Asigurare pentru adus autorulotă pe roți din Anglia/UK/GB
Scris: 18 Apr 2017, 08:35
Salut,
Am cumpărat o rulotă Fiat Ducato Ci din 1992, din nord-estul Londrei.
E înmatriculată la ei, are MOT (RAR-ul lor) făcut. Proprietarul are asigurare și a plătit road tax-ul și mi-o mai ține câteva săptămâni, dar când o iau eu, ar vrea să și le anuleze.
În Anglia, am tot încercat și nu-mi face nimeni asigurare, simplă, echivalentul RCA (Third Party) pe numele meu, legat de autorulotă. Cu care apoi se plătește și taxa de drum de bine, dacă fostul proprietar dorește s-o anuleze. Aici asigurarea se face pe nume și mașină, sunt probleme cu vechimea la condus, faptul că adresa mea stabilă din Anglia e-n Londra și la ei depinde și de unde e rulota, unde o ții, unde locuiești etc. Chit că eu nu vreau să rămân aici, mă mut înapoi în România cu tot cu autorulotă. Vreau o asigurare doar s-o pot aduce pe roți, dacă e posibil.
Acum am următoarele opțiuni, despre care aș vrea să vă-ntreb:
Varianta 1
- pot s-o aduc pe platformă, caz în care: știți să mă direcționați spre un transportator serios sau cu care ați mai avut experiențe bune de adus din Anglia autorulote?
Varianta 2
- încerc să găsesc vreo asigurare europeană sau românească valabil european și să conving vânzătorul să păstreze asigurarea lui și taxa de drum până plec, să o conducă el până la Eurotunel sau feribot, iar de acolo prin Europa s-o aduc, dacă sunt asigurat de RCA-ul european/românesc valabil european; aici am găsit discuții cel puțin ceva de genul unui RCA "în vederea înmatriculării", care se face limitat și e pe seria de șasiu, cât s-o aduc în țară și să-ncep procedurile de ITP, înamtriculare româbească; știți despre așa ceva sau o soluție similară?
Variante 3
- să fac o asigurare temporară în Anglia și circul cu taxa de drum a fostului proprietar, cât ies din Anglia (care e o chestie limitată și teoretic zice că nu e pentru export, se face în caz că vrei să-mprumuți o mașină de Anglia unui cetățean străin și trebuie s-o aduci înapoi în țară, dar dacă n-o aduci maximum îți expiră și gata, din câte am verificat); am pus varianta asta în caz c-a mai avut cineva experiențe similare și știe dacă ar funcționa
Mulțumesc, orice fel de sfat cu privire la variantele de mai sus sau altele e binevenit și răsplătit cu bere-n campinguri și îmbrățișări recunoscătoare.
Am cumpărat o rulotă Fiat Ducato Ci din 1992, din nord-estul Londrei.
E înmatriculată la ei, are MOT (RAR-ul lor) făcut. Proprietarul are asigurare și a plătit road tax-ul și mi-o mai ține câteva săptămâni, dar când o iau eu, ar vrea să și le anuleze.
În Anglia, am tot încercat și nu-mi face nimeni asigurare, simplă, echivalentul RCA (Third Party) pe numele meu, legat de autorulotă. Cu care apoi se plătește și taxa de drum de bine, dacă fostul proprietar dorește s-o anuleze. Aici asigurarea se face pe nume și mașină, sunt probleme cu vechimea la condus, faptul că adresa mea stabilă din Anglia e-n Londra și la ei depinde și de unde e rulota, unde o ții, unde locuiești etc. Chit că eu nu vreau să rămân aici, mă mut înapoi în România cu tot cu autorulotă. Vreau o asigurare doar s-o pot aduce pe roți, dacă e posibil.
Acum am următoarele opțiuni, despre care aș vrea să vă-ntreb:
Varianta 1
- pot s-o aduc pe platformă, caz în care: știți să mă direcționați spre un transportator serios sau cu care ați mai avut experiențe bune de adus din Anglia autorulote?
Varianta 2
- încerc să găsesc vreo asigurare europeană sau românească valabil european și să conving vânzătorul să păstreze asigurarea lui și taxa de drum până plec, să o conducă el până la Eurotunel sau feribot, iar de acolo prin Europa s-o aduc, dacă sunt asigurat de RCA-ul european/românesc valabil european; aici am găsit discuții cel puțin ceva de genul unui RCA "în vederea înmatriculării", care se face limitat și e pe seria de șasiu, cât s-o aduc în țară și să-ncep procedurile de ITP, înamtriculare româbească; știți despre așa ceva sau o soluție similară?
Variante 3
- să fac o asigurare temporară în Anglia și circul cu taxa de drum a fostului proprietar, cât ies din Anglia (care e o chestie limitată și teoretic zice că nu e pentru export, se face în caz că vrei să-mprumuți o mașină de Anglia unui cetățean străin și trebuie s-o aduci înapoi în țară, dar dacă n-o aduci maximum îți expiră și gata, din câte am verificat); am pus varianta asta în caz c-a mai avut cineva experiențe similare și știe dacă ar funcționa
Mulțumesc, orice fel de sfat cu privire la variantele de mai sus sau altele e binevenit și răsplătit cu bere-n campinguri și îmbrățișări recunoscătoare.