Pagina 1 din 3

Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 12 Dec 2014, 15:06
de Radu Pascu
Saptamana asta am facut un monaj de suspensie pneumatica suplimentara independenta, la un camper pe sasiu FIAT DUCATO.
Am postat aici si invit pe cei interesati sa vizioneze topicul.
Va stau la dispozitie cu orice detalii.

Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 12 Dec 2014, 15:46
de Lupu Ciprian
Dl.Radu a postat pe Caravanclub fotografiile pt ca acolo i-a fost mai facil , dar le vom posta si aici ca sa nu avem trimitere catre alt forum .
De asemenea recomand tuturor colegilor sa foloseasca imgur sau imageshack "broasca" pt a "uploada " - "urca " mai facil si rapid fotografii in forum .

RADU PASCU a scris :


Saptamana asta, am montat un set de suspensie pneumatica pentru un camper pe sasiu de FIAT DUCATO. A fost livrat de Pety pentru un client de al meu. Setul s-a dovedit foarte bine facut, cu finisaje ingrijite si accesorii (cuple de aer rapide) de foarte buna calitate. Practic nu a lipsit nimic. Nu a fost nevoie de nici macarun surub in plus. Este fabricat in China, dar probabil sub o atenta supraveghere a firmei mama GOLDSCHMITT. S-a aprovizionat varianta duplex, care permite incarcarea/descarcarea separata si diferita a ambelor parti ale suspensiei, acest lucru ajutand foarte mult la nivelarea provizorie a camperului in regim stationar.
Kit-ul se compune din doua elemente elastice pneumatice, suportii de montaj specifici pentru tipul de sasiu, doi colaci cu furtun de plastic verde si galben, asta ca sa identifici usor traseul stanga si dreapta, panoul de comanda decupat special conform sasiului, compresorul de aer si o "gasca" de suruburi. Trei carti cu schite diverse de montaj in diferite variante. Exista chiar si o varianta "activa" care stie sa echilibreze suspennsia pe viraj, ca apoi sa se autoadapteze. Varianta aceasta nu a fost prezentata in catalogul Falle caci probabil clientul meu ar fi achizitionat-o. Dar dupa cum mi-am putut da seama, se poate face upgrade la ea. Montajul a durat cam 3 ore, putin mai mult a durat timpul de conceptie pentru amplasarea compresorului. Asa ca am optat sa-l montez in compartimentul bateriei acumulator, astfel nefiind nevoit sa gauresc caroseria si am avut si acces la bord.
Sistemul functioneaza astfel:
se tine apasata (buton fara retinere) comanda de presurizare a pernelor de aer.
se vizualizeaza presiunea pe cele doua manometre stanga si dreapta.
se controleaza "assieta" camperului, astfel incat sa aiba o pozitie orizontala pe sol, intr-un loc plan.
practic de acum se poate rula la acest nivel.
in caz de stationare, se poate descarca sau incarca preferential cu ajutorul celor doua valve de descarcare, fiecare parte separat, astfel incat vehiculul sa stea orizontal, chiar daca solul este putin inclinat.
Recomand celor care doresc acest sistem, caci cum spuneam sistem este foarte ingrijit lucrat. S-a tinut cont si de detalii fine, precum etui pentru cartile de service si manualul de intretinere, cat si un autocolant reliefat cu litere individuale cu inscriptia GOLDSCHMITTH de culoare argintie.
Mai jos ceva foto cu faze din timpul montajului, si la final.
Pentru relatii suplimentare, nu ezitati sa ma contactati.

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 12 Dec 2014, 15:55
de Lupu Ciprian
Pt vizionare la dimensiune completa dati click pe foto


Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 12 Dec 2014, 17:42
de Doru Bodeanu
Interesant si foarte utila aceasta suspensie. Banuiesc ca nu se mai zguduie mobila asa rau la denivelari. Ar fi de dorit sa stim si cum se comporta camperul in viraje mai stranse la viteza ceva mai mare.
Daca ne poate spune dl. Pascu cat a costat chitul plus montajul, poate ne facem o planificare de buget pentru asta.
Multumesc !

