Upgrade -Autonomie electrica la Knaus Sudwind 450 TU

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Andrei Radulescu
Membru forum
Mesaje: 9
Membru din: 06 Oct 2016, 07:23
8
Oras: Bucharest
Data nasterii: 03 Ian 1973
Localitate: Bucuresti

Upgrade -Autonomie electrica la Knaus Sudwind 450 TU

Mesaj de Andrei Radulescu »

Sunt proaspat proprietar al rulotei Knaus Sudwind 450 TU, o rulota model 2000 aparent nemodificata inca de fostul proprietar.

Intrucat nu are baterie si as vrea sa o fac autonoma dpdv energetic, as vrea sa montez un kit fotovoltaic de 150w.
Rulota este dotata din fabrica cu un transformator Domotec Miko MK 375. M-ar interesa sa stiu (nu sunt electronist/electrician si am cunostiinte relativ limitate in domeniu) daca este cineva pe forum care cunoaste sistemul si care sa-mi poata da niste sfaturi:

1. cum conectez o baterie AMG la instalatia rulotei;
2. cum pot conecta la baterie un inverter de 220 cu care sa alimentez prizele existente, fara sa sara in aer daca il uit pe ON si conectez in acelasi timp rulota la reteaua de 220.
3. inteleg ca nu e o idee buna sa incarc bateria AMG de la alternatorul masinii (chiar daca am cupla de 13 pini) pt ca incarcarea oferita de alternatorul masinii pentru acumulatorul masinii difera de tipul de incarcare solicitat de bateria AMG. Nu explodeaza nimic, insa in timp se reduce viata bateriei AMG, datorita nerespectarii specificatiilor de incarcare. Daca este asa, inseamna ca trebuie sa ma asigur ca bateria AMG este izolata de reteaua de 12v in timpul in care primesc curent de la auto. Frigiderul insa ar trebui sa poata fi alimentat de bateria masinii in timpul mersului. Cum pot face o asemenea nebunie?
4. Ar fi misto ca atunci cand conectez rulota la 220v sa se incarce bateria AMG. Asta inseamna ca ar trebui sa o dotez cu un charger dedicat. Cum ar trebui acesta conectat?
Cerintele de la 2 si de la 4 pot fi satisfacute simultan?

Sper ca nu sunt extrem de pretentios, oricum, primeaza siguranta, deci daca nu se pot face simultan punctele de la 1-4 va trebui sa ma rezum la partea de confort minim dar sigur: fotovoltaic + baterie legata la transformatorul rulotei, fara inverter. Sau daca pun si inverter, acesta va avea pe output o priza dedicata, diferita de reteaua de 220v a rulotei.

Asa ca luati-o ca pe un studiu de caz pentru orice rulota rezolvarea simultana a cerintelor 1-4, va rog nu mi-o luati in nume de rau. :-)
Knaus Sudwind 450 TU model 2000 + VW Passat B6, 170cp, cutie automata - DSG.
Tel: 0744.882.156
Bucuresti
Avatar utilizator
Gabriel Schuster
Membru forum
Mesaje: 156
Membru din: 20 Mar 2014, 21:43
11
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 20 Ian 1967
Localitate: Bucuresti

Re: Upgrade -Autonomie electrica la Knaus Sudwind 450 TU

Mesaj de Gabriel Schuster »

@Andrei Radulescu
Incerc sa-ti raspund la intrebari, cu mentiunea ca este punctul meu de vedere. Instalatia electrica a rulotei trebuie sa fie cat mai simpla si manevrele trebuie sa fie minime, pentru ca orice iesire trebuie sa fie o placer, nu o corvoada. Modificarile in instalatia rulotei trebuie sa fie minime, dar sigure pt. a nu avea surprise.
1. Eu am legat bateria la instalatia de 12 V a rulotei printr-un comutator selector, deci nu se vor pune in paralel niciodata cele doua surse;
2. Inverterul il legi direct pe baterie, cu fire cat mai groase si scurte. Cel mai sigur este sa folosesti un prelungitor sau prize dedicate din inverter. O alta solutie este sa introduci 220 V de la inverter pe priza de intrare a rulotei, dar nu este nici estetica nici functionala ( este greu sa scoti cablul din rulota si sa ai si usile inchise, iar transformatorul o sa aiba pierderi mari );
3.Folosind solutia de la punctul 1, in timpul mersului bateria este separata de instalatia rulotei;
4. Folosesti un incarcator dedicat legat pe baterie si alimentat permanent din una din prizele de 220 V ale rulotei. Este unul bun in oferta LIDL.

