Fluctuatii voltaj

Folositi functia CAUTARE (SEARCH).Selectati cu atentie topicul in care postati.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Cristian Mihai
Membru forum
Mesaje: 9
Membru din: 21 Mai 2018, 09:06
6
Oras: Roman
Data nasterii: 10 Dec 1978

Fluctuatii voltaj

Mesaj de Cristian Mihai »

Salutare tuturor
Am o rulota LMC 530 k din `99 si am intalnit o problema la intalatia electrica.Dupa ce am montat un voltmetru pe instalatia rulotei,functionand pe transformatorul rulotei ,fara baterie,am vazut ca voltajul fluctueaza foarte mult,in fiecare secunda imi afiseaza altceva(ex:15,6;9,8;12,6;14,9,12,1...)Am probat voltmetrul pe instalatia autoturismului si este stabil.Pompele ,iluminatul si trumaventul functioneaza normal,fara fluctuatii.Ar trebui sa ma sperie problema si sa inlocuiesc transformatorul rulotei?Multumesc
Avatar utilizator
Roman Vasile
Membru forum
Mesaje: 206
Membru din: 10 Ian 2009, 08:16
16
Oras: Cluj
Data nasterii: 13 Mai 1950
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Fluctuatii voltaj

Mesaj de Roman Vasile »

Daca voltmetrul de pe panou e bun atunci aveti probleme de contact undeva! Verificati tensiunea cu un voltmetru (de ex in fasungul unui bec): daca tot tensiuni aleatoare gasiti, verificati cu atentie zona de alimentare generala (alimentator, siguranta principala, conexiuni de cabluri). Daca nu aveti cunostintele necesare verificarii unei instalati electrice, apelati neaparat la un specialist fiindca un contact imperfect care produce asa diferente , va duce incet la carbonizare zonei si aparitia focului!
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni un bloc!
Camper Chausson/Fiat Ducato
Cristian Mihai
Membru forum
Mesaje: 9
Membru din: 21 Mai 2018, 09:06
6
Oras: Roman
Data nasterii: 10 Dec 1978

Re: Fluctuatii voltaj

Mesaj de Cristian Mihai »

Am verificat in diverse zone ale instalatiei cu voltmetrul si face la fel.Am inlocuit transformatorul rulotei cu o sursa de pe un PC si pe toata instalatia imi arata 12.1;12.0.
Florin Herciu
Moderator
Mesaje: 710
Membru din: 26 Feb 2013, 21:12
12
Oras: Piatra Neamt
Data nasterii: 01 Ian 1969
Localitate: acolo unde orice Neamt sta pe-o Piatra

Re: Fluctuatii voltaj

Mesaj de Florin Herciu »

Transformatorul cu pricina nu are doar rolul de alimentare a consumatorilor, ci si de a mentine bateria incarcata, de aceea cei 12,1 V ai sursei de PC nu ajung pentru incarcare.

Eu as verifica zona de redresat - filtrat: contacte slabe, lipituri deteriorate si chiar inlocuirea condensatorilor de filtraj (ceva cu capacitate de 2200-4700 sau mai mult, pe 25V). Daca nu obisnuiesti asemenea interventii, roaga pe cineva care se pricepe.
(...)
Tucson, Avento
Cristian Mihai
Membru forum
Mesaje: 9
Membru din: 21 Mai 2018, 09:06
6
Oras: Roman
Data nasterii: 10 Dec 1978

Re: Fluctuatii voltaj

Mesaj de Cristian Mihai »

Multumesc pentru raspuns.Dar as putea s-o folosesc asa,ca inafara de faptul ca pe voltmetru arata haotic,nu ma deranjeaza cu nimic?
Florin Herciu
Moderator
Mesaje: 710
Membru din: 26 Feb 2013, 21:12
12
Oras: Piatra Neamt
Data nasterii: 01 Ian 1969
Localitate: acolo unde orice Neamt sta pe-o Piatra

Re: Fluctuatii voltaj

Mesaj de Florin Herciu »

Sigur ca daca nu se simte in alt mod (deranjant!), poti sa folosesti asa; dar nu strica sa supraveghezi transformatorul (bazait puternic, incalzire excesiva, fum).

As recomanda sa pui (chiar si de proba) un condesator de filtraj (capacitate cat mai mare, dar macar 4700/25V), undeva, intr-o mufa de bricheta sau unde ai tu acces mai usor la un plus si un minus (atentie la polaritate, daca pui condesatorul invers, se infierbanta si explodeaza). Si bateria ar trebui sa presteze asemenea slujba ("netezirea" varfurilor, "umplerea" golurilor), dar daca este terminata (ori ai vreo legatura proasta intre baterie si restul instalatiei) ori lipseste cu totul...

Chiar asa: ai baterie? daca da, e in stare buna, tine ceva energie in ea? si ar mai fi util de stiut si despre voltmetrul cu pricina: cam cu ce viteza isi schimba indicatiile?


