Pagina 1 din 2

ups de calculator folosit pe rulota

Scris: 24 Mai 2007, 14:58
de Calin Lisovschi
am tot citit diverse povesti despre ups-uri de calculatoare folosite pe rulote, atat pe forumuri RO cat si straine, asa ca am incercat sa vad daca asa este. avantajele folosirii unui astfel de dispozitiv sunt evidente: tensiuni de 220v si 12v tot timpul, indiferent daca esti conectat la retea sau nu.

in prima faza am pus un acumulator de masina in paralel cu acumulatorul ups-ului.
rezultatele nu au fost pe masura asteptarilor, pt ca acumulatorul auto nu se incarca. dar cand am scos acumulatorul propriu al ups-ului (care e cu gel), totul s-a rezolvat.

in acest fel acumulatorul auto se incarca normal; este adevarat ca ciclul de incarcare este mai lung, pt ca in cazul ups-ului curentul de incarcare este mai mic decat de la un redresor obisnuit.

totusi pot spune ca acum rezultatele sunt peste asteptari, asa ca va recomand sa folositi si voi ups-uri FARA ACUMULATOR PROPRIU si sa puneti un acumulator auto in locul lui.

ATENTIE: pentru a putea folosi ups-ul la incarcarea acumulatorului, va trebui sa scoateti 2 borne pe carcasa lui astfel incat sa legati acumulatorul auto usor, tinand cont de diferenta de gabarit... aveti grija la scurtcircuite!!!!!!!!!!!!!!!!

o sa pun si niste poze, dar nu ma prea pricep sa le pun... asa ca daca ma puteti ajuta...

Scris: 24 Mai 2007, 19:30
de frandos cosmin
Salut si eu am ups dar nu il folosesc decat la incarcatul telefonului !in plus la baie nu aveam bec la 12 v ,nici afara la lampa, ventilatia la truma tot pe 220 era,am zis simplu UPS ! dar nu a fost asa, termina bateria intr-o noapte doar daca lasam sa mearga ventilatia cand si cand ! asa ca am modificat toate la 12 v ! sa sti ca UPS consuma chiar daca nu ai nici un consumator pe el ! am verificat cu voltmetrul !

Scris: 11 Iun 2007, 21:02
de ADY-SOK
Mi de scuze, am uitat ca trebuie sa fi logat pentru a putea vizualiza rublica ONLINE de la adresa www.oltcit.ro.
am copiat postul pe care lam scris acolo si il pun si aici, sper sa fie de ajutor, Atentie... nu e obligatoriu sa faceti aceasta modificare despre care eu discut in acest post, se poate si fara modificari, totul depinde de nevoile pe care le aveti, daca doriti si alte lamuriri sau doriti unul dea gata puteti sa ma contactati.....

Trimis: 12 Apr 2007, 22:53 Titlul subiectului: INSTALATIE 220V AUTO

--------------------------------------------------------------------------------

Pentru cei interesati de acest subiect, iata cateva informati care sper sa fie de folos.
In primul rand nu am sa ma laud ca am inventat roata, probabil cum au crezut uni, ..din contra , eu nu am facut altceva decat sa cumpar un asfel de sistem si sa-i fac anumite modificari pentru ami fi util in conditiile in care am nevoie de curent de PUTERE indiferent unde ma aflu cu masina.
Puteti gasi de cumparat aproape oriunde, e deajuns sa dati :Search: pe google dupa cuvantul CONVERTOR 12V-220V, veti gasi foarte multe modele ramane sa alegeti ce va convine.
De regula se gasesc la preturi acesibile acele convertoare 12v-220v care se alimenteaza la bricheta masini, dar....sant o VARZA, desigur daca te multumesti sal folosesti pentru aparate electrice gen: incarcator telefon, incarcator leptop, masina de ras,si...cam atat, mai mult nu duce, dar...atentie cele ieftine nu pot face un leptop sau un telefon sau diverse aparate mai pretentioase {sursa in comutatie} nu le pot face sa functioneze stabil,va ecxista tot timpul fluctuati de tensiune care se va simti asupra aparatului pe care il veti folosi, atentie, unele aparate care nu sant alimentate corect la o sursa de tensiune avand frecventa stabila de 50-60 hz se vor defecta in mod sigur.
Tot la capitolul Convertoare 12v-220v cu alimentare la bricheta veti gasi si lucruri bune, dar acestea costa destul de mult si puterea pe care o debiteaza tot nu va permite sa alimentati un aparat care consuma mai mult de 300wati, dar oricum ce se afla sub acest consum e ok.

