Problema aerodinamica
Scris: 20 Iul 2009, 14:09
Buna ziua,
Cum am ajuns sa merg (aproape) saptamanal cu rulota spre Constanta, noaptea pe autostrada dupa ora 23, am tot testat problema viteza/consum, si rulota mea este cel putin jalnica, parca trag un perete dupa mine! Dau niste date aproximative - motor diesel 1.9 tdi - viteza constanta in a 5-a, autostrada, drum drept - pe care fara rulota consum intre 3.9% si 4.2% in functie de conditiile meteo.
- 70 km/h (a 4-a) - 6%
- 80 km/h - 7%
- 90 km/h - 8%
- 95 km/h - 9%
- 100 km/h - 10%
Aseara m-am intors cu furtuna din fata, in rafale, cred ca batea vantul cu 40-50 km/h, si consumul a sarit la 80 km/h la 9%, parca abia trageam ca de oaia moarta.
Aplicand din tineretile mele de biciclist modul de a merge "in plasa" unui vehicul mai mare (in siaj), m-am lipit la vreo 10-15 m dupa un TIR care mergea cu aproape 90 km/h si am consumat in medie 6.5% (!!!) in conditii de vant puternic din fata. Cum ma distantam de el, sarea consumul peste 10%, cum ma apropiam, scadea.
Pana te obisnuiesti cu senzatia e cam straniu, rulota se face brusc foarte usoara, in loc sa o simt ca o broasca lipita de pamant, "topaie" peste micile denivelari. Riscul este sa franeze TIR-ul mai repede decat tine, ceea ce sincer vorbind nu este prea plauzibil la tonajul acestuia (poate doar daca e gol, dar atunci il vezi cum se balanseaza si te feresti). Nu recomand abordarea, doar am experimentat de nevoie.
Intrebarea mea este - si rulotele voastre se manifesta la fel de prost dpdv. aerodinamic?
Ati folosit/vazut pe undeva o placa de se pune pe masina sa impinga aerul - "windslammer" - cum se traduce, paravant? Am gasit dar numai petru dubite/camioane.
Multumesc,
Ovidiu Ciobanu
Cum am ajuns sa merg (aproape) saptamanal cu rulota spre Constanta, noaptea pe autostrada dupa ora 23, am tot testat problema viteza/consum, si rulota mea este cel putin jalnica, parca trag un perete dupa mine! Dau niste date aproximative - motor diesel 1.9 tdi - viteza constanta in a 5-a, autostrada, drum drept - pe care fara rulota consum intre 3.9% si 4.2% in functie de conditiile meteo.
- 70 km/h (a 4-a) - 6%
- 80 km/h - 7%
- 90 km/h - 8%
- 95 km/h - 9%
- 100 km/h - 10%
Aseara m-am intors cu furtuna din fata, in rafale, cred ca batea vantul cu 40-50 km/h, si consumul a sarit la 80 km/h la 9%, parca abia trageam ca de oaia moarta.
Aplicand din tineretile mele de biciclist modul de a merge "in plasa" unui vehicul mai mare (in siaj), m-am lipit la vreo 10-15 m dupa un TIR care mergea cu aproape 90 km/h si am consumat in medie 6.5% (!!!) in conditii de vant puternic din fata. Cum ma distantam de el, sarea consumul peste 10%, cum ma apropiam, scadea.
Pana te obisnuiesti cu senzatia e cam straniu, rulota se face brusc foarte usoara, in loc sa o simt ca o broasca lipita de pamant, "topaie" peste micile denivelari. Riscul este sa franeze TIR-ul mai repede decat tine, ceea ce sincer vorbind nu este prea plauzibil la tonajul acestuia (poate doar daca e gol, dar atunci il vezi cum se balanseaza si te feresti). Nu recomand abordarea, doar am experimentat de nevoie.
Intrebarea mea este - si rulotele voastre se manifesta la fel de prost dpdv. aerodinamic?
Ati folosit/vazut pe undeva o placa de se pune pe masina sa impinga aerul - "windslammer" - cum se traduce, paravant? Am gasit dar numai petru dubite/camioane.
Multumesc,
Ovidiu Ciobanu