TVA-ul este foarte bine reglementat la nivel european, chiar daca regulile nu sunt intotdeauna intuitive. In primul rand trebuie spus ca nu se poate vorbi despre TVA decat daca autorulota este cumparata de la o persoana juridica (deci cumparata dintr-un parc, nu de la o persoana fizica). Mai apoi regula de baza cu privire la TVA este urmatoarea: se plateste
o singura data, adica daca conform legii trebuie platit TVA la achizitie atunci in functie de incadrarea vehiculului (nou/sh,
autovehicul sau doar vehicul) se decide in care tara se face plata TVA-ului (Romania/Germania). Aceasta incadrare se face dupa aceeasi lege in ambele tari asa ca in mod normal nu va fi o problema.
In momentul de fata TVA-ul Romanesc este egal cu TVA-ul Nemtesc asa ca e mai putin important unde se plateste TVA-ul ;)
"Fereastra" problema este intr-adevar zona in care vehiculul nu-i zero km si in acelasi timp nu-i nici second-hand, adica mai nou de 6 luni sau cu mai putin de 6000 km la bord. Teoretic in aceasta situatie vanzatorul trebuie sa emita factura fara TVA si TVA-ul se va plati in Romania. In mod normal pentru vanzator nu este o problema pentru ca TVA-ul nu este al vanzatorului (in sensul ca vanzatorul daca incaseaza TVA il incaseaza ca sa-l vireze mai departe in conturile statului) numai ca aici va exista bariera lingvistica si riscul aparent pentru vanzator, ie: s-ar putea sa nu aiba incredere in cumparatorul Roman.
Informatii despre TVA se pot gasi pe sit-ul
europa.ro. Acest site este unul "oficial" si este disponibil in toate limbile oficiale ale UE. Puteti de exemplu identifica pagina in limba Romana apoi puteti schimba limba folosind selectorul din dreapta-sus pentru a obtine exact acelasi continut in alta limba a UE (exemplu: in germana). Link-ul respectiv il puteti trimite vanzatorului, la nevoie.
Tot pe acelasi site gasiti o sectiune de contact (
link aici) unde puteti trimite o intrebare si in mod normal veti primi un raspuns.
In 2013 (nu mai sunt sigur de an) am cumparat noi o Rulota din Germania. Rulota, desi era noua, nu este
autovehicul (nu are motor) motiv pentru care am platit TVA-ul in Germania. In prima faza Romanii au cerut si ei TVA-ul la inmatriculare pentru ca asa stiau ei ca se face la vehicule noi, dar inarmati cu raspunsul primit de la sit-ul "europa.ro" s-a rezolvat inmatricularea si fara TVA platit in Romania.