Edit: pardon, vad ca ai spus in primul post ca functionezi fara baterie, deci discutam degeaba; pune, chiar si provizoriu, o baterie, si o sa vezi ca nu mai ai nicio problema. Voltmetrul electronic este foarte sensibil, si masurarea nu este chiar continua (ai 2- 5 masurari pe secunda), asa ca mai bine nu-l pui, ca te imbolnavesti de nervi. Daca pui baterie (e aproape obligatoriu, ca sa nu mai ai varfurile de peste 15 volti), o sa fie ca si cum ai castigat la loto.
(...)
Tucson, Avento
Cristian Mihai
Membru forum
Mesaje: 9
Membru din: 21 Mai 2018, 09:06
6
Oras: Roman
Data nasterii: 10 Dec 1978

Re: Fluctuatii voltaj

Mesaj de Cristian Mihai »

N-am incarcare pentru baterie din transformatorul rulotei,am unul separat cumparat din comert si montat de fostul proprietar.Am pus bateria de pe auto si tensiunea era stabila la 15.2-15.6v.
Florin Herciu
Moderator
Mesaje: 710
Membru din: 26 Feb 2013, 21:12
12
Oras: Piatra Neamt
Data nasterii: 01 Ian 1969
Localitate: acolo unde orice Neamt sta pe-o Piatra

Re: Fluctuatii voltaj

Mesaj de Florin Herciu »

Pai nici asa nu-i cel mai bine posibil! In cazul asta:

- transformatorul rulotei ar trebui sa fie doar o sursa pentru consumatori (caz in care ar fi mai bine sa pui sursa de PC, e mai de calitate, mai stabila, si mai in limite; daca asta spui ca bate peste 15 volti, e cam multicel), daca zici ca si asa nu stie si de incarcare (atunci de ce tensiune asa mare? eu as zice ca se descurca si cu incarcarea)

- cel "separat cumparat din comert si montat de fostul proprietar" - adica un redresor oarecare, ori e macar unul care stie cand sa se opreasca? daca pui baterie, care anume o sa se ocupe de incarcare, cel din comert?

- daca voltmetrul este bun (afli daca il compari macar cu un multimetru obisnuit), trebuie sa faci ceva sa mai reduci tensiunea (eu as sugera un 14 - 14,2) - si pentru consumatori, si pentru starea de sanatate (si speranta de viata) a bateriei; cel mai la indemana ti-ar fi sa pui doua diode zdravene (poate chiar puse pe radiatoare), inseriate, pe plusul care iese din transformator.
(...)
Tucson, Avento
Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 561
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
18
Localitate: Bucuresti

Re: Fluctuatii voltaj

Mesaj de George Marcu »

NU stiu daca ai rezolvat dar ...

Sunt 2 echipamente diferite, fiecare cu functia lui.
Redresorul pentru baterie face ceva si alimentatorul pentru instalatie face altceva.
Din alimentator nu poti incarca corect o baterie cum nici din redresor nu poti alimenta becurile si altele.
Asa am mers si eu 2-3 ani pana am ajuns la "concluzia" ca trebuie sa schimb bateria GEL de 100A.
Noroc ca am mers la un service sa iau baterie (eram in Norvegia si aveam nevoie neaparat de baterie la rulota) si cand a vazut tipul ce instalatie am s-a tavalit pe jos de ras, m-a pus sa cumpar un redresor CTEK si daca nu merge imi da banii inapoi. Am aceeasi baterie si acum dupa 10 ani si merge perfect.
Improvizatia mea era foarte solida aveam tot ce se pune, redresare, condensatori etc si vreo 15A numai ca nu era ce trebuie.
E la fel cu cauciucurile all-season, le poti folosi tot timpul dar niciodata nu sunt cele mai bune, nici iarna nici vara.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...

George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
Avatar utilizator
Sorin.Sibiceanu
Membru forum
Mesaje: 360
Membru din: 08 Feb 2009, 18:34
16
Oras: ora
Data nasterii: 21 Mar 1908
Localitate: Fiji
Contact:

Re: Fluctuatii voltaj

Mesaj de Sorin.Sibiceanu »

Neața ,
Traful rulotei are doua etaje , unul care poate scoate până la 15 Ah și altul care scoate 7,8 ah . Ideea este că scoate curent alternativ după care există o punte redresoare care îl transformă în continuu , daca masori fix ieșirea din trafic vei observa că nu scoate continuu , abia după punte iese continuu . Pe lângă acest aspect nici nu exista filtru pentru a stabiliza curentul , la sursa de computer exista 3 4 filtre , daca pui sarcina mare pe acea sursa vei observa că va rămâne exact același curent și nu vei avea fluctuație .
Sfatul meu , anulează ceea ce este este acolo și cumpără o sursa in comutație de 30 Ah , o montezi și nu te mai doare capul , daca nu te descurci cauta-ma .....
Dacia Duster 4x4 + Fendt Karaat 470TF
Tel: 0766652014
Scrie răspuns