Pagina 1 din 2
port bicicleta de 2 sau 4?
Scris: 08 Mai 2013, 21:21
de Toni Conecini
am citit de curand ce a scris cineva pe forum, cum ca are montat pe spate suport de 4 biciclete insa a intrat in balans la 90 la ora.
avand in vedere ca si eu as vrea sa pot transporta 4 biciclete insa nu cred ca am protapul suficient de lung pt a monta i fata 2 biciclete si in spate alte 2 ce solutii as avea?
eu ma gandeam sa pun in spate un suport pt 4 biciclete, insa m-a pus pe ganduri ce spunea colegul referitor la balans...
ca alternativa as aputea pune in spate 2 biciclete si celelalte 2 pe masina...
pareri?
Re: port bicicleta de 2 sau 4?
Scris: 08 Mai 2013, 21:30
de Radu Pascu
Nu ete important cate biciclete ai pe spate.
Este FOARTE important sa ai greutatea repartizata uniform, si in niciun caz sa nu fie mult mai mare pe spate. Trebuie respectata apasarea pe carlig, in limite normale. O rulota goala trebuie sa apese la fel pe carlig si incarcata. Si inca ceva; incercati sa nu depasiti exagerat MMA. Toti depasim, dar incercati sa nu transformati rulota intr-o remorca de marfa.
Re: port bicicleta de 2 sau 4?
Scris: 08 Mai 2013, 21:51
de Silviu Ghete
Eu am facut treaba cu balansul la 90km/h, cu 3 biciclete agatate in spate. Bicicletele nu erau foarte usoare, erau ceva gen MTB, cred ca vreo 20kg/buc. Am inceput balansul in timp ce depaseam un TIR, anul trecut, pe autostrada soarelui. Explicatia e simpla, si nu contrazice legile fizicii: masa destul de mare, distanta fata de osie de peste 2m (poate o rulota mai scurta s-ar fi comportat altfel). Momentul fortei este direct proportional nu masa, acceleratia si bratul fortei. Asa ca, o masa mai mare si mai departata de axa duce la balans (parerea mea). De atunci, mai mult de doua biciclete nu car pe suport.
Re: port bicicleta de 2 sau 4?
Scris: 08 Mai 2013, 22:09
de Niky Radu
@Toni...de obicei o rulota are posibilitatea sa fie incarcata intre 200-250kg maxim, cortul cu bete si alte accesorii cam 50-70kg, butelia mare are vreo 30-40kg incarcata, pentru bauturi si mancare rezervi cam 20-30kg, bidoane de apa goale si cabluri electrice 10-20kg, scaune si masa camping cam 20-30kg,imbracaminte 10kg,antena, tv si receiver 10kg,nu am pus bicicletele 4 x 15kg si deja am ajuns la limita maxima de incarcare!!!!scrie in talonul masinii care este greutatea maxima in ansamblu, nu poti folosi mma-urile la maxim, cel al masinii si cel al rulotei!!!!...exista un filmulet pe forum despre cum trebuie incarcata rulota si in ce cazuri intri in balans!!!!ca un sfat foloseste suport de 2 biciclete pe rulota si daca le vrei pe toate 4 mai pune 2 pe masina...una peste alta tine cont de tot ce "bagi" in ea, toate accesoriile trebuie sa fie cat mai usoare, aluminiu de preferinta!!!
Re: port bicicleta de 2 sau 4?
Scris: 08 Mai 2013, 23:24
de Toni Conecini
am vazut intr-adevar acel filmulet. este foarte elocvent despre cum sa incarci rulota - repartitia maselor. de aceea ma gandeam si eu la 2 bicickete in spate si 2 pe masina. insa cred eu ca va creste consumul masinii...indicele de aerodinamicitate va avea de suferit versus toate bicicletele in spatele rulotei
Re: port bicicleta de 2 sau 4?
