Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Am ajuns si la capitolul electric la proiectul de conversie al camiloiului(IVECO 4X4) si intrucat voi avea ceva consumatori pe partea de autorulota imi trebuie un sistem care sa realizeze incarcarea a 2 baterii in mers de la alternatorul masinii dupa cum urmeaza: o baterie(140Ah) va deservi partea de masina - pornire,semnalizari,etc - clasic si a doua mai mare sau identica cu prima va duce consumatorii de pe partea de autorulota.
Detin un electrobloc care este alimentat la 220v si are un redresor incorporat,in plus monitorizeaza starea de incarcare a bateriei a doua si nivelul apei in rezervorul de apa,deci la 220v este rezolvata treaba.Deocamdata nu doresc sa montez un panou solar .
As dori sa stiu ce sisteme folositi pe auto(rulotele) dvoastra ?
Multumesc anticipat pt raspunsurile punctuale.
Cica Ovidiu
Sa mai auzim si de Bine , ca de rau este pamantul plin !
Iveco Daily 4x4 - expedition vehicle
0722 299 447
Eu am un modul programabil (reglabil) care stie urmatoarele:
-Umin intrare la care oprește incarcarea
-Imax debitat catre baterie
-Umax iesire la care opreste incarcarea
eu l-am reglat cu Umin la 13,3V
Imax la 4A
Umax 13,8V
Asta pentru conditii de rulota si incarcare in timpul mersului de la masina.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
Cica Ovidiu scrie:Am ajuns si la capitolul electric la proiectul de conversie al camiloiului(IVECO 4X4) si intrucat voi avea ceva consumatori pe partea de autorulota imi trebuie un sistem care sa realizeze incarcarea a 2 baterii in mers de la alternatorul masinii dupa cum urmeaza: o baterie(140Ah) va deservi partea de masina - pornire,semnalizari,etc - clasic si a doua mai mare sau identica cu prima va duce consumatorii de pe partea de autorulota.
Detin un electrobloc care este alimentat la 220v si are un redresor incorporat,in plus monitorizeaza starea de incarcare a bateriei a doua si nivelul apei in rezervorul de apa,deci la 220v este rezolvata treaba.Deocamdata nu doresc sa montez un panou solar .
As dori sa stiu ce sisteme folositi pe auto(rulotele) dvoastra ?
Multumesc anticipat pt raspunsurile punctuale.
Care-i treaba cu 280 de amperi? 140x2 - cele doua baterii, le insumam capacitatea? Ca doar alternatorul nu baga in baterie atatia amperi (A) cat scrie pe baterie capacitatea (Ah).
Alternatorul masinii este unul normal de probabil 70 Ah
Nu pot sa vad exact !
Nu trebuie sa ai alternator de aceasi capacitate ca si bateria !Sau bateriile !
Cica Ovidiu
Sa mai auzim si de Bine , ca de rau este pamantul plin !
Iveco Daily 4x4 - expedition vehicle
0722 299 447
Cica Ovidiu scrie:Am ajuns si la capitolul electric la proiectul de conversie al camiloiului(IVECO 4X4) si intrucat voi avea ceva consumatori pe partea de autorulota imi trebuie un sistem care sa realizeze incarcarea a 2 baterii in mers de la alternatorul masinii dupa cum urmeaza: o baterie(140Ah) va deservi partea de masina - pornire,semnalizari,etc - clasic si a doua mai mare sau identica cu prima va duce consumatorii de pe partea de autorulota.
Detin un electrobloc care este alimentat la 220v si are un redresor incorporat,in plus monitorizeaza starea de incarcare a bateriei a doua si nivelul apei in rezervorul de apa,deci la 220v este rezolvata treaba.Deocamdata nu doresc sa montez un panou solar .
As dori sa stiu ce sisteme folositi pe auto(rulotele) dvoastra ?
Multumesc anticipat pt raspunsurile punctuale.
Neata , poti pune un releu de incarcare de 100 ah pe circuitul bateriei masinii , iar cand bateria este plina trece automat pe bateria auxiliara .
Din cate am vazut pe la campere cam asa este sistemul de incarcare cu relee de incarcare automate sau mecanice ...
Ma gandeam la o simpla dioda tot cam de 100 A pt impiedica si descarcarea bateriei masinii
Adica consumatorii rulotei sa se alimenteze numai din bateria auxiliara
Cica Ovidiu
Sa mai auzim si de Bine , ca de rau este pamantul plin !
Iveco Daily 4x4 - expedition vehicle
0722 299 447
Va rog sa nu dati cu pietre si nici sa mai spuneti la altcineva !
Sa ramana intre noi cei cateva sute cati suntem pe aici !
Am spus printre altele ca la Camiloi am un electrobloc care monitorizeaza nivelul apei si nivelul incarcarii bateriei auxiliare.
Nu mi-a dat prin gand pana zilele trecute sa vad ce face electroblocul cu pricina .
Insa conform proverbului ca la barza chioara ii face bunul Dumnezeu cuib,am indraznit sa ma uit pe gogu si surpriza mare sa vezi.
Va las si pe dvoastra(cei care stiti engleza) sa va minunati.
Pt ceilalti , in sumar ,electroblocul cu pricina face printre altele;redresor(220v),incarca bateria auxiliara de la alternatorul masinii si izoleaza o baterie fata de cealalta cand alternatorul nu baga !
In ceea ce ma priveste: problema rezolvata !
Iata linkul cu electroblocul :
https://www.campingcar-bricoloisirs....BL_109-5_E.pdf
Multumesc celor implicati pt suport !
Cica Ovidiu
Sa mai auzim si de Bine , ca de rau este pamantul plin !
Iveco Daily 4x4 - expedition vehicle
0722 299 447