Pagina 1 din 1

Carlig de remorcare sistem european vs carlig american

Scris: 25 Mar 2016, 19:24
de Radu Vaida Muntean
Pentru ca una din masinile cu care-mi remorchez rulotele este un Mitsubishi L200 din anul 2001 a trebuit sa caut mai mult timp o solutie pentru a cobora cu aproximativ 15-20 cm bila carligului de remorcare, aceasta fiind mult prea sus, rulotele tractate atingand cu partea din spate asfaltul. La o rulota de 9 m atingeam chiar si la trecerea peste linile de tramvai cu spatele rulotei.
Aveam posibilitatea sa dau tot sistemul mai jos dar nu ma avantaja deoarece mai ies cu masina si offroad si as fi fost ca si plugul la arat.
Pentru a nu cobora prea jos cu carligul am gasit solutia montari unui sistem american de remorcare dar adaptat ca si montaj pentru masina mea.
Partea detasabila a carligului sistem american se gaseste de cumparat la mai multe dimensiuni, se poate cobara astfel la o distanta foarte mica de sol chiar si mai jos de 30-40 cm de sol (distanta recomandata)
Diferentele dintre cele doua sisteme nu sunt mari dar sunt importante.
Bila la sistemul american este cu 2 mm mai groasa decat cel european(cel putin decat cel pe care-l aveam eu montat pe masina). Asta inseaman ca atunci cand cuplez sistemul de siguranta antibalans trebuie sa apas ceva mai tare pentru a putea apasa manerul. La primele probe am vazut ca functioneaza totus foarte bine fara sa scartaie.
Cea mai importanta diferenta ar fi ca la sistemul american spre deosebire de gatul de lebada european cupla antibalans cu cilindri laterali nu se poate vira in bila decat la un unghi extrem de mic, aceasta atingand cu sistemul de strangere lateral de marginea carligului . Se intampla ca atunci cand gatul de lebada este montat prea aproape de bara masinii. Cupla de pe rulota noua nu are o astfel de problema ne avand acei cilindri laterali dar la altele a trebuit sa renunt la cupla antibalans in favoarea cuplei normale.
Fişierul ataşat IMG_1645.JPG nu mai este disponibil
Totus pentru ca am o rulota la care nu pot schimba inca sistemul de cupla antibalans cu unul normal am gasit solutia sa abaptez si gatul de lebada cu sistemul american.
Fişierul ataşat IMG_1639.JPG nu mai este disponibil
Fişierul ataşat IMG_1641.JPG nu mai este disponibil
IMG_1639.JPG
IMG_1642.JPG
IMG_1647.JPG

Re: Carlig de remorcare sistem european vs carlig american

Scris: 26 Mar 2016, 07:57
de Isdraila Ioan
Am vazut ca a-ti sudat o placa de tabla la care a-ti prins cirligul.Dupa mine ,ansamblul este cam "subtirel",poate ceda la o frina s-au un soc.El ar trebui intarit si cu doua ,chiar trei gusee triunghiulare sudate de tabla pe acel cadru de teava rectangulara in spate .Deasemeni suportul de prindere ,in care intra cirligul,cu doua gusee mici pe laterala. Este numai o parere pt siguranta dvs.Am lucrat mult in confectii metalice si considerati ca un sfat.

Re: Carlig de remorcare sistem european vs carlig american

Scris: 26 Mar 2016, 17:21
de Radu Vaida Muntean
Orice sfat e bine venit, multumesc.
Am o poza si cu partea din spate dar nu se vede foarte bine.
Placa de tabla este de fapt un "L" din tabla foarte groasa, patratul este cava mai lung in spate si sudat pe bara originala. Sfatul cu gusee-le triunghiulare e foarte bun pentru o intarire si mai mare. Oricum chiar si cum e acum mi se pare ca este mai bine intarit de cat cel original. La cel original gatul de lebada era prins intre doua bucati de tabla sudate pe bara.
IMG_1644.JPG

Re: Carlig de remorcare sistem european vs carlig american

Scris: 15 Iul 2016, 15:52
de Ilie george
Aveti idee unde pot gasi si eu un astfel de sistem cu bila tip american ? Trebuie sa cobor si eu bila ca e cam lasata de spate rulota

Re: Carlig de remorcare sistem european vs carlig american

Scris: 15 Iul 2016, 16:01
de Marian m Serban
Buna ziua
La L 200 am inlocuit bara spate cu o alta speciala prevazuta cu carlig ,bara mai mare in diametu ca cea initiala si care se prindea de auto in acelesi gauri ca bara initiala.
Rulota sta orizontal.
cu respect
Marian Serban

Re: Carlig de remorcare sistem european vs carlig american

Scris: 15 Iul 2016, 20:00
de Relu Deliu
Ilie george scrie:Aveti idee unde pot gasi si eu un astfel de sistem cu bila tip american ? Trebuie sa cobor si eu bila ca e cam lasata de spate rulota
Atentie; Cuplele model american au diametrul mai mare si nu se pot cupla cu sistemele de cuplare si antibalans AL-KO. In plus, chiar daca se cupleaza, stabilizatorul nu functioneaza. Vezi aici;viewtopic.php?f=24&t=1613. Eu n-am putut cupla AKS 1300 pe bila unui Jeep Wrangler.

Re: Carlig de remorcare sistem european vs carlig american

Scris: 16 Iul 2016, 01:12
de Romeo Trastanetz
Mai este un system American unde poti sa cobori bila in functie de rulota pe care o tractezi. Asta doar ca si informatie.