Pagina 2 din 2

Scris: 08 Iun 2007, 10:03
de Marius Bogdan
1245 kg este masa proprie a Loganului MCV 7 locuri 1,5 dCI.
Dar,tot nu inteleg!
In regulament scrie clar:
"iar masa totala maxima autorizata a remorcii nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator"

Scris: 08 Iun 2007, 10:18
de Petrescu Eugen
Intru si eu în vorba:
- trebuie cert permis categoria B, pentru ca la BE conditia este clara ca "ansamblul sa depaseasca 3500 kg".
- dar pentru B este acea conditie suplimentara, pe care bine a precizat-o MIG-ul, ca "masa totala maxima autorizata a remorcii sa nu depaseasca masa proprie a autovehiculului tragator" (atentie, nu masa maxima autorizata a vehiculului tragator!).
Concluzia: desi ansamblul nu depaseste 3500 kg, deci clar poate conduce cu permis categoria B, Ionutz este în culpa ca nu respecta conditia suplimentara de mai sus (masa totala maxima autorizata a remorcii depaseste masa proprie a autovehiculului tragator!) si ... cade în mâna lui Garcea, pentru ca ambele valori sunt înscrise în certificatele de înmatriculare! :evil: :evil:

Scris: 08 Iun 2007, 13:17
de Constantin Curelea
Este o singura solutie: cand tracteaza rulota trebuie sa fie cu masina incarcata catre sarcina maxima admisa!
Este necesar, in general, pentru siguranta noastra ,sa stim care sunt masele in miscare.Conteaza in mod deosebit la abordarea franarilor.

Scris: 08 Iun 2007, 13:42
de ionutzt
Deci in final sunt un caz penal umblator sau nu?
In talon scrie clar: masa
-proprie 940
-totala autorizata 1330
-remocabila cu disp de franare 1300
-fara disozitiv 450
Cine greseste?

Scris: 08 Iun 2007, 17:01
de Petrescu Eugen
Nu este vorba de nici o greseala. Daca observi în certificatul masinii, dupa cum spui, scrie "masa remorcabila" a remorcii cu dispozitiv de frânare trebuie sa fie de 1300 kg, ceea ce nu depaseste "masa totala autorizata" a autovehiculului tragator care este de 1330 kg. Deci, este respectata conditia suplimentara de care este vorba mai sus.
In concluzie tu trebuie sa respecti si în exploatare ca "masa remorcabila" (a rulotei încarcate cu bagaje) sa nu depaseasca masa totala a autoturismului (încarcata cu persoane si bagaje). In caz de (Doamne fereste!) un eveniment nedorit oricui, se cântareste ansamblul si se verifica daca ai respectat aceasta conditie.
Pentru siguranta noastra, se impune acea regula ca, în orice moment, masa remorcabila (a rulotei) sa nu depaseasca 80-85% din masa totala a autoturismului (încarcat).
Cam asta e! Atentie si drum bun!

Scris: 08 Iun 2007, 22:36
de Marius Trifu
Este o regula ( mai mult sau mai putin scrisa ) masa remorcabila fara frana nu trebuie sa depaseasca mai mult de jumatate din masa proprie! Masa in ansamblu (masina+remorca cu frana este trecuta pe placuta constructor!) exista si exceptii (in deosebi la masinile frantuzesti) unde poti sa mergi cu 2 pasageri in autoturism (masina partial incarcata) si masa remorcabila mare (adica masa remorcabila cu frana +masa totala a masinii>decat masa in ansamblu de vehicule).

Scris: 09 Iun 2007, 10:14
de rulotistul cel istet
Nu am inteles nimic, fratilor!

Daca in talonul masinii mele scrie:
masa proprie 1288
totala max autorizata 1770
remorcabila cu dispozitiv de franare 1250
remorcabila fara dispozitiv de franare 650

pot sa cumpar o rulota cu masa proprie 1250 si max autorizata 1750?

Nu vorbesc de faptul ca e prea grea, doar din punct de vedere legal.

Ca permis merge doar B sau trebuie si E?

Cu multumiri,

Scris: 09 Iun 2007, 15:24
de Constantin Curelea
1770+1750 reprezinta sarcina mxima a ansamblului adica 3520Kg.
Pentru cele 20 kg.in plus este necesar permis conducere cat. B+E.
In aceasta situatie daca se conduce numai cu B se produce o infractiune.

In general diferenta de masa intre masa remorcabila cu sistem de franare si masa proprie a autovehicululi tragator este de cca 80 kg adica masa standard a unui individ. In realitate, masa proprie cu cond. de autovehicul la volan, cu plinurile de combustibil facute si alte bagaje minim carate face ca masa proprie sa depaseasca masa remorcii.
Daca socotim , pentru un autoturism cu 5 locuri, valorile din CIV observam ca 5x80 reprezinta 400kg masa pasagerilor cu conducatorul si mai raman cca. 100kg. bagaje+combustibil

Ati observat ca la efectuarea ITP ului, la proba de frana, o valoare care intra in calculul coeficientului de franare, o reprezinta tocmai masa autovehiculului la momentul respectiv.

Atentie deci, pornind numai de la dimensionarea autovehiculelor, la masele in miscare.

Scris: 10 Iun 2007, 11:54
de rulotistul cel istet
Sa inteleg ca pot sa depasesc sarcina max cu disp de franare de 1250 din talonul masinii? Sau pot merge numai cu rulota goala sa nu cantareasca mai mult de 1250?

Multumesc,

Scris: 10 Iun 2007, 12:40
de florin
@ ionutz

Conform Cod Rutier (Ord. nr. 1497/17.11.2006), Art.30 b), daca masa totala max. autoriz. a rulotei depaseste masa PROPRIE a autovehiculului tragator, esti in culpa -atentie, e vorba de incadrare in penal.

Nu are nicio relevanta masa remorcabila inscrisa in talonul masinii, alea sunt niste date tehnice care in fata legii nu au absolut nicio valoare, iar in fata legii nu poti veni nicicum cu justificari de genul incarcarii rulotei sau al masinii, sau cu eventuale "cantariri" ...dupa (Doamne -fereste!)

Scris: 10 Iun 2007, 15:59
de Constantin Curelea
Florin are dreptate in sensul regulamentului de circulatie.
Cand te urci la volan si ai de condus un ansamblu de vehicule gen autovehicul tragator de categoria B si o remorca primul lucru care-l verifici sunt datele din taloane.
Masa proprie a vehiculului tragator sa fie mai mare decat sarcina maxima autorizata a remorcii si ansamblul sa nu depaseasca 3500kg sarcina maxima autorizata.
Ce ne facem cu cazurile prezentate?Schimbam ori tractorul ori remorca.
Oricum B+E nu rezolva problema.Si nici C+E.

Alt caz> La Matiz in talon,deci tehnic vorbind ,nu apare nici o valoare a masei remorcabile.In sensul tractarii , cu B, a unei remorci usoare de 750 kg, este permis sau nu?
Asta inseamna ca datele tehnice, nu permit acestui gen de autovehicul nici o remorca.Datele tehnice sunt cele de la care orice fel de ancheta incepe.