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 12 Dec 2014, 21:59
de Radu Pascu
Tot setul a fost 789€, pag.167 din catalogul Falle 2014, cod 87857. Manopera a fost vreo 4 ore350ron.

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 12 Dec 2014, 23:07
de Gabi Peterca
Acest model de suspensie se poate monta si la rotile din fata?

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 12 Dec 2014, 23:57
de Radu Pascu
Acest kit este specializat pentru Ducato dupa 2000 si este doar pentru puntea spate. Pentru montare in fata, trebuie gasita solutia constructiva. Sigur va fi mai ieftin, caci se vor achizitiona doar componentele de baza, adaptarea facandu-se dupa caz, si nu in ultimul rand, daca se gaseste o solutie constructiva sigura si fara riscuri in domeniul securitatii circulatiei.
Insa, eu am gasit o solutie sa o adaptam si la rulote, pentru cei ce au nevoie. Sigur ca ideal este sa nu ai nevoie si sa nu supraincarci rulota. Dar cu totii stim ca oricum depasim MMA de fiecare data, cu mai mult sau mai putin.

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 23 Ian 2015, 23:19
de Dragos Astefanei
Buna seara,
mi-am montat un kit suspensie pneumatica Goldschmitt, achizitionat din Germania, in urma cu 6 ani. Pot sa va spun ca:
+ e util pt. campere lungi
+ foarte util daca ai moto pe spate
+ stabilitate foarte buna in mers
- bate foarte tare daca presiunea e mai mare de 2.5 - 3 bar (depinde de greutate)
- bani in plus aruncati pe fereastra pentru sistemul dual circuit (ridica max 4-5 cm numai pe puntea spate, nu ajuta deloc la pozitionarea camperului pe un teren care nu este drept).
Si inca ceva... nu este pt. rulote!
Sper ca experienta mea sa va fie de folos.
http://www.goldschmitt.de/
D.

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 24 Ian 2015, 01:30
de Rusu Mihail
De doua trei ori am vrut sa scriu in acest topic f interesant pt camperisti, dar am zis sa stau loului ca se scriu destule. Vazind totusi postarea de mai sus, m-am decis.

Pt dl Astefanei, ploiestean de-al nostru... Partial va dau dreptate, dar nu in totalitate. Cind au fost gindite si facute aceste minunatii, sa stiti ca s-au rezolvat multe...
Va spun asta, deoarece la ultimile 4 campere, am avut aceste perne inclusiv la vechitura mea din 92..:D Daca ar fi miine sa iau altul i-as pune perne de aer din prima.
Explicatie : Dupa excursia cu Dethleffsul in Turcia in 2009, mi-am luat camper cu perne de aer. Sa va fereasca "Domnul" sa nu aveti perne, pe un vint lateral serios...
Am zis ca mi se rastoarna sifonierul, morcovul era felii, vai vai ce bine este cind aceste minunatii iti limiteaza gradul de inclinare lateral...Incercati pe o masina fara..
Am vazut si apreciez ca ati pus semnul + adica al avantajului, in dreptul explicatiilor. E valabil si in cazul celor scurte, ca al meu de 5,50 m.(cind il incarci mai serios).
Basicuta aceea de cauciuc nu echivaleaza cu cricul rulotei pt terenuri denivelate...Pt acelea exista cricuri speciale pentru campere si chiar pot compensa +/- 10-15 cm.

Un alt plus este ca nu sari in ochii politiei cind esti incarcat mai ales prin vest. Inca un plus este pt camperele cu tractiune fata, in cazul terenurilor cu noroi sau gheata
Cel mai mare avantaj al separatorului st-dr, este ca pe drumurile noastre inclinate majoritar in partea dreapta, reusesc sa merg drept cu 2,5 in dreapta si 1,8 pe stinga
Bataia de care zice dl Astefanei, este din cauza ca-s prea umflate cind masina este mai putin incarcata. Incercati o presiune mai mica, re-intra in "parametrii normali"

Referitor la pret, oferta de montaj a dlui Radu Pascu e excelenta. Referitor la preturile Kiturilor, nu vreau sa-mi fac dusmani. Aici fiecare isi alege sursa de achizitie.
Goldschmitt pomenit de dl Astefanei, e cel care a si inventat jucaria si e specializat numai pe campere. Mai are si alte minunatii excelente pt stabilitate si nu numai..
Eu mi-am rearanjat sistemul la Camperland. Nicu Colpos face acest lucru de ani buni. http://www.camperland.ro/perne-de-aer.html - Acum fiecare alege dupa afinitati

