VERIFICARE SISTEM FRANARE ALKO
Scris: 11 Iun 2015, 00:10
Buna Seara
Apelez la dvs in ideea de a ma ajuta in urmatoarea problema
-Am mers la un atelier in Brasov ( CARLIGE AUTO BV )ptr reparatii si intretinere punti ALKO ptr a schimba un rulment la o roata si ptr a verifica sistemul de franare
in sensul de a avea o franare egala pe ambele roti ( ptr un drum de 4500km ). Cu aceasta ocazie am gasit si amortizoare ptr roti ( sau ptr punte )
Toate bune dar acum urmeaza problemele
LUNI 8 06 2015
-30 min dureaza montarea amortizoarelor
-90 minute se dau rotile jos de pe tambur, se scoate tamburul dr in care se inlocuieste rulmentul ( am avut ALKO am pus ALKO se scoate tamburul stg si se constata ca rulmentul este in stare f buna - recomandarea a fost ca nu trebuie schimbat ) se curata cu peria ambele ansambluri de saboti ( dr stg ) se fac reblajele de riguare ptr
egalizarea fortei de franare se monteaza totul la loc se mai greseaza amortizorul de la carlig si gata
-se cupleaza RV la masina si se pleaca in proba -AICI INCEPE CALVARUL in aprox 3 km drum asfaltat drept se pun 2-3 frane usoare o frana tare dupa care la oprire
se atinge tamburul care ARDE EFECTIV NU SE POATE ATINGE FARA SA TE ARDA
MARTI -MIERCURI 10 06 2015 pana i aceasta seara nu s-a putut realiza un reglaj eficient ( roata -protap ) ptr sistemul de franare care indiferent de reglaj se incalzeste simultan ptr ambele roti ( mai fierbinte sau mai putin fierbinte dar cu pericolul de a te frige in mana ( probe pe 3-8 km )
La recomandarea atelierului am pus in alt amortizor nou la protap ( sunt sigur ca nu trebuia dar am acceptat tocmai ptr a avea o si mai mare siguranta )si nici o schimbare ,am pus un alt amortizor un protap si mai puternic ( cu 200 kg la recomandarea ALKO Ungaria deoarece rulota cantarita are 1225 kg ) si tot nici o schimbare
Au schimtat arcurile ,au schimat capul de tractiune la un tamburi Mentionez ca ferodouriole de pe toti sabotii sunt aproape neuzati iar urmele de frecare sabot tambur sunt uniforme .
Am pus rulota si pe stand dar concluzia atelierului ITP ( dl Pascu Brasov)este LIPSA EFICIENTA FRANARE la PROBE CU FRANA DE MANA TRASA ) dl Pascu este aglomerat si nu pot sa bag rulota la dsul in service ( poate ca cu putina bunavointa se putea gasii o gaura in urmatoarele 3 zile dar asta este cand omul iti spune ca nu se poate trebuie sa il crezi )
SUNT DISPERAT nestiind ce sa mai fac si deasemenea si personalul atelierului Carlige auto Brasov este intr-o postura caraghiosa desii ei trebuie sa se agite mai tare ca mine .( au acceptat lucrarea au facut devizul au incasat banul )
In aceasta seara am luat rulota in speranta ca daca fac 10-20 km poate se aseaza ferodourile ( la propunerea atelierului ) in tambur si nu mai incalzeste dar in drum spre casa temperatura a crescut destul de tare si am fost nevoit sa ma opresc ptr racire si tot asa pana acasa .
Am incercat sa fac singur o proba si la 25km /h si am pus o frana tare cu intentia sa vad daca ramane dara de cauciuc pe asfalt
COSTAT URMATOARELE franarea din dr care incalzeste ff tare a lasat urma accentuata de aproc 80 cm iar franarea din stg a lasat o urma putin vizibila de aprox 40 cm Personal am tras concluzia ca nimic nu este in regula .FRANELE SUNT NEUNIFORME ( protapul intradevar a lovit relativ incet )
NU STIU CE SA MAI FAC AM INCERCAT SA CONLUCREZ CU PERSONALUL ATELIERULUI AMIABIL RESPECTAND PROFESIONALISMUL LOR DAR ...... sunt sigur ca nu au capacitatea de a realiza un reglaj corect neavand o logica in operatiuni si ajungand in faza in care nu stiu de unde sa o apuce in realizarea pas cu pas a reglajelor dar asta in conditiile in care eu ca si client am achitat toate piesele si manopera ceruta ( am ajuns la 10 mil )
Rulota mea cred ca inafara de un zgomat la rulment ,avea o franare foarte buna nu incalzea tamburii decat poate la 3-400 km cand constatam o relativa incalzire ( dar care permitea totusi atingerea lor ) la pauza care o faceam de 10-15 min
Cunoasteti pe cineva in Brasov (care sa poatea sa coordoneze munca acestui atelier ) PRICEPUT IN REGLAJE FRANE ALKO care sa poate sa finalizeze cu proba de stand aceste operatiuni ( sa vina la atelier si sa gireze operatiunile ce trebuiesc facute intr-o ordine fireasca )
Culmea este ca pe 19 06 2015 am planificata deplasarea in concediu iar eu nu pot sa merg nici 5 km cu rulota in conditii optime
Cand ceva merge trebuie lasat sa mearga spunea cineva si aveam mare dreptate MA PUS DRACU SA CER VERIFICARE FRANA SI VERIFICARE AM ( atentie sa nu patiti la fel ca mine )
ASTEPT UN SFAT O PARERE UN AJUTOR
Multumesc anticipat
