Pagina 5 din 11

Re: Camper sau Rulota?

Scris: 18 Aug 2011, 07:44
de Rusu Mihail
Pt. C.Ovi = Cam asta e ideal pt munti si drumuri mai grele, numai ca se gasete ceva mai greu , cam cine il are, nu prea-l vinde ...- Si eu "m-as intoarce" la unul asa :)

Imagine

Imagine

Re: Camper sau Rulota?

Scris: 18 Aug 2011, 13:50
de Mihnea Donescu
As dori lamuriri privitor la roata dubla,de ce este superioara rotii simple?

Re: Camper sau Rulota?

Scris: 18 Aug 2011, 19:31
de Gabi Peterca
Rusu Mihail scrie:Pt. C.Ovi = Cam asta e ideal pt munti si drumuri mai grele, ...[/img][/url]
Va rog fiti mai darnic in detalii, respectiv model, an fabricatie, etc.

Re: Camper sau Rulota?

Scris: 18 Aug 2011, 19:42
de Mihnea Donescu
Dl Peterca,e vorba de Laika Ecovip ,anii 90,pe baza de Tranzit td....

Re: Camper sau Rulota?

Scris: 18 Aug 2011, 20:58
de Cica Ovidiu
dl. Rusu?
daca e si varianta 4x4,n-ar fii rau! 😉

Re: Camper sau Rulota?

Scris: 18 Aug 2011, 21:04
de Cica Ovidiu
Mihnea!
stabilitate,incarcare optima pe spate(fara sa omori amortizoarele),tractiune care te impinge vs planetare care trag(toata greutatea camperului)
aderenta sporita pe teren alunecos si ...mai poti sa mergi si 3 sau 2 din 4 la pene de cauciuc 😉

Re: Camper sau Rulota?

Scris: 18 Aug 2011, 22:39
de Mihnea Donescu
Aia cu penele pe una din roti o pot pricepe,restul nu inteleg ce spui....

Re: Camper sau Rulota?

Scris: 19 Aug 2011, 08:05
de Rusu Mihail
Asa cum am scris si mai sus, daca urmariti, e vorba de o stabilitate si aderenta mai buna, de ex. 3,5 t se impart pe 6 anvelope in loc de 4.
Exact unde se incarca mai mult un camper, incarcatura, "apasa" pe 4 anvelope in loc de 2...Ceea ce am afirmat nu e numai concluzia mea.
Este si concluzia nemtilor de la ADAC ce au facut teste pe mai multe marci. - http://www.womonavigation.de/News/Lates ... -TEST.html

Modelul Laika pe Ford cu punte roti duble, mi-a placut din mai multe motive, odata pt robustete si stabilitate, cit si pt. aspectul lor interior.
E vorba de modelele anilor 1994-1996 cu motoarele de 101 cp. Mai sint din cind in cind exemplare cu aprox 125 mii km pret intre 14 si 16 mii

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Re: Camper sau Rulota?

Scris: 19 Aug 2011, 08:17
de Ovidiu Ciobanu
Singurul dezavantaj al tractiunii pe spate este ca ridica cel putin vreo 20 cm. podeaua deoarece pe dedesubt trece axul cardanic, si prin comparatie camperul iese mai inalt, mai putin stabil si mai putin aerodinamic. Tractiunea pe spate mai adauga si ceva zgomot la rulare. De aceea noile generatii de campere (si dube de marfa in general) merg pe solutia "totul fata". cei 20 cm se traduc in vreo 2 metri cubi utili castigati.
4 roti motoare pe spate inseamna ca dubleaza suprafata de aderenta pentru tractiune.
Un 4x4 la campere va creste si mai mult consumul. La vechile modele cu tractiune spate era mai simplu de adaugat tractiune fata nepermanenta (vezi Ducato/Talento) - dar la noile modele care au doar tractiune fata este practic imposibil de adaugat tractiunea spate, nu e loc pe sub sasiu, exista variante prin ridicarea sasiului dar arata cel putin ciudat (vezi Fiat Panda 4x4...)
Sanatate!

Re: Camper sau Rulota?

Scris: 19 Aug 2011, 08:40
de Rusu Mihail
Totul s-a produs in timp, din cauza dorintei fabricantilor de preturi de productie cit mai mici si nu neaparat din cauza avantajelor...Tractiunea spate a ramas...
Ca de exemplu se continua aceasta productie, dar, "exemplarele cu tractiune spate" , unde intra alte multe materiale si alte costuri, preturile sint pe masura.

Comentariile pot fi multe si in final pot fi de prisos atit timp cit se doreste un camper pt escaladari..In cazul asta idealul este un 4x4 , dar mai greu de gasit :)
Asta nu inseamna ca e si imposibil, chiar si convenabil, pt a-l exploata prin hirtoape... http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Imagine

Re: Camper sau Rulota?

Scris: 19 Aug 2011, 10:31
de Cica Ovidiu
dl.RUSU?
interesante testele(daca stiam mai multa germana)
dar modelele supuse testelor sunt noi adica pt ,,premianti,,! :D
Laika:mica,compacta,cu spate(de la roata pana la terminarea caroseriei spate)scurt!-adica ok!,ma multumeste si aranjamentul interior
exista si variante 4x4?

Re: Camper sau Rulota?

Scris: 23 Aug 2011, 23:39
de Mona si Octav
Tractiunea spate si roti jumelate / axa fata motrica
- AVANTAJ = la transferul puterii motorului pe sosea centrul de greutate al vehiculului trebuie sa fie cat mai aproape de axa motrica. Eficienta transferului de putere e mai buna. In conditiile in care ai un motor puternic, cu axa motrica spate poti pune energia pe sosea mai eficient. Dac-ai avea, ca Sisif, de rostogolit o bila mare la deal, ca sa-ti fie mai usor, ai impinge bila, n-ai trage-o :). Rotile jumelate ajuta, ofera suprafata de contact mai mare si asta ajuta si pe asfalt si - mai ales - pe teren putin mlastinos - nisipos.
- AVANTAJ = separarea mecanismelor de directie si de tractiune, montarea planetarelor pe axa nedirectoare ofera robustete mai mare si rezistenta mai buna la uzuri.
- AVANTAJ / DEZAVANTAJ = avand roti duble pe spate poti rula (mai incet) pana la vulcanizare, n-ai nevoie sa desfaci rotile; daca insa ai ghinionul sa se infiga o piatra intre roti, intre cele doua anvelope, acea piatra e greu de observat si-ti poate strica ambele anvelope deodata, si cateodata, chiar dupa ce-o vezi, e-al naibii de greu de scos dintre roti.
- DEZAVANTAJ = in caz de derapaj in curba pe gheata, vehiculul e mai greu de redresat
- DEZAVANTAJ = podeaua camperului trebuie sa fie putin mai sus, centrul de greutate al vehiculului e mai inalt, balansul lateral in curbe abordate sportiv e mai pronuntat.
- DEZAVANTAJ = cardanul, grupul spate, diferenta de constructie a puntii si 2 pneuri in plus inseamna cel putin 200 kg extra. Asta inseamna minimum 0,5 litri / 100 km consum de combustibil mai mare decat la transmisia fata.
- DEZAVANTAJ = pasajul rotilor spate jumelate trebuie sa fie mult mai generos decat pasajul rotilor cu montaj simplu; asta inseamna spatiu interior mai putin sau (iar) centru de greutate mai sus, podea mai inalta.