Pagina 1 din 1
acumulator/ baterie
Scris: 09 Dec 2014, 11:46
de dan fechita
Va salut,
ma intereseaza un acumulator sh, de preferat agm, 80-100 Ah la un pret ok. Am un sistem cu panou solar si bateria veche nu mai tine .
Este ok si nou daca are un pret bun,..(era un tip in zona bucuresti- chitila care vindea acumulatori noi Sunligt agm, dar nu mai am numarul lui...)
multumesc
Dan
0722636890
Re: acumulator/ baterie
Scris: 20 Dec 2014, 23:59
de Cristian Irimescu
Acumulatori, controlere, panouri la preturi ok gasiti la Pitesti.
http://www.e-solare.com/
Re: acumulator/ baterie
Scris: 08 Ian 2015, 14:03
de dan fechita
Multumesc, am vorbit si cu ei, dar inca oscilez intre achizitia unui sh sau a unui acumulator nou..
Re: acumulator/ baterie
Scris: 06 Feb 2015, 17:26
de ionutcostache
As vrea sa fac niste precizari pentru cei interesati de achizitionarea acumulatorilor pentru (auto)rulote. Multi am auzit de AGM, VRLA, GEL, insa putini cred ca stiu diferentele dintre ele.
Bateria VRLA (Valve Regulated Lead Acid), este o baterie tip plumb-acid etansă, fără întreținere, reîncărcabilă. Datorita constructiei sale, poate fi montată în orice pozitie, și nu necesită întreținere. Termenul "fără întreținere" este impropriu, intrucat bateriile VRLA necesită in mod regulat curățare și verificare.
Există două tipuri principale de baterii VRLA: celule cu gel si AGM.
La celulele cu gel se adăuga dioxid de siliciu in electrolit, dându-i o consistentă de gel.
AGM este prescurtarea de la "Absorbent Glass Mat". Acumulatorii dispun de o saltea din fibre de sticlă între plăcile de plumb, cu scopul de a fixa electrolitului.
Bateriile VRLA sunt sensibile la cresterea temperaturii, care poate duce la o scadere brusca puterii.
Bateria deep cycle este o baterie plumb-acid conceputa pentru a fi descarcata profund in mod regulat, folosind mare parte din capacitatea sa. Prin contrast, cele mai multe baterii auto sunt concepute pentru a oferi pentru perioade foarte scurte, curent de intensitate mare pentru pornirea motorului, ceea ce reprezinta de cele mai multe ori doar o mică parte din capacitatea lor.
O baterie deep cycle este conceputa pentru a fi descarcata între 45% și 75% din capacitatea sa, în funcție de producător și de construcția aceseia. Deși aceste baterii pot fi descarcate până la 20%, pentru pastrarea unui raport bun durata de viata / cost, e bine sa se pastreze cicluri medii de descărcare pana la 45%din capacitate.
Numărul de cicluri de încărcare- descărcare pe care le poate efectua o baterie depinde de profunzimea descărcării acesteia in mod repetat.
Bateriile deep cycle plumb acid se împart în general în două categorii distincte; inundat (FLA) și plumb-acid cu supapă controlată (VRLA), iar VRLA subdivizat în două tipuri: AGM și Gel.
Plăcile de plumb fac diferența dintre bateriile deep cycle și bateriile de pornire. Plăcile bateriilor deep cycle au plăci active, mai groase, cu-densitate mai mare de pastă activă și separatoare mai groase. Aliajele utilizate pentru plăcile dintr-o baterie deep cycle pot conține mai mult antimoniu decat la bateriile de pornire. Plăcile de baterii mai groase rezistă mai bine la coroziune, ceea ce duce la cicluri extinse de încărcare - descărcare.
Re: acumulator/ baterie
Scris: 15 Mar 2015, 16:29
de Alin Mihaila
Stiti cumva daca bateriile deep cycle se service-eaza? Am un astfel de acumulator ce are si un indicator de tip magic eye ce-mi sugereaza ca bateria ar trebui service-ata... Bateria are 5 ani vechime si nu a prea fost folosita. Cam care e durata de viata a unui astfel de acumulator? Multumesc anticipat pentru raspuns!
Re: acumulator/ baterie
Scris: 15 Mar 2015, 16:46
de Alin Mihaila
Acumulatorul aflat in discutie este cel din pozele atasate
Re: acumulator/ baterie
Scris: 15 Mar 2015, 18:24
de ionutcostache
Bateriile trebuie pastrate incarcate daca nu se folosesc. Descarcarea este cel mai mare dusman.
Incercati sa il incarcati, apoi verificati daca mai acumuleaza ceva energie. Acumulatorii cu gel sau AGM nu cred ca se pot resuscita, precum cei cu electrolit lichid. Acestia din urma se pot spala cu apa distilata. Prin acest procedeu s-ar indeparta din sulfatul de plumb, insa o baterie sulfatata a pierdut mult din capacitate. Un alt procedeu de reconditionare este incarcarea cu un incarcator special, care ii da un fel de socuri, cu acelasi scop de a desprinde sulfatul de pe placi. Personal nu cred ca vreuna din metode este mai mult decat o amagire, capacitatea bateriei fiind mult diminuata.
Re: acumulator/ baterie
Scris: 15 Mar 2015, 18:39
de Radu Pascu
Gasiti in link tot ce trebuie sa stiti despre. Incarcare pastrare exploatare, desulfatare etc.
http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_cycle_battery
Re: acumulator/ baterie
Scris: 17 Mar 2015, 21:17
de dan fechita
Pana la urma m-am decis si am cumparat acumulator nou agm -deep cycle, 100 ah de la Mombat. L-am montat si pana acum este ok, speram sa fie si fiabil.
Tinand cont de discutiile de mai sus, cred ca poate fi mutat/continuat topicul la o sectiune tehnica pentru a fi mai util colegilor.
Multumesc