Marian Enache 0773 950604
Apelez la dvs in ideea de a ma ajuta in urmatoarea problema
-Am mers la un atelier in Brasov ( CARLIGE AUTO BV )ptr reparatii si intretinere punti ALKO ptr a schimba un rulment la o roata si ptr a verifica sistemul de franare
in sensul de a avea o franare egala pe ambele roti ( ptr un drum de 4500km ). Cu aceasta ocazie am gasit si amortizoare ptr roti ( sau ptr punte )
Toate bune dar acum urmeaza problemele
LUNI 8 06 2015
-30 min dureaza montarea amortizoarelor
-90 minute se dau rotile jos de pe tambur, se scoate tamburul dr in care se inlocuieste rulmentul ( am avut ALKO am pus ALKO se scoate tamburul stg si se constata ca rulmentul este in stare f buna - recomandarea a fost ca nu trebuie schimbat ) se curata cu peria ambele ansambluri de saboti ( dr stg ) se fac reblajele de riguare ptr
egalizarea fortei de franare se monteaza totul la loc se mai greseaza amortizorul de la carlig si gata
-se cupleaza RV la masina si se pleaca in proba -AICI INCEPE CALVARUL in aprox 3 km drum asfaltat drept se pun 2-3 frane usoare o frana tare dupa care la oprire
se atinge tamburul care ARDE EFECTIV NU SE POATE ATINGE FARA SA TE ARDA
MARTI -MIERCURI 10 06 2015 pana i aceasta seara nu s-a putut realiza un reglaj eficient ( roata -protap ) ptr sistemul de franare care indiferent de reglaj se incalzeste simultan ptr ambele roti ( mai fierbinte sau mai putin fierbinte dar cu pericolul de a te frige in mana ( probe pe 3-8 km )
La recomandarea atelierului am pus in alt amortizor nou la protap ( sunt sigur ca nu trebuia dar am acceptat tocmai ptr a avea o si mai mare siguranta )si nici o schimbare ,am pus un alt amortizor un protap si mai puternic ( cu 200 kg la recomandarea ALKO Ungaria deoarece rulota cantarita are 1225 kg ) si tot nici o schimbare
Au schimtat arcurile ,au schimat capul de tractiune la un tamburi Mentionez ca ferodouriole de pe toti sabotii sunt aproape neuzati iar urmele de frecare sabot tambur sunt uniforme .
Am pus rulota si pe stand dar concluzia atelierului ITP ( dl Pascu Brasov)este LIPSA EFICIENTA FRANARE la PROBE CU FRANA DE MANA TRASA ) dl Pascu este aglomerat si nu pot sa bag rulota la dsul in service ( poate ca cu putina bunavointa se putea gasii o gaura in urmatoarele 3 zile dar asta este cand omul iti spune ca nu se poate trebuie sa il crezi )
SUNT DISPERAT nestiind ce sa mai fac si deasemenea si personalul atelierului Carlige auto Brasov este intr-o postura caraghiosa desii ei trebuie sa se agite mai tare ca mine .( au acceptat lucrarea au facut devizul au incasat banul )
In aceasta seara am luat rulota in speranta ca daca fac 10-20 km poate se aseaza ferodourile ( la propunerea atelierului ) in tambur si nu mai incalzeste dar in drum spre casa temperatura a crescut destul de tare si am fost nevoit sa ma opresc ptr racire si tot asa pana acasa .
Am incercat sa fac singur o proba si la 25km /h si am pus o frana tare cu intentia sa vad daca ramane dara de cauciuc pe asfalt
COSTAT URMATOARELE franarea din dr care incalzeste ff tare a lasat urma accentuata de aproc 80 cm iar franarea din stg a lasat o urma putin vizibila de aprox 40 cm Personal am tras concluzia ca nimic nu este in regula .FRANELE SUNT NEUNIFORME ( protapul intradevar a lovit relativ incet )
NU STIU CE SA MAI FAC AM INCERCAT SA CONLUCREZ CU PERSONALUL ATELIERULUI AMIABIL RESPECTAND PROFESIONALISMUL LOR DAR ...... sunt sigur ca nu au capacitatea de a realiza un reglaj corect neavand o logica in operatiuni si ajungand in faza in care nu stiu de unde sa o apuce in realizarea pas cu pas a reglajelor dar asta in conditiile in care eu ca si client am achitat toate piesele si manopera ceruta ( am ajuns la 10 mil )
Rulota mea cred ca inafara de un zgomat la rulment ,avea o franare foarte buna nu incalzea tamburii decat poate la 3-400 km cand constatam o relativa incalzire ( dar care permitea totusi atingerea lor ) la pauza care o faceam de 10-15 min
Cunoasteti pe cineva in Brasov (care sa poatea sa coordoneze munca acestui atelier ) PRICEPUT IN REGLAJE FRANE ALKO care sa poate sa finalizeze cu proba de stand aceste operatiuni ( sa vina la atelier si sa gireze operatiunile ce trebuiesc facute intr-o ordine fireasca )
Culmea este ca pe 19 06 2015 am planificata deplasarea in concediu iar eu nu pot sa merg nici 5 km cu rulota in conditii optime
Cand ceva merge trebuie lasat sa mearga spunea cineva si aveam mare dreptate MA PUS DRACU SA CER VERIFICARE FRANA SI VERIFICARE AM ( atentie sa nu patiti la fel ca mine )
ASTEPT UN SFAT O PARERE UN AJUTOR
Multumesc anticipat
Marian Enache 0773 950604