucuresti probabil ca aparatul exista numai in Timisoara...). Cu ocazia asta am aflat ca cei de la Audi au ceva protocol special pentru masinile din showroom pentru a evita ovalizarea cauciucurilor. Banuiesc ca n-au respectat protocolul sau n-a fost suficient...
Si asa ajung la cauciucurile de autorulota: "C"-uri, deci presupun mai rezistente; Masina mai mare, cauciucuri mai mari deci presupun ca ansamblul per total este mai putin sensibil la o mica deformare a cauciucului. N-am idee daca problema se poate manifesta si la autorulota, motiv pentru care am scris aceasta poveste.
Intre schimb pe garantie si preventie aleg preventia ca e mai sigura si mai ieftina.
Re: Cum prevenim ovalizarea cauciucurilor autorulotei?
Scris: 26 Feb 2016, 22:40
de Radu Pascu
Subscriu la aceasta preventie. Am achizitionat de la Lidl acele cale pentru atelier. Sunt foarte solide si suficient de bine facute pentru scopul nostru. Personal eu ridic rulota pe doua astfel de cale la sfarsitul toamnei, pana primavara, atat pentru anvelope cat si pentru toroane, acestea relaxindu-se foarte mult in acest timp.
Pentru campere sunt cale specializate automate electrice sau hidraulice (vezi Falle, Frankana, Berger etc etc.)
http://www.frankana.de/Technology/Chass ... 616-EN-FRA
Eu asa ceva a-si sugera pentru un camper. Ca sa nu vorbim si de utilitatea lor la campare.