David Eugen scrie:
Am montat intre baterii doar sig de 40A, dioda Sckoty montata cu radiator, doar de 35A am avut, este de discutat daca sa pun una mai mare?
40 de amperi este arhisuficient pentru consumul unei rulote normale (adica nu cu cafetiera, nu cu aer conditionat, nu invertor de mii de watti); cate o siguranta pe fiecare baterie, imediat langa borna.
Fiind una langa alta bateriile, puntile intre ele, un conductor flexibil de "cu", sectiunea de 25 mmp
Zic la fel: pentru o rulota obisnuita, este arhisuficient
Singura nedumerire, daca sa mai folosesc sau nu incarcarea bateriilor auxiliare in mers?
Sa nu solicit prea mult alternatorul masinii?
Fara frica; totusi, daca stii ca bateriile rulotei sunt descarcate, porneste si lasa la relanti, fara alti consumatori (faruri, frigider), un sfert de ora sau mai mult (in partea de inceput a incarcarii se absoarbe curent mai mare, si de aia).
Parte de circuit destinata incarcarii este in regula (cu aceeasi precizare: daca stii ca bateriile rulotei sunt foarte descarcate, nu forta alternatorul; relanti si consumatori cat mai putini)
Multumesc!
Sa fii sanatos.
Dar n-am inteles cu dioda: ai folosit o singura dioda? o dioda dubla?
Sunt necesare
doua diode
duble (sau patru separate): doua diode (o dubla dioda) separa bateriile la incarcare (diode de curent nu foarte mare - 10-20A pe brat), si doua (una dubla) de curent mare (30 sau mai mult pe fiecare brat) care separa bateriile in situatia descarcarii (consum). Daca nu, sau o automatizare cu un releu (doua) care sa sunteze diodele la schimbarea sensului curentului, ori comutare manuala.
Altfel se disting situatiile urmatoare: ori bateriile sunt in paralel (caz in care nu-mi imaginz locul si rolul diodelor in schema), ori se incarca numai una, ori se incarca ambele, prin diode, si se decarca doar dintr-una.
Boboc Ionel: despre asta vorbim (si aici, si
dincoace).