Pagina 6 din 7

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 06 Iul 2009, 18:04
de Tavi Dragotoiu
In sfarsit revin si eu cu noutati... am descoperit in Italia unde imi petrec jumatate din viata de cativa ani un magazin de accesorii si piese pentru RV foarte aproape de mine... m-am dus cu amortizorul meu si functioneaza la fel cu unul nou: se comprima greu si se destinde singur foarte lent. Deci mi-am cumparat numai cupla noua, am montat-o deja, dar inca nu am facut proba la drum, urmeaza in curand. In plus, mi-am pus o priza falsa in care sa tin steckerul cand nu e cuplat la masina. As pune cateva poze, dar nu pot, si sunt micsorate. Eroarea este: Could not upload attachment to ./files/2037_6785e8d28d99d3292267c4a21d11f0fb.

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 27 Aug 2009, 09:09
de Marius Beldiman
In sfirsit am reusit sa rezolv problema cu amortizorul de la protap, ce-i drept nu foarte usor. Multumiri domnului Serpescu pentru indrumari precum si domnului Tabra, care a fost alaturi de mine in rezolvarea acestei probleme, precum si tuturor celorlalti colegi care m-au sfatuit! Amortizorul l-am gasit la Cluj, la Gama Pel(www.remorci-rulote.ro), insa pentru a scoate un pret mai avantajos l-am luat de la Auto Tehnic International(atimotors.ro).Cu tote ca amortizorul nou este putin mai diferit fata de cel vechi, pentru ca i s-au adus ceva imbunatatiri, s-a potrivit la fix; ramine acum sa-i fac proba.Pretul: 300lei( cu tot cu tva, factura, garantie).
Concluzie: pentru cei care au nevoie de AL-KO singurii care pot sa va ajute sunt cei de la Cluj.

respect!

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 09 Sep 2009, 09:41
de Tavi Dragotoiu
Revin si eu cu poze... spre rusinea mea nu pot sa va spun cum se comporta acum pentru ca inca nu am verificat!

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 24 Sep 2009, 18:45
de Tavi Dragotoiu
Astazi am facut proba la cupla cea noua in sfarsit, deoarece a trebuit sa merg sa fac ITP-ul la rulota. Cu ocazia asta am mers pentru prima data cu rulota dupa Pajero... :roll: ... (alta viata!). Nu mai bate si nu mai troncane nimic, iar la statia ITP au verificat si franele si sunt super ok. Ma bucur ca am avut dreptate in ceea ce priveste telescopul, si nu l-am cumparat nou degeaba. Pun si cateva poze cu ansamblul in noua configuratie, cu toate ca nu sunt prea reusite.
P.S. ITP-ul a costat 180 RON, si mi-au spus baietii ca este lege din aprilie care zice ca daca ansamblul masina + remorca depaseste 3500kg MMA, tractorul trebuie sa aiba montat tahometru!!! Deci noi astia care tragem rulotele cu masini de teren si depasim 3500kg avem o problema! O sa fac un topic nou cu asta la locul potrivit.

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 24 Sep 2009, 22:57
de Gheorghe Gheorghita
Verificarea cu mare atenţie a stării tehnice a proţapului este un lucru foarte important. La finalul lunii iulie am făcut ITP la rulotă. In aceeaşi săptămâmă am plect in concediu. După primii 250km proţapul rulotei a cedat. Mulţumesc lui Dumnezeu că m-a păzit şi am oprit să cumpăr niste fructe, puţin inaite de a se rupe proţapul. Avea o fisură veche, de peste 80% din secţiunea proţapului, ruginită şi acoperită cu stratul protector de zinc, care in mod normal nu putea fi depistată. Vă pot spune că nu avea unghiurile schimbate şi nu făcea nici un fel de zgomot. Dacă inaite de verificare, proţapul ar fi fost demontat, in mod sigur s-ar fi observat fisurile pe partea inferioară.

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 24 Sep 2009, 23:23
de Gheorghe Gheorghita
gheorghe gheorghita scrie:Verificarea cu mare atenţie a stării tehnice a proţapului este un lucru foarte important. La finalul lunii iulie am făcut ITP la rulotă. In aceeaşi săptămâmă am plect in concediu. După primii 250km proţapul rulotei a cedat. Mulţumesc lui Dumnezeu că m-a păzit şi am oprit să cumpăr niste fructe, puţin inaite de a se rupe proţapul. Avea o fisură veche, de peste 80% din secţiunea proţapului, ruginită şi acoperită cu stratul protector de zinc, care in mod normal nu putea fi depistată. Vă pot spune că nu avea unghiurile schimbate şi nu făcea nici un fel de zgomot. Dacă inaite de verificare, proţapul ar fi fost demontat, in mod sigur s-ar fi observat fisurile pe partea inferioară.Rulota are 1200kg.

