Pagina 2 din 3

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 24 Ian 2015, 21:25
de Mihnea Donescu
E greu de tras o concluzie privind utilitatea pernelor pe spate.E ca si cum ai spune ca e mai buna o saltea de burete decit una pe arcuri....Plus factorul obisnuinta si de pe ce veniti...Parerea mea-mergeti un drum cu un camper cu perne,dat fiind ca cel ce aveti e fara,si sunteti familiar cu tinuta sa de drum...

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 24 Ian 2015, 23:12
de Radu Pascu
Nimeni nu va obliga sa folositi pernele in timpul mersului. Le puteti folosi doar pentru calare sau pentru trecerea peste unele denivelari. Puteti folosi pernele preferential in cazul in care camperul este incarcat neuniform (stanga<>dreapta). Puteti sa le folositi pe un drum mai denivelat.
Nu incercati sa subminati utilitatea unui sistem care a fost creeat sa AJUTE nu sa incurce.
Personal, recomand oricui acest sistem si chiar nu am niciun interes. Nu comercializez asa ceva, nu am interese economice. Sunt un "slujbas" intr-un service si pentru asta am un salar. Dar daca pot sa ajut....de ce nu? Dar deja sunt off topic. :oops:

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 25 Ian 2015, 13:35
de Nelu Predonu
Radu Pascu scrie: ... Nu incercati sa subminati utilitatea unui sistem care a fost creeat sa AJUTE nu sa incurce...
Domnul Radu, nu stiu cum ati putut face o astfel de afirmatie. :shock:
Eu v-am spus din ce punct de vedere m-ar fi avantajat pe mine folosirea unor astfel de perne - imbunatatirea confortului, ameliorarea rigiditatii relative a actualei suspensii.
Discutand cu Mihai, care de multi ani foloseste campere cu astfel de perne, am ajuns de comun acord la concluzia ca doar din punctul de vedere care pe mine ma intereseaza, achizitionarea/montarea acestora, nu se justifica.

Asta nu inseamna ca sfatuiesc pe cineva sa nu foloseasca aceste perne de aer pentru celelalte avantaje benefice amintite si de dvs:
- compensarea supraincarcarii camperului pe puntea spate;
- asigurarea unei compensari a pozitiei de rulare in situatia unei incarcari dezechilibrate in plan transversal;
- eliminarea efectului de bataie a farurilor in sus datorita supraincarcarii pe puntea spate;
- asigurarea unei calari facile, in conditii optime.

Eu, personal, nu am probleme din aceste puncte de vedere, dar asta nu inseamna ca ce este valabil in cazul meu (campervan) poate fi valabil si in cazul altora cu campere mult mai mari (cu alkoven, semiintegrat sau integrat).

Am un campervan relativ scurt (5,86 m), distributia greutatilor pe puntea spate a fost facuta relativ uniform de catre fabricant, spatiul de bagaje este alocat pe axa transversala a puntii spate, iar in ceea ce priveste incarcarea permisa (diferenta dintre greutatea proprie si MMA) de 820 kg, nu m-am apropiat de acesta valoare niciodata, nu cred ca am ajuns nici macar la 500 Kg incarcare.

Contrar afirmatiei belicoase citate mai sus, va mentionez ca apreciez topicul deschis de dvs. si bine ar fi ca pe forum sa avem cat mai multe astfel de teme in dezbatere.

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 25 Ian 2015, 15:29
de Valentin Busca
Excelent topicul ,prima data cind mi-am dorit asa ceva a fost in vara (2014 ) cind am traversat Apusenii cu camperul .Pentru cei ce au fost pina la Cascada Valul Miresei cunosc drumul care nu este chiar bun :D Apoi de la Rachitele -Doda Pilii-Marisel -Lacul Belis-Fintinele, ma gindeam daca rup un arc pe acolo ,am pus-o de mamaliga.
Ar trebuii sa spunem ca sunt mai mult de cit utile celor care recurg la off camping in munti si nu nimai atit.
Parere personala daca ai axa spate incarcata, este un camper lung si din ""fabrica"" cu o singura foaie pe spate ex. Ducato model 247 sunt mai mult decit o necesitate. In cazul meu unde am 2 foii sau altele cu 3-4 foii ramine la alegerea fiecaruia.

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 02 Feb 2016, 08:43
de Cosmin Man
Imi dau si eu cu parerea pe acest topic, chiar daca nu s-a mai scris pe el de un an...