Acum vom discuta despre CONVERTOARE PROFESIONALE, care IN NICI UN CAZ NU SE VOR ALIMENTA LA BRICHETA MASINI.
Ecxista pe piata convertoare care se vor cupla la bornele bateriei , avand cablurile {firele} de alimentare foarte groase in genul celor de pornire care dai curent de la alta baterie, Aici se schimba situatia, sant puternice si destul de stabile, poti alimenta foarte multe aparate electronice cu acest fel de convertor,dar ATENTIE, sant modele mai ieftine care nu poti alimenta aparate sensibile, anumite tipuri de DVD sau TV sau calculatoare, nu cred ca are rost sa scriu detali tehnice, pentru multi probabil nu ar insemna nimic si nici nu vreau sa par :--Inteligent--sau cu figuri--:, in general aceasi problema, frecventa de 50 de hz pe care nu o poate mentine. Dar ecxista cele scumpe, care depasesc 300 de euro si care chiar scoate 50-60 de hz si alea chiar merg bine, din punctul meu de vedere e o investitie buna.
Eu am procedat in alt fel, pentru ca nici unul dintre aceste variante nu mar fi multumit, am cumparat un UPS de calculator care se poate numi o varianta profesionala, initial UPS-UL avea o putere utila de 800 wati, se putea alimenta orice aparatura electronica care nu depasea aceasta valoare {consum}, si daca stam sa ne gandim bine nu prea ai ce sa folosesti mai mult, e de ajuns , si functiona ORICE FARA PROBLEME.
Dar pentru mine nu era de ajuns, asa ca am facut cateva modificari, adica: am modificat partea de putere care e alcatuita din tranzistori de putere {Mos-fet} pe care iam inlaturat si iam schimbat cu alti echivalenti de putere mai mare, se gasesc si sant destul de ieftini, dupa ce iam schimbat am mai pus in montaj inca un rand , se monteaza in paralel la fiecare in parte, la mine au fost 6 bucati pe etajul de putere acum sant 12, si 3 pe etajul de comutatie rapida, am schimbat radiatorul care era foarte mic si am pus ceva adevarat care poate asigura o racire aprocximativ buna. Partea cea mai grea este transformatorul....aici aveti nevoie de un bobinator profesionist care sa scoata toate infasurarile si sa faca totul la fel dar cu sarma mai groasa, adica daca ai de 4 bobinezi de 8,desigur daca tolele trafului permite atata sarma , daca nu permite ai doua variante: renunti la primarul de 220v care e separat pentru alimentarea de la retea si la secundar daca e cazul, adica trafu e format dintro infasurare care care primeste 220v de la reteaua de 220v, si inca o infasurare de 15 volti care alimenteaza partea de comanda a ups-ului pentru a :citi: cand cade tensiunea de retea si sa cupleze a doua sectiune a transformatorului care e conpusa dintro infasurare de 2x10 volti ca primar si secundarul care scoate tensiunea de 170v--230v, deci.....practic traful are 4 infasurari {bobine} doua pentru retea {astea se pot anula definitiv daca va urma sa folositi convertorul pentru masina} si 3 pentru 12v--220v care se vor bonina la fel dar cu sarma mai groasa pentru a putea asigura o putere mai mare.
Dupa ce se rezolva cu transformatorul sau inainte, se va lua placa electronica a ups-ului si se va ingrosa cu fludor toate traseele de putere, e indicat sa se procedeze asa, altfel va ceda intrerupe un asfel de traseu., cablajul{ placa electrica} a fost calculata pentru un anumit consum, putere, iar daca inlocuiti finali de putere si bobinati traful facindul capabil sa debiteze o putere mai mare si nu ingrosati suplimentar traseele cu fludor acestea se vor incinge si se vor arde{ intrerupe}.
Dupa ce ati facut toate aceste modificari va urma inlaturarea firelor de alimentare a ups-ului , cele doua fire care vin la bateria upsului, se vor inlocui cu cablu macar inca o data mai gros decat a fost, si se va face legatura la bornele bateriei auto,Atentie, bateria upsului nu mai vine conectata, se inlatura definitiv! o puteti folosi la o gramada de lucruri, { daca nu aveti ce face cu ea ma anuntati ca o iau eu, ne intelegem} Se fac contactele + si - la bornele bateriei auto cu foarte mare atentie, acestea trebuie ficxate exact cum sant restul firelor care vin pe borne, daca contactul firelor de la ups sant inperfecte e rau, firele se incalzesc si se topesc imediat ce veti avea consumator mai mare la ups, deci ...cu atentie.
Din acest moment daca ati respectat aceste reguli, aveti o instalatie de 220v pe masina care e in stare sa suporte un flecx sau o bormasina, o masina de sminghenuit {scuze daca nu mam pronuntat corect} un frigider, un televizor, dvd, calculator, becuri de putere mare{ eu am folosit la munte 4 becuri de cate 100 wati si un casetofon destul de mare,si am mai si taiat lemne pentru gratar si pentru focul de noapte cu un flex, dupa cinci ore de consum cu cele scrise am pornit masina la sfert de chie, ma rog...a pornit cam dupa 3 secunde de tinut demarolul continu, am lasat motorul la relanti cam 20 de minute,{ am gaz} dupa care lam oprit, cele 4 becuri de cate 100 de wati au ars pana a doua zi cand neam trezit, am pornit masina in aceleas conditi, a fost ok.
Mentionez ca am baterie de 68 de amperi, si conteaza destul de mult, oricum chiar si fara sa imi pun o asfel de instalatie pe masina nu as putea suporta o baterie mai mica, intot deauna cand am schimbat masina primul lucru a fost sa cumpar baterie noua si de putere medium {68amperi}.
ok,cam atat despre instalatia de 220v pentru masina, depinde de voi daca doriti asa ceva, depinde de voi ce varianta alegeti, eu sper ca vam fost de folos in speranta ca nu veti arunca bani degeaba cumparand cinestie ce pocnitoare care se baga la bricheta si ...scoate 220v, din pacate sant uni care dau sfaturi despre asfel de pocnitori dar nu stie sa explice ca "vezi ai griza, daca cumperi o pocnitoare de bagat la beicheta vei avea tensiune intre 170v--si 230volti, dar vezi ca pot arde tot ce alimentezi la ea, pentru ca aceste pocnitori ieftine nu poate tine o sursa in comutatie, iar daca sursa de alimentare a aparatului pe care il alimentezi lucreaza in frecventa de 50 de hz si tu ai dai 70---100hz il zapacesti de tot} cam asta e.................................
Doresc sami cer scuze daca modul in care am scris sau lipsa de , sau litere ,sau spatiile care lipsesc, vau facut citirea sau incelegerea celor scrise de mine grea. DACA doriti si alte amanunte/detali va stau la dispozitie cu tot ce pot, cu cea mai mare placere, Nu voi raspunde celor care vor face misto sau vor pune intrebari aberante de dragul de a se afla in ...discutie.
Cu stima pentru voi toti,va salut.
_________________
DACA VREI POTI FACE ORICE .,,sunama in caz de nevoie..072.393.33.75

