Pagina 5 din 5
Scris: 06 Mai 2008, 23:54
de Dan Cilan
Am o nelamurire, si anume : un invertor de 1000 W descarca mai repede acumulatorul decat un invertor de 600 W daca la ambele avem sa zicem acelasi consum de 500 W ? Mi-as lua un invertor de 1000 (in caz ca voi avea ocazional nevoie de cei 1000 W ) chiar daca necesarul e de 500 W dar daca descarca bateria in 30' nu am facut mare branza.Loghin zicea mai sus ca un invertor de 600 l-a tinut 5 ore.Oare cel de 1000 poate face acelasi lucru la un consum mic ?
Scris: 07 Mai 2008, 00:43
de George Burneci
Dane, consumul este mai mare in repaus la 1000 W decit la cel de 500W . dar cele de ultima generatie au un sistem de economisire a energiei, astfel ca atunci cind pornesti un consumator invertorul porneste automat.
Despre descarcarea bateriei am scris mai sus; depinde de ce consumatori ai porniti. Creste consumul, bateria se descarca mai repede.
Pentru rulota i-ti trebuie un invertor de max 500W .Iar la capitolul consumatori, de preferat cei cu consumuri cit mai mici pentru ca bateria sa tina cit mai mult.
Scris: 10 Mai 2008, 09:06
de Dan Cilan
Mai am o nelamurire , daca iau un acumulator cu descarcare lenta ( gel) , cum il incarc daca nu am redresor ?Pot sa-l pun pe masina sa-l incarc in mers ?
Scris: 10 Mai 2008, 09:44
de Sandu Toma
Din stiu eu, acumulatoarele cu gel nu comporta probleme deosebite la incarcare.
Se pot incarca in mers de la alternatorul masinii sau stationar de la 220Vca printr-un redresor, preferabil reglabil pentru a nu se depasi curentul de incarcare( recomandat a fi 1/10 din capacitatea in Ah a acumulatorului)
S-ar putea ca alti colegi sa aiba informatii mai complete despre acumulatoarele cu gel.
Scris: 10 Mai 2008, 10:15
de Stefan Iuga
Incarcatorul pentru bateriile cu gel trebuie sa aibe indicativul IUoU. Un exemplu:
http://cgi.ebay.de/Waeco-IUOU-Kompaktla ... 18Q2el1247