Sper ca ti-am oferit informatiile necesare, pt. mai multe amanunte putem vorbi seara la telefon.
Kia Sportage GTi
Campervan CITROEN Jumper 2,2 dCi
gschuster67@gmail.com
0722 545963
Bucuresti
Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 561
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
18
Localitate: Bucuresti

Re: Upgrade -Autonomie electrica la Knaus Sudwind 450 TU

Mesaj de George Marcu »

Partea cu inverter-ul este cea mai simpla.
Cauti un releu cu bobina la 230V care aer minim 2 contacte basculante.
Un releu cu 2 contacte va avea atunci cand nu este alimentata bobina: comun pin 11 respectiv 21, contact normal deschis pin 14 respectiv 24, contact normal inchis pin 12 respectiv 22.
Firele care ies din priza exterioara (spre rulota in interior) le bagi in releu pe contactul Normal Deschis adica in 14 si 24 precum si pe alimentarea bobinei releului A1 si A2.
Firele care vin de la invertor cu 230V le bagi in contactul normal inchis adica 12 si 22
Iesirea catre rulota (continuarea firului taiat mai sus 3 randuri) il bagi in comunil releului adica 11 respectiv 21.

Sa zicem ca nu ai curent de la priza exterioara.
Atunci pe bobina relului nu vei avea deasemenea curent deci releul este in stare de repaus.
Contactele sunt inchise dupa cum urmeaza 11 cu 12 respectiv 21 cu 24.
Invertorul este pornit, scoate curent care va trece prin contactul normal inchis mai departe in rulota.

Bagi in priza rulota deci ai curent pe bobina releului care comuta.
Contactele normal inchise se deschid deci invertorul este "safe" totodata se inchide contactul normal inchis 11 cu 14 respectiv 21 cu 24 deci curentul de la retea ajunge in rulota.
Dezavantajul ar fi sa arda bobina releului si sa ramai pe invertor sau curentul este slab in camping si nu ai suficienta tensiune ca releul sa comute deci ramai tot pe invertor.
Tensiunea mica poate arde deasemenea bobina releului.

A doua varianta e sa iei un comutator tot asa cu mai multe contacte basculante pe intrari ai reteaua si invertorul pe iesire ai rulota.
Trecerea o faci manual cu mana si niciodata nu va putea aparea vreo problema.

Releul cat si comutatorul trebuie sa fie de 6 sau 10A fiind vorba de 230V.

Pe partea de 12V e mai complicat fiin amperi mai multi.
Am gasit schema instalatiei facute de mine in Knaus-ul vechi sa vezi ce si cum.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...

George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
Avatar utilizator
George Marcu
Membru forum
Mesaje: 561
Membru din: 30 Oct 2006, 18:44
18
Localitate: Bucuresti

Re: Upgrade -Autonomie electrica la Knaus Sudwind 450 TU

Mesaj de George Marcu »

Eu aveam boilerul pe 230V si-l alimentasem doar din priza exterioara dupa care intram cu derivatia descrisa ca nu cumva sa incalzesc apa calda cu invertorul.
Mai aveam si apa de la retea direct sau normal din rezervor/pompa submersibila.
Nu stiu pe unde e rulota dar la mine cat am folosit-o n-au fost nici un fel de probleme.

Incarcatorul de rulota pentru GEL/AGM e specializat.
In mers nu cred ca-i o problema cu alternatorul sa-ti strice bateria in schimb nici nu ti-o incarca corespunzator.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...

George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
Andrei Radulescu
Membru forum
Mesaje: 9
Membru din: 06 Oct 2016, 07:23
8
Oras: Bucharest
Data nasterii: 03 Ian 1973
Localitate: Bucuresti

Re: Upgrade -Autonomie electrica la Knaus Sudwind 450 TU

Mesaj de Andrei Radulescu »

Incarcarea acumulatorului rulotei urmand sa fie solara probabil ca voi aplica solutia de la pct. 1 oferita de Gabriel ca sa izolez acumulatorul rulotei de cel al masinii. Doar ca nefiind electrocian m-ai blocat, nu stiu ce inseamna "comutator selector", ce caracteristici ar trebui sa aibe ca sa stiu ce caut pe piata.
Incarcator Lidl am, cred ca spui de cel de 70 lei. Singura problema sa zicem, este ca trebuie sa ii dai start manual ca sa porneasca incarcarea. Dar e f. oK, avand in vedere ca ma astept sa o conectez rar la priza, pot da start din cand in cand.