Am achizitionat in octombrie un kit de perne de la Rubena, pretul a fost mai mult decat decent (1200 de lei, fara montaj).
Kitul a continut:
-2 basici de cauciuc
-suportii de prindere pe sasiu
kit1.jpg
kit2.jpg
-furtune de aer
-manometrele cu ventilul de umplere
manometre
manometre
-un mini compresor la 12v
kit4.jpg
Asa arata rezultatul final:
montaj1.jpg

Montajul a fost mai mult decat facil, am dat jos tampoanele de suprasarcina, am bagat cricul intre arc si sasiu si am ridicat putin, am montat placutele de prindere si am pus perna la locul ei. Furtunul de aer in conector, dupa care am tras cele doua furtune la cabina, unde am montat manometrele.

Nu este un sistem la fel ca celel cu compresor dedicat, la buton si cu reglare automata, dar pentru diferenta de pret considerabila pot sa bag motorina in 2 concedii :).
Am ales un sistem cu doua manometre pentru aceleasi considerente pe care le-a mentionat dl Rusu, si anume inclinatia drumurilor. Oricum, diferenta de cost a fost de cca 30 de euro, cat a costat manometrul si furtunul aferent.

Acum avantajele:
- total alta tinuta de drum. Camperul meu are 7 metri lungime si era destul de lasat de spate. Acum nu mai am problema aceasta, indiferent daca e gol sau incarcat.
-stabilitatea: am observat-o in primul sens giratoriu, daca inainte se balanganea ca o corabie, acum ziceam ca sunt cu un autoturism (comparatia e putin exagerata, dar astea au fost primele cuvinte pe care le-am spus cand am condus-o dupa ce i-am pus pernele).
-tractiunea: aici poate mi se pare, trebuie sa mai studiez, dar parca trage o idee mai bine, si posibil sa se simta si in consum. Inainte, fiind usor lasat pe spate, greutatea pe puntea fata era mai mica si avea tendinta sa topaie pe drumuri mai denivelate de la o anumita viteza. Acum nu mai simt acea topaiala, semn ca greutatea s-a mai echilibrat si in consecinta ma astept sa mai scada putin si consumul, care la hardughia mea e de cca 10,5 l/100 km (motor 2,5 tdi 116 cai, 7 m lungime, 3.000 kg masa proprie si 3.500 mma).

Ca si o concluzie, merita cu varf si indesat. Montajul este foarte usor, de aceea se poate face cu o bere in dreapta si eventual un amic sa va dea la mana cheia de 17 :).

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 13 Mar 2016, 11:09
de Alin Laurentiu
Salut, ma gandeam sa montez si eu sistemul cu perne.. Le-ai luat de pe net? Poti sa-mi dai un link te rog de unde le-ai luat? Si pe ca camper le-ai montat? Eu am un fiat din '90, oare merg montate usor pe el?

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 13 Mar 2016, 11:10
de Cosmin Man
Salut. Sunt f usor de montat, iti trebuie o cheie de 19 doar [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]. Www.blb.ro

Cosmin Man

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 13 Mar 2016, 11:21
de Alin Laurentiu
Da, multumesc de link, gasisem siteul la o cautare pe google dar nu prea dau nicio informatie, am sa-i sun luni. Acum sper sa aiba si pt. modelul meu mai vechi de camper. Din cate vad in poza de pe siteul lor au doar de la 1994 in sus.. Intre timp ai mai mers cu masina? Cum ti se par?

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 13 Mar 2016, 11:36
de Cosmin Man
Pernele sunt aceleasi la toate,diferă doar sistemul de prindere pe sasiu. Masina e incomparabil mai lamentabile si mai plăcută în mers.

Cosmin Man

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 13 Mar 2016, 11:43
de Alin Laurentiu
Da, ma gandeam, in cel mai rau caz probabil trebuie confectionat sistemul de prindere pt. mine.. Inca o intrebare, pe unde se baga aerul, pe langa manometru? Si tu unde le-ai montat, in cabina undeva, prin bord?

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 13 Mar 2016, 12:28
de Cosmin Man
Aerul se baga prin valvele de pe barometru, sunt valvele schrade, ca la anvelopelele de masina. Eu le-am pus in cabina si le urlu cu o compresie la bricheta.

Cosmin Man

Re: Montaj suspensie suplimentara camper FIAT DUCATO

Scris: 13 Mar 2016, 12:51
de Toni Conecini
in kitul respectiv vin si manometrele, valvele furtunele, compresorul?...adica totul?sau doar basicile? asta la pretul de 1200 lei?