Pagina 1 din 6
Scheme electrice conectare remorca/rulota
Scris: 26 Iul 2007, 14:20
de Costin Tabra
Desi parca am vazut prin forum cate ceva, imi permit sa pornesc acest subiect cu speranta ca avand aceste informatii grupate, va fi mai usor pentru oricine sa le gaseasca.
Asadar, incerc sa pun cateva scheme electrice si tabele cu denumirea, culoarea si destinatia fiecarui conductor care pleaca din prizele cu 7 sau cu 13 poli.
Pe langa aceste 2 sisteme, in cautarile mele am descoperit ca mai exista inca 2 tipuri de priza, una standard, cealalta nu. Este vorba de o priza tot cu 7 poli, dar cu alta componenta a pinilor, folosita pentru functii suplimentare (cumva precursorul prizei cu 13 poli); cea de-a doua priza este o priza cu 13 poli, dar la care dispunerea polilor este diferita de priza standard cu 13 poli. In aceasta priza se pare, sa ma contrazica cei care stiu mai multe, intra atat o fisa standard de 7 poli, cat si o fisa special conceputa, cu 13 poli. Se pare ca sistemul a fost gandit ca o solutie alternativa la actualul sistem cu 13 poli. Din pacate, cu toate sapaturile pe care le-am facut, nu am reusit sa ma dumiresc care sistem a aparut primul: cel standard sau cel alternativ (ambele cu 13 poli).
Pentru legenda sistemului cu 13 pini, nu am decat un fisier .doc, pe care nu stiu cum sa-l inserez. Doritorii se pot adresa pe pm si il voi trimite oricui.
Scris: 17 Sep 2007, 17:38
de Dan Iliescu
Uite Davos si Calin Jurca au ceva probleme cu sistemul Primus....sa zica ei ce model este..
Scris: 21 Sep 2007, 11:50
de Sandu Toma
S-au gasit deja 2450 si 2490 O sa pun eu link-ul pentru documentatie pe forum !
WWW.campingnorden.dk
WWW.koti.mbnet.fi/peejii/Primus/s6-7.pdf
WWW.biska.se
Scris: 01 Oct 2007, 20:35
de Sandu Toma
cerere
Scris: 17 Oct 2007, 20:37
de Bogdan George
as dori si eu va rog schema de conectare cu 13 pini
Multumesc frumos
Scris: 28 Oct 2007, 18:14
de Costin Tabra
Am reusit sa gasesc si o poza a cuplei cu 13 pini.
Legenda este urmatoarea:
01 - Galben - Semnalizare stanga;
02 - Albastru - Lampa de ceata;
03 - Alb - Masa (impamantare, cum vreti s-o denumiti);
04 - Verde - Semnalizare dreapta;
05 - Maro - Lumina de pozitie + lampa numar inmatriculare dreapta;
06 - Rosu - Frana;
07 - Negru - Lumina de pozitie + lampa numar inmatriculare stanga;
08 - Galben - Lampa mers inapoi;
09 - Verde - Alimentare +12V permanent;
10 - Albastru - Alimentare frigider (dupa cunostintele mele, +12V dupa cheia de contact);
11 - Rosu - Masa (impamantare) pentru frigider (pinul 10);
12 - Maro - Liber;
13 - Alb - Masa (impamantare) pentru pinul 09.
Dupa cum se observa, in afara de semnalele obisnuite, apar 2 circuite complet independente: alimentare permanenta (pinul 09 si pinul 13) si alimentare prin cheia de contact (pinul 10 si 11). Nu stiu daca in practica cei 3 pini de masa (03, 11, 13) se leaga in acelasi loc, insa din experienta mea as recomanda sa fie circuite separate unul de celalalt, asa cum sunt ele definite mai sus.
Din pacate, nu reusesc sa atasez si poza cuplei. Oricum, incerc sa fac o descriere a pozitionarii polilor: cupla are in centru 4 poli dispusi in cruce, cu polul 01 la ora 12, 02 la ora 9, polul 03 la ora 6 si polul 04 la ora 3.
Toti ceilalti poli sunt dispusi pe un cerc exterior, cu polul 05 in dreptul orei 4, apoi ceilalti poli dispusi in sens antiorar. Polul 08 este la ora 12, iar polii 12 si 13 sunt dispusi simetric fata de ora 6 (fac aceste precizari, pentru ca cei care au cupla in fata ochilor sa poata identifica corect toti cei 13 poli).
Samson, daca stii cum sa inserezi un fisier bmp, ti-l pot trimite pe email.
@costin Samson a rezolvat problema !
Scris: 31 Oct 2007, 10:23
de Sandu Toma
@Dyngo Iti raspund aici deoarece la Biblioteca Tehnica ar fi fost off-topic!
Montarea carligului in cazul in care si autoturismul si carligul sunt in garantie se face la un Service autorizat Dacia-Renault, altfel pierzi garantia si la masina si la carlig, iar in caz de accident datorat carligului esti 100% raspunzator.
Daca totusi doresti sa il montezi singur exista la dealerii de carlige instalatie cu mufe speciale pe tipuri de autoturisme, care se conecteaza direct pe stopul autoturismului.
In cazul in care nu gasesti , vezi pe care parte vine cablajul instalatiei spate, desfaci stopul si faci conectarea cu conectori de plastic rapizi "snap on" sau cu conectori cu surub "rigleta"
Succes si poate ne informezi si pe noi cum ai rezolvat problema !
Scris: 31 Oct 2007, 13:09
de Paul Petrescu
@samson
Scuze daca am postat unde nu trebuie :oops: si multumesc pt sfaturi...
Masina a iesit din garantie, asa ca sambata voi purcede la montarea carligului. In cutia in care este priza sunt si conectorii de care spuneai si tu, asa ca daca pana sambata un gasesc mufele speciale, ma voi folosii de "snap on"
Daca o sa am timp o sa fac si ceva poze ca sa vedeti....
Paul
Scris: 31 Oct 2007, 13:15
de Sandu Toma
Cred ca ar fi utile pentru cei care vor sa-si monteze singuri carligul, dar nu au prea multe cunostinte de mecanica sau electrica .
Poti poza de ex: cirligul, priza, clemele "snap on" inainte de montaj ( pentru ca multi nu stiu cam arata si vor putea vedea in pozele tale )
Inca odata succes si sa ne intalnim sanatosi pe soselele noastre !
Schema montaj instalatie electrica pentru LOGAN Berlina
Scris: 01 Noi 2007, 08:21
de Catalin Mihailescu
Schema de montaj a instalatie electrice originale pentru Dacia Logan Berlina
Schema montaj instalatie electrica pentru LOGAN Berlina
Scris: 01 Noi 2007, 08:21
de Catalin Mihailescu
Continuare
Scris: 01 Noi 2007, 11:36
de Paul Petrescu
Multumesc mult de tot