Partea cu conectarea inverterului oferita de George e misto. Varianta simpla, cu mai multe contacte basculante pe intrari si cu switch manual. Desteapta, simpla, sigura!

Trebuie sa gasesc si o metoda sa asigur acumulatorul in podea. Banuiesc ca o varianta cu chingi ar fi cea mai ok, pt ca ofera si flexibilitatea de a schimba ulterior acumulatorul cu un altul de dimensiune diferita.

Va multumesc tuturor!
Knaus Sudwind 450 TU model 2000 + VW Passat B6, 170cp, cutie automata - DSG.
Tel: 0744.882.156
Bucuresti
Avatar utilizator
Gabriel Schuster
Membru forum
Mesaje: 156
Membru din: 20 Mar 2014, 21:43
11
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 20 Ian 1967
Localitate: Bucuresti

Re: Upgrade -Autonomie electrica la Knaus Sudwind 450 TU

Mesaj de Gabriel Schuster »

Kia Sportage GTi
Campervan CITROEN Jumper 2,2 dCi
gschuster67@gmail.com
0722 545963
Bucuresti
Avatar utilizator
Adrian Coman
Membru forum
Mesaje: 123
Membru din: 13 Dec 2013, 21:22
11
Oras: Ploiesti
Data nasterii: 10 Iun 1967
Localitate: Ploiesti
Contact:

Re: Upgrade -Autonomie electrica la Knaus Sudwind 450 TU

Mesaj de Adrian Coman »

Daca nu reusesti, suntem aici ! Bafta !
Reparam Rulote si Autorulote - Piese de schimb SH sau noi.
Ruloteadi - 0744319217
Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 1002
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
14
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Upgrade -Autonomie electrica la Knaus Sudwind 450 TU

Mesaj de Dragomir Gabriel »

@Andrei Radulescu, in primul rand... sa o stapanesti sanatos si la cat mai multe iesiri !
Iti dau cateva idei pe care le am aplicat la alte rulote.
1. Separarea completa a instalatiei de 12v, asta in cazul in care ai iluminatul la 12v. Se anuleaza transformatorul si te legi cu iesirea de la transformator direct pe baterie, unde vor fi conectate si firele de la regulator. Tot la baterie vei lega si invertorul daca vrei 220v, asa cum ai zis cu o priza dedicata. Eu personal am toti consumatorii la 12v, chiar nu am avut nevoie de invertor anul acesta si bateria va fi permanent incarcata de la PV.
2. Inlocuirea trasformatorului cu un incarcator pentru rulote, 10-20A, la care se leaga bateria si instalatia de 12V a rulotei. Daca rulota are priza cu 13 pini, va trebui un intrerupator pentru decuplarea bateriei de instalatia de 12V.
3. Pentru alte automatizari va recomand sa apelati la un specialist. Cele scrise mai sus sunt facute de mine pe alte rulote, inclusiv pe a mea actuala. Spor la lucru !!!
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Andrei Radulescu
Membru forum
Mesaje: 9
Membru din: 06 Oct 2016, 07:23
8
Oras: Bucharest
Data nasterii: 03 Ian 1973
Localitate: Bucuresti

Re: Upgrade -Autonomie electrica la Knaus Sudwind 450 TU

Mesaj de Andrei Radulescu »

Multumesc de sugestii, Gabriel, intr-adevar ar merita un specialist certificat. Am priza cu 13 pini.
Daca cunoasteti un specialist in electrica rulote, va rog sa-mi dati o recomandare, nu ma grabesc asa ca mai degraba gasesc pe cineva care stie clar ce este de facut.
Knaus Sudwind 450 TU model 2000 + VW Passat B6, 170cp, cutie automata - DSG.
Tel: 0744.882.156
Bucuresti
Scrie răspuns