Pagina 1 din 2

Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Scris: 23 Iul 2009, 11:30
de Ionel Hociung
Am o problema legata de instalatia electrica de la interiorul rulotei( lumini, pompa de apa, radio, etc.), si anume: dupa iesirile off camping, atunci cand folosesc generatorul( unul mic de 650W), nu mai functioneaza nimic din cele mentionate de la interior pe 12V. Probabil ca gresesc undeva la manevrarea generatorului.
Stie cineva care este fenomenul?

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Scris: 23 Iul 2009, 14:01
de parpaneata
Vezi tabloul cu sigurante automate din dulap! Acolo e de obicei.

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Scris: 27 Iul 2009, 12:21
de Costin Tabra
Daca circuitele interioare nu functioneaza doar cand sunt alimentate de la grupul electrogen, problema este la acesta. In general exista o siguranta automata care intrerupe alimentarea cu energie electrica in cazul unor consumatori mai puternici decat poate grupul electrogen sa suporte. Daca siguranta este OK, atunci trebuie cautat defectul in interiorul grupului electrogen, care din diferite motive nu mai produce energie electrica.

Daca circuitele nu functioneaza nici cand rulota este alimentata de la reteaua de 220V atunci trebuie cautat panoul de sigurante de 220V si verificata buna lor functionare. Apoi, daca in rulota nu exista consumatori de 220V, ci numai consumatori de 12V, trebuie cautat alimentatorul care furnizeaza tensiunea de 12V consumatorilor si verificata starea lui.

Scrieti ce ati gasit, conform celor de mai sus si atunci avem o idee mai clara despre defect.

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Scris: 03 Aug 2009, 11:47
de Constantin Curelea
Se pare ca generatorul produce o tensiune mai puternica decat suporta instalatia rulotei.
Incearca sa bagi consumatori mai gurmanzi, la limita puterii de 80% din 650W.
Asa am patit si eu, pana am cuplat si frigiderul la un generator tot de 650W.

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Scris: 03 Aug 2009, 20:35
de Ionel Hociung
Imi cer scuze celor ce au avut amabilitatea sa-mi raspunda, pentru faptul ca nu am mai intervenit pe marginea subiectului de mult timp din cauza unor probleme de sanatate.
Sper sa pot da mai multe amanunte despre "problema" In cel mai scurt timp.

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Scris: 15 Aug 2009, 17:54
de Ionel Hociung
Da! Am rezolvat problema, era vorba despre un contact imperfect la intrerupatorul de 12v de la interiorul rulotei. Daca apasai putin mai serios pe el totul era OK.
Multumesc pentru sfaturi si sa auzim de bine.

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Scris: 22 Mar 2010, 21:15
de Geo Comanac
Am o intrebare de incepator.Daca rulota ramane alimentata mai mult timp la 220 V,se incarca si acumulatorul? ,,Cat" se incarca? Eu am achizitionat rulota cu un redresor. Trebuie sa-l folosesc? De la alternator nu prea are cand se incarca, e mai mult stationara, deocamdata. Multumesc anticipat

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Scris: 22 Mar 2010, 21:49
de Radu Pascu
Redresoarele pentru rulote au regulator si supraveghetor incorporat. Deci nu conteaza cat sta alimentata la sector. Chiar se recomanda sa nu se debranseze redresorul. Cel putin pe al meu asa scrie.

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Scris: 23 Mar 2010, 21:00
de Geo Comanac
Redresorul este unul din comert .Are desenat barca, motocicleta,rulota,etc. Intrebam de transformatorul cu care este dotata rulota. Daca incarca si acumulatorul rulotei.Mai este nevoie sa incarc separat bateria? Acel transformatot se gaseste in cutia unde am si sigurantele de 22o V.Am constatat ca se incalzeste chiar daca nu am consumatori de 12.Multumesc anticipat!

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Scris: 23 Mar 2010, 22:00
de Radu Pascu
LA rulota mea, nu a fost un acumulator instalat de fabrica. Acumulatorul a fost montat cu sistemul Truma Moover si nu a fost bransat la instalatia electrica a rulotei. Avea in schimb, un redresor electronic special, descris in postul anterior. Eu am bransat acumulatorul de asa natura incat sa fie pe reteaua 30 care vine pe terminalul 9 din cupla de legatura cu masina. Insa printr-un sistem de relee si comutatoare, nu are legatura cu borna 30 (12V permanent) a prizei de la masina.
Practic acum pot sa generez urmatoarele situatii:
1. alimentare permanenta 12V pentru accesoriile rulotei de la bateria masinei (cu frigider la 12V masina), pe care intentionez sa o folosesc doar pentru foarte scurta durata (10-15min)
2. alimentare 12V (fara 220V) a retelei rulotei (cu frigider la gaz) de lunga durata 10-15 ore cumulate.
3. alimentare 12V cu 220V (cu frigider la gaz) cu ajutorul unui convertor 500W pentru 1-3 ore
4, alimentare 12V cu 220V (cu frigider la gaz sau 220V)din generator 2,6Kw perioada nedeterminata
5. alimentare 12V cu 220V de la sector, perioada nedeterminata

O sa intrebati pentru ce atatea variante?
pai cam asa:
1. cand ai nevoie (intr-o parcare de exemplu) de utilitatile sanitare.
2. cand rulota este parcata, nefolosita sau foarte putin folosita, (de ex in fata blocului, sau la locul de parcare)
3. cand ai ajuns intr-o parcare si vrei doar sa inoptezi si ai nevoie de apa calda, internet, tv etc pentru scurt timp si nu poti folosi generatorul sau setorul de 220V
4. in modul off camping
5. oriunde ai utilitati 220V

Toate aceste variante, se pot realiza cu ajutorul a doua comutatoare si 2 relee.

Si ca sa raspund intrebarii, puteam sa folosesc redesorul existent in rulota pentru incarcarea bateriei, dar nu este calibrat pentru acest scop, mai ales puntea redresoare. Apoi incarcarea nu este supravegheata ca nivel maxim. Deci am preferat sa folosesc redresorul care l-am primit cu mooverul.

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Scris: 23 Mar 2010, 22:51
de Odenie Sergiu
Dar unele rulote,au fost dotate cu baterie si sistem de incarcare al lor.(spre ex.Chateau,am vazut la niste prieteni).Daca acel model a fost dotat cu baterie din fabricatie,trebuie sa aiba si redresor pt.incarcare;din moment ce rulota a fost cumparat cu acel redresor din comert,logic,cel care a avut-o l-a folosit pentru a incarca bateria,altfel nu "uita"redresorul acolo(in cazul asta,cred ca nu a vut nici baterie din fabrica ci montata ulterior).Cred ca cineva care are model similar cu al colegului ar putea sa-i spuna daca este sau nu asa;sau cu ajutorul unor poze ale transformatorului respectiv,eventual a locasului bateriei,cu sistemul de cuplare a ei s-ar putea vedea daca este original sau ulterior facut artizanal.

Re: Probleme la instal. electrica din interiorul rulotei

Scris: 27 Mar 2010, 20:39
de Geo Comanac
Dupa cum vad eu, bateria a fost instalata ulterior. Voiam sa stiu doar daca nu se incarca prea mult, fiind alimentata la 220.O sa fie locuinta pentru doua luni cat fac curat in apartament si va fi alim. la 220 V.