Inlocuire punte la rulota, sasiu BPW, punte noua BPW
Scris: 13 Noi 2014, 21:46
De curand am facut o lucrare foarte importanta la rulota, am inlocuit puntea din cauza unor probleme la suspensii pe partea dreapta (partea cu usa).
Urmeaza intreaga poveste, cronologic.
Discutam despre o rulota destul de noua, fabricata in 2012, achizitonata noua. Povestea mea incepe simplu cu o groapa! La un moment dat am oprit pe dreapta undeva in Medias. Am stat o vreme si pe urma m-am hotarat sa mut rulota cativa metri mai in fata, moment in care aud "poc". Am lovit o GROAPA! V-am spus ca am pornit de pe loc pentru a intelege ca nu era vorba de viteza, a fost pur si simplu o groapa "mioritica". Impactul a fost atat de puternic incat m-am dat repede jos din masina si m-am invartit in jurul rulotei sa vad daca s-a intamplat ceva. Concluzia: totul e in ordine :D (m-am inselat)
Dupa un timp ma intalnesc cu colegul nostru domnul Radu Pascu si el sesizeaza o inclinare usoara a rotii-dreapta a rulotei. El a vazut pentru ca are ochiul "format", eu n-as fi sesizat asa ceva, cel putin nu atunci. Am stabilit sa-i fac o vizita la service in Brasov pentru o diagnosticare, sa vedem din ce cauza se inclina roata. La inspecite am descoperit urmatoarele: unul dintre "carnatii" de cauciuc, toroanele care asigura suspensia era rupt (incepea sa iasa afara), bratul excentric care sustine roata usor indoit si roata nu franeaza! Cu aceasta ocazie am stabilit ca trebuie inlocuita puntea.
Daca tot inlocuiesc puntea, avand in vedere dotarile multiple ale rulotei am hotarat sa instalez puntea de upgrade pe care o ofera producatorul atunci cand la achizitie se opteaza pentru marirea MMA-ului. Din pacate Weinsberg nu a binevoit sa-mi dea puntea la care ma asteptam eu, adica o punte pentru 1450kg, dar am primit o punte compatibila pentru 1500kg, noua si originala BPW. Numai ca povestea continua, nu-i asa de simpla :) Comanda pentru punte am facut-o prin Iunie dar in final puntea am primit-o in Octombrie. In acest interval de timp eu am continuat sa folosesc rulota. Am facut la mare, am fost prin tara, am fost in Grecia, apoi am fost la camping Mustang la Baloane. In tot acest timp inclinatia rulotei a avut o evolutie rapida si accelerata! In final colegii stiu ca la intalnirea din Delta am venit cu o rulota de imprumut pentru ca a mea nu mai era utilizabila!
Puntea am inlocuit-o tot la d-l Pascu in Brasov. Personal ma declar foarte multumit de lucrare! Recomand tuturor celor care au de facut asa ceva sa mearga acolo unde gasesc un specialist care stie ce-i aia o rulota, nu intr-un service oarecare. Lucrarea in sine nu pare a fi mare filozofie dar exista clar cateva puncte in care lipsa experientei poate crea probleme!
Ultimul episod din acest serial: rulota mea a avut roti cu 4 prezoane. Pentru puntea noua am nevoie de roti cu 5 prezoane!!!
Multumesc pe aceasta cale d-lui Peti Luidort pentru ca m-a ajutat cu puntea si cu o pereche de roti cu 5 prezoane din aliaj cu cauciucuri noi
Urmeaza intreaga poveste, cronologic.
Discutam despre o rulota destul de noua, fabricata in 2012, achizitonata noua. Povestea mea incepe simplu cu o groapa! La un moment dat am oprit pe dreapta undeva in Medias. Am stat o vreme si pe urma m-am hotarat sa mut rulota cativa metri mai in fata, moment in care aud "poc". Am lovit o GROAPA! V-am spus ca am pornit de pe loc pentru a intelege ca nu era vorba de viteza, a fost pur si simplu o groapa "mioritica". Impactul a fost atat de puternic incat m-am dat repede jos din masina si m-am invartit in jurul rulotei sa vad daca s-a intamplat ceva. Concluzia: totul e in ordine :D (m-am inselat)
Dupa un timp ma intalnesc cu colegul nostru domnul Radu Pascu si el sesizeaza o inclinare usoara a rotii-dreapta a rulotei. El a vazut pentru ca are ochiul "format", eu n-as fi sesizat asa ceva, cel putin nu atunci. Am stabilit sa-i fac o vizita la service in Brasov pentru o diagnosticare, sa vedem din ce cauza se inclina roata. La inspecite am descoperit urmatoarele: unul dintre "carnatii" de cauciuc, toroanele care asigura suspensia era rupt (incepea sa iasa afara), bratul excentric care sustine roata usor indoit si roata nu franeaza! Cu aceasta ocazie am stabilit ca trebuie inlocuita puntea.
Daca tot inlocuiesc puntea, avand in vedere dotarile multiple ale rulotei am hotarat sa instalez puntea de upgrade pe care o ofera producatorul atunci cand la achizitie se opteaza pentru marirea MMA-ului. Din pacate Weinsberg nu a binevoit sa-mi dea puntea la care ma asteptam eu, adica o punte pentru 1450kg, dar am primit o punte compatibila pentru 1500kg, noua si originala BPW. Numai ca povestea continua, nu-i asa de simpla :) Comanda pentru punte am facut-o prin Iunie dar in final puntea am primit-o in Octombrie. In acest interval de timp eu am continuat sa folosesc rulota. Am facut la mare, am fost prin tara, am fost in Grecia, apoi am fost la camping Mustang la Baloane. In tot acest timp inclinatia rulotei a avut o evolutie rapida si accelerata! In final colegii stiu ca la intalnirea din Delta am venit cu o rulota de imprumut pentru ca a mea nu mai era utilizabila!
Puntea am inlocuit-o tot la d-l Pascu in Brasov. Personal ma declar foarte multumit de lucrare! Recomand tuturor celor care au de facut asa ceva sa mearga acolo unde gasesc un specialist care stie ce-i aia o rulota, nu intr-un service oarecare. Lucrarea in sine nu pare a fi mare filozofie dar exista clar cateva puncte in care lipsa experientei poate crea probleme!
Ultimul episod din acest serial: rulota mea a avut roti cu 4 prezoane. Pentru puntea noua am nevoie de roti cu 5 prezoane!!!
Multumesc pe aceasta cale d-lui Peti Luidort pentru ca m-a ajutat cu puntea si cu o pereche de roti cu 5 prezoane din aliaj cu cauciucuri noi