Concluzia mea e clara. Cine isi permite sa-si puna. Dupa ce puneti veti vedea ce diferenta este. Numai cine nu a avut si acum are, realieaza ce bun e sa ai "basicute" :D
Asa cum s-a scris si mai sus la rulote nu se justifica. Pernele pe fata sint dedicate in general TIRurilor.. Dati cautare pe google si veti gasifoarte multe lucruri intesante.

PS : Cind am vazut in Germania ca "Bubulina" noastra avea deja pernele de aer ( de care "dealerul" nu stia ! ) i-am zis lui nevasta-mea sa nu mai negocieze pretul !.. :D

Imagine

Drumuri bune si cit mai multe informatii, ca nu strica niciodata sa mai afli una alta...In final asta-i rolul forumului, sa purtam discutii folositoare ! Bafta si sa auzim de bine !

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 24 Ian 2015, 10:22
de Nelu Predonu
Am si eu o intrebare pentru domnul Radu Pascu.

In situatia in care camperul este dotat din fabricatie cu sistemul de control al stabilitatii in curbe (ESP...) montarea acestor perne suplimentar, "se pupa" cu sistemul mentionat ?
ESP-ul va mai lucra in parametri la care a fost conceput ?
Daca da, merg mai departe cu o alta intrebare:
In situatia montajului dual cu presiuni diferite in cele doua perne, ESP-ul lucreaza normal ?

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 24 Ian 2015, 13:39
de Radu Pascu
ESP= ELECTRONIS STABILITY PROGRAM
Functionare:
actioneaza NUMAI inpereuna cu sistemul ABS. Nu are legatura cu sistemul de suspensie.
Exista senzori de rotatie in jurul axei verticale a autovehiculului si senzor de deplasare laterala fata de axa orizontal-longitudinala a autovehiculului. Ambele sunt inertiale si electronice. Al treilea senzor, este cel de pe axa volanului, care transmite unchiul si viteza unghiulara cu care se roteste volanul.
Presupunem ca:
cazul 1.
ne aflam intr-un viraj pe dreapta si puntea fata tinde sa drapeze spre exteriorul virajului iar puntea spate urmeaza traiectoria dorita (adica nu derapeaza). In acest caz cei trei senzori transmit datele calculatorului de ESP, acesta calculand traiectoria virtual dorita a autovehiculului si abaterea reala fata de aceasta. In acest caz va intra automat in functie frana pe roata spate dr, obligand autovehiculul sa execute o rotatie in jurul punctului "fix virtual instantaneu" adica roata spate dr. Cat timp soferul mentine volanul pe traiectoria dorita, ESP va actiona si va corecta traiectoria reala.
cazul 2.
spatele derapeaza, atunci se va frtana roata fata st se va frana, abligand autovehiculul sa execute o rotatie in jurul punctului "fix instantaneu virtual" adica roata fata st.
cazul 3.
autovehiculul executa un derapaj simultan fata si spate. Sistemul va frana consecutiv cele doua roti amintite mai sus, recalculand cele doua puncte fixe de rotatie instantanee.
Concluzie: ESP, ASR, ABS, BBS NU AU NIMIC COMUN CU SISTEMUL DE SUSPENSIE. Doar sistemul EBS intalnit la camioane, tine cont si de suspensie, incarcare punte, uzura placute, etc etc.
Sper ca cele relatate sa fie suficient de explicite, dar daca doriti detalii mai amanuntite despre aceste sisteme si ce inseamna ele, evolutia lor si importanta, va stau oricand la dispozitie.

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 24 Ian 2015, 21:17
de Nelu Predonu
Multumesc Radu. Foarte detaliata descrierea.

Eram tentat de montarea unor astfel de perne doar pentru marirea confortului, insa cred ca din acest punct de vedere ele nu fac minuni.
Banuiesc ca efectul lor este mai util in situatia in care creste incarcarea camperului pe puntea spate.