Scris: 09 Mai 2013, 09:23
de Marius Beldiman
Toni, pentru ca de curand am lucrat la reparatia rulotei mele si pentru ca am vazut ce inseamna structura rulotei, eu nu as recomanda nimanui sa-si ataseze suport de biciclete pe peretele din spate al rulotei! Cu atat mai mult sa puna si 3-4 biciclete. Gandestete ca structura este facuta din scandurele de 2.5 x2.5 cm de lemn si nu sunt puse foarte des, iar intre ele este polistiren; in principiu nu sunt mai mult de 4 bucati pe verticala pe toata lungimea rulotei. Pentru doua biciclete as recomanda suportul de pe protap, iar pentru 3-4 biciclete , la fel ca nea Gigi Serpescu, suportul de deasupra masinii.
uitate putin aici:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Re: port bicicleta de 2 sau 4?
Scris: 09 Mai 2013, 09:28
de Cosmin Prund
O solutie pot fi si bicicletele pliante bagate sub pat.
Re: port bicicleta de 2 sau 4?
Scris: 09 Mai 2013, 10:28
de Dan Alexandru
De ce nu puneti bicicletele in fata rulotei, ceva in genul
http://www.google.co.uk/search?q=suport ... B700%3B525
Re: port bicicleta de 2 sau 4?
Scris: 09 Mai 2013, 18:56
de Toni Conecini
asa cum am scris in fata pe protap nu cred ca pot monta suport de biciclete pt ca protapul este scurt si ar atinge de masina la viraje.
pana la urma cred ca voi monta in spate un suport de 2 si celelalte 2 pe masina
Re: port bicicleta de 2 sau 4?
Scris: 10 Mai 2013, 00:25
de Dragomir Gabriel
Cu 2 biciclete pe spatele rulotei intram in balans la 100km/h. Fara ele, am mers cu 120km/h, deci concluzia, modificarea centrului de greutate duce la intrarea in balans. Rezolvarea, am luat duba pentru tractarea rulotei, bicicletele in duba, cea mai simpla solutie. Daca vor fi asezate pe masina, nu cred ca va creste consumul prea mult... aveti totusi o rulota in spate care are grija de asta. Suportul pe protapul rulotei va forta structura turismului, va creste greutatea pe partea din fata a rulotei, ceea ce nu este recomandat, eu l-am dat jos cand am cumparat rulota. Vor fi pareri pro si contra, practica le rezolva pe toate...
Re: port bicicleta de 2 sau 4?
Scris: 10 Mai 2013, 09:36
de Toni Conecini
pana la urma se pare ca solutia cea mai buna pt balans/structura rulotei insa mai putin practica ar fi 2 biciclete pe masina si 2 biciclete in rulota....chiar este o dilema pt mine, neavand deloc experienta in acest sens
cum este daca 2 biciclete sunt transportate in rulota? este incomod sa le dai jos la fiecare oprire/campare sau merge? cum sa le fixez inauntru in timpul mersului?
Re: port bicicleta de 2 sau 4?
Scris: 10 Mai 2013, 10:35
de Cosmin Prund
Biclele bagate in rulota se pot aseza cam in mijlocul rulotei, chestie care-i perfecta pentru echilibrul rulotei pentru ca vor fi aproximativ deasupra osiei. Eu am mers cu 1 MTB de adult + 1 de copil + 1 de bebe + 1 pliabila in rulota, dar rulota mea e lunga. Pot sa va spun ca este incomod, mai ales cand opresti intr-o benzinarie si vrei sa-ti iei ceva din frigider; Sau vrei sa folosesti toaleta. Eu la toaleta ajung, dar pentru frigider ma urc peste biciclete. A doua problema este cand ajung in camping, trebuie obligatoriu date jos, si asta se poate dovedi o problema; De exemplu daca sunt de fapt intr-o parcare pe autostrada!
A doua problema este ancoratul si fixatul lor. Din nou depinde de aranjarea interioara a rulotei. Eu le pot ancora (cu banda elastica) de masa - nu ma bag la fixari mai rigide sa nu se rupa masa la o curba, mai bine sa miste un pic. Trebuie musai ancorate, altfel lovesc mobila; La cat de slab e mobilierul de la rulota te poti trezi cu un ghidon intr-un sertar!