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 22 Mar 2010, 09:22
de Tavi Dragotoiu
Am scris mai sus despre problema mea cu "bataia" ce se auzea in mers la trecerea peste denivelari, si pentru care am schimbat cupla la rulota (la fosta rulota)... era pe vremea cand o "trageam" cu Megane-ul... ei bine, acum ca trebuie sa aduc noua achizitie din Italia, m-am pus sa verific un pic carligul de la Megane, mai bine zis aveam demontata partea finala cu bila, si cand am montat-o la loc am miscat de carlig si... SURPRIZA!!!. se misca!!! deci bataia era din carlig, nu din cupla! La o examinare mai atenta am gasit cele doua suruburi din stanga cu care se fixeaza carligul in sasiu SLABITE!!! Am strans totul si bineinteles ca nu mai bate! Mai am alte 4 suruburi de verificat pentru linistea mea (astea sunt sub spoiler si mai greu de ajuns la ele, dar daca trebuie... demontam!). Nu stiu daca le-au uitat slabite la Renault sau daca s-au slabit dupa, pare un pic dificil deoarece toate au saibe grover, dar ideea e ca bataia a inceput la scurt timp dupa ce am montat carligul, deci prima varianta e mai plauzibila!!! Normal ca nu mai batea dupa ce am pus cupla noua, ca nu am mai legat-o de Megane, ci de Pajero! Nici nu vreau sa ma gandesc mai departe... ca am facut ceva km asa...

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 22 Mar 2010, 11:47
de Costin Tabra
Tavi,

De cele mai multe ori, se monteaza sistemul de remorcare si nu se strang suruburile decat DUPA ce totul este sus, potrivit si toate suruburile la locul lor. Doar ca, din graba, pe cate o parte raman suruburile nestranse... Si asa apare necazul... Inclin sa cred ca cei de la atelier nu le-au strans de prima data, ele au fost doar "apropiate" si in timp, s-au desfacut. Asta cu atat mai mult cu cat cam toate suruburile au un sistem de asigurare impotriva desfacerii (fie saiba Grower, fie piulita cu autoblocare, fie piulita cu guler zimtat). Neplacuta situatie...

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 22 Mar 2010, 16:56
de dutu dan
Din pacate am avut si eu aceiasi problema numai ca sigur nu pot sa dau vina pe montajul necorespunzator pt. ca am participat efectiv la montarea carligului,iar dupa un drum de 600km , am avut aceleasi probleme ca dvs. [suruburi slabe ],personal am luat decizia de a schimba toate suruburile si piulitele livrate de fabricant in kitul de montaj al carligului[AUGSZT din Ungaria] fiind de parere ca [virgula]calitatea acestora era slaba ,pur si simplu dupa parerea mea s-au slabit nefiind de clasa [duritatea] necesara[pe capul surubuli nu era marcata nici o clasa?]Cele noi pe care le-am montat clasa 8.8 cu saibile si piulitele cu frana aferente nu mi-au mai creat nici o problema .Celelalte componente ale carligului nu mi-au creat probleme dar ca o concluzie trebuiesc verificate bine inainte de montaj atat calitatea componenteleor[material,suduri etc.] cat si a elementelor de fixare livrate in kitul de montaj.

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 22 Mar 2010, 21:51
de Radu Pascu
@Tavi Dragotoiu
Nu o sa credet, dar si eu am tot megane insa este sedan si chiar eu am montat carligul la noi in service. Dupa primul drum, s-a slabit si tot in partea dreapta.

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 23 Mar 2010, 08:00
de Sorin.Sibiceanu
Salut , sa va povestesc ce am patit eu cu minunatul carlig , l-am cumparat de la magazinul de carlige de pe Apusului , la 3 zile de la cumparare m-am apucat sa-l montez pe masina si dupa ce am muncit 3 ora sa demontez tot ce era pe acolo am constata ca urechile carligului(sistemul de prindere ) era sudate invers , urechea dreapata in stinga si invers , minunat nu? . Norocul meu a fost ca am avut unde sa intorc urechea de prindere , le-am taiat cu flexul ,le-am intors invers si am dat sudura in argon , sudura originala era foarte slaba intr-un singur fir eu am dat in 3 fire (sudura navala) , am vosit , am montat carligul si uite ca acum am cu ce trage rulota . Mare atentie daca cumparati carlige de la Apusului ca nu se stie ce gasiti , eu nu am vrut sa ma dus sa schimb carligul pentru ca era 8 seara si era si masina desfacuta jumate , si sigur daca ma duceam ziceau cei de acolo sa mai astept ...

Am marea rugaminte sa va verificati dupa 2 iesiri stringerea suruburilor de prindere a carligului , atit pe sasiu cat si restul suruburilor , daca nu aveti piulite cu siguranta bine ar fii sa achizitoonati si sa schimbati aceste piulite , riscul de desfacere este foarte mic si sansele de accident sint nule ...


Bafta sa avem si cat mai mult vint din spate ,,

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 23 Mar 2010, 08:54
de Tavi Dragotoiu
La mine la Megane este in felul urmator, vorbind despre prinderea pe sasiu: fixarea se face prin portbagaj, cu doua suruburi pe dreapta si doua pe stanga, cele de pe dreapta sunt de aceeasi parte a sasiului, in schimb cele de pe stanga sunt unul de o parte unul de cealalta... slabite erau astea de pe stanga. La inceput nu am gasit decat unul pe stanga, si l-am strans bine, iar ulterior, gasindu-l si pe cel de-al doilea de cealalta parte a sasiului, l-am strans dar i-am pus si loctite pentru filete. Pe toate celelalte le-am verificat ieri si sunt stranse.