Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Odata cu achizitionarea noii mele rulote m-am pricopsit si cu un teanc de hartii cu caracter informativ ale diverselor instalatii si acareturi montate pe rulota, adica documentatie pentru incalzire, frigider, cupla antibalans si altele. Curios fiind m-am apucat sa rasfoiesc si am citit prin cartea frigiderului ca in timpul mersului acesta poate functiona numai legat la 12v, adica la bateria masinii sau la o baterie suplimentara. Cum bateria masinii se si incarca in timpul mersului e clar ca aceasta e si optiunea cea mai buna. Cum fac acum? Montez o priza suplimentara cu 7 pini pe masina( legata direct pe baterie cu FYY de 4 si papuci) si una pe rulota dedicata instalatiei interioare a rulotei, adica legatura s-o fac pe bornele de alimentare la bateria suplimentara sau exista alte solutii mai bune?! Multumesc anticipat!
Dacia Duster 1.5 dCi, 4x4 + Hobby 440 Excellent Easy Totul pentru țară, nimic pentru mine- Carol I
Tel. 0748124289
Am un kit dedicat daca esti interesat de pus pe masina http://www.tocmai.ro/kit-priza-12s-alim ... 04339.html daca il montezi corespunzator iti va merge si la o englezoaica, candva poate vei face si pasul asta.
Mai trebuie sa faci modificare si la rulota, daca vrei sa incarce si bateria de pe rulota si functionarea frigiderului in timpul mersului trebuie sa inlocuiesti alimentarea cu + de minim 2.5mm pana la frigider, la rulotele europene aceasta alimentare a frigiderului pe 12v se face pe pozitia de ceata a masinii, el functioneaza dar nu raceste pentru ca pe instalatie este un fir subtire si de fabrica acest frigider nu e facut sa functioneze in acest mod (nu am inteles niciodata de ce au alimentat frigiderul cu 12v in acest mod daca nu-l poti folosi ca atare adica sa raceasca corespunzator), pe pozitia de ceata a masinii poti doar sa folosesti lumina 12v eventual pompa de apa din rulota. Daca rulota are pusa de fabrica o priza cu 13 pini aceasta alimentare a frigiderului e inclusa in schema si nu trebuie sa mai faci decat up-date-ul la masina. Deci sunt 2 variante de alimentare, una cu 2 prize a cate 7 pini, 12N si 12S sau una cu 13 pini.
Niky si Lavinia Radu
Megane II 2005 1,9dci , Pajero MK2 1993 2.5 GLS TD + Bessacarr 2004
Nu se poate acoperi cu aur nici un moment de viata.Ce alta mare pierdere atunci, decat timpul pierdut fara rost?
Chanakia Pandita 275 a.c.India
Multumesc pentru oferta, dar as vrea sa-mi fac eu instalatia, evident cu costuri mult mai mici. Cablul l-am luat, e de 4 mm, suficient zic eu. Cred ca cea mai buna varianta e alimentarea prizei secundare direct din bateria masinii. Pe rulota cred ca am sa duc cablul pana la bornele de alimentare de la bateria rulotei, de unde pleaca deja catre frigider alt cablu de 4 mm. In acest mod am iluminat si pompe de apa alimentate de la masina, dar si frigiderul alimentat tot de la masina. Daca montez si bornele pe bateria rulotei cred ca in timpul mersului se incarca si aceasta (eventual mai pun si o dioda pe traseu ca nu cumva sa-si fure curentul bateriile intre ele).
Dacia Duster 1.5 dCi, 4x4 + Hobby 440 Excellent Easy Totul pentru țară, nimic pentru mine- Carol I
Tel. 0748124289
Nu este chiar asa simplu, exista discutii pe forum despre cum ar trebui sa fie o asa instalatie, esti departe de a rezolva dupa cum ai zis, pentru rulota sfatul meu este sa lasi un specialist sa faca lucrarea...succes
Niky si Lavinia Radu
Megane II 2005 1,9dci , Pajero MK2 1993 2.5 GLS TD + Bessacarr 2004
Nu se poate acoperi cu aur nici un moment de viata.Ce alta mare pierdere atunci, decat timpul pierdut fara rost?
Chanakia Pandita 275 a.c.India
E bine cum te-ai gandit cu dioda si toate cele, mai putin legarea pe masina la bornele bateriei. Aici cel mai simplu este sa pui un releu pe firul de la baterie, care sa fie comandat de un "plus" pe contact, astfel o sa "trimiti" curent catre rulota numai pe contact/motor pornit si eviti descrcarea bateriei masini sau grija de a deconecta mereu priza cand opresti/campezi pe undeva. Ai grija sa faci legaturile bine, sa fie izolate, sa nu vbreze, sa nu folosesti cabluri subdimensionate. Spor !
Gata, lucrarea a fost executata!
Am montat o priza suplimentara cu 7 pini pe masina cu plusul (de 6) luat direct din baterie pe care am montat o siguranta de 40A, montata in tabloul de sigurante al masinii. Am legat firele direct de bornele de alimentare ale bateriei suplimentare(montata pe rulota), pentru a putea incarca bateria auxiliara si pentru a putea folosi frigiderul pe 12V in timpul mersului. Dar... pe traseu am montat un COUPLEUR SEPARATEUR DE BATTERIES, adica cel din poza, ceva de genul celui din link http://www.campingcarsaccessoires.com/c ... ,3106B.cfm
Dacia Duster 1.5 dCi, 4x4 + Hobby 440 Excellent Easy Totul pentru țară, nimic pentru mine- Carol I
Tel. 0748124289
Dragi colegi,
pentru că, încet, încet aparatura de 12 V se tot adună la rulotă, doresc să-mi pun cât mai multe circuite separate pe 12 V. Vreau să trag prize și lumină în compartimentul din față al rulotei, am televizor și decodor șamd. Actualmente, circuitul meu electric arată cam așa:
Am căutat în tot orașul Suceava, la magazine și la second, un tablou de siguranțe pentru mașină, cu cât mai multe siguranțe. Nu am găsit.
La bazar am dat de un tip care vindea un tip de suport, dar nu mi-a plăcut. Era cu fișe/ papuci. Eu vreau ceva cu șuruburi, ceva serios care să poată prinde ca lumea firele. Unde mă sfătuiți să mai caut?