Scris: 11 Iun 2007, 21:53
de Calin Lisovschi
parpa,

pe scurt: omul a folosit un ups de la care a scos acumulatorul intern, a legat in locul lui acumulatorul masinii, a dublat ca grosime toate infasurarile trafului, a dublat puterea de iesire prin cuplarea in paralel a unor tranzistori, si cam atat.

ce as putea eu completa, din experienta: atata timp cat nu depasesti puterea ups-ului cu consumatorii, il poti folosi fara probleme si fara modificari, ba chiar mai mult, punand acumulator pe rulota mai mare decat cel de pe masina (120 ah fata de 66 ah de exemplu) ai si un timp mai mare de functionare la aceeasi putere consumata.

o problema am eu acum: am schimbat rulota, asta are lumina si pompa si wc pe 12v... tre sa vad daca imi ajunge un acumulator de 66 ah ca pana acum...

a, am uitat ceva: are dreptate, convertoarele ar trebui TEORETIC sa scoata 60hz, ca sa poata functiona diferite aparate, altfel se cam ard; cele ieftine, legate la bricheta, nu prea fac lucrul asta...

Scris: 11 Iun 2007, 22:07
de ADY-SOK
nu e sf deloc. oricine are ceva practica de electronica poate modifica un ups pentru diferite puteri,depinde de nevoile personale.
Spui ca nu ai inteles nimic......ma intreb de ce oare, ca doar am scris destul de detaliat cum se poate proceda pentru a face aceasta modificare pentru a mari puterea unui ups.
articolul pe care lam postat e de pe pagina www.oltcit.ro unde sunt activ si tot pe acest site am pus masina la vanzare, in fine a trebuit sa deschid alt topic pe acelas site despre aceasta instalatie care e capabila sa deiteze tensiunea de 220v cu o putere utila de minim 1200wati, pentru ca in anuntul care il aveam despre vanzarea masini multi intrebau cum functioneaza aceasta instalatie, dar de masina nu erau interesati.
pe scurt,,,, oameni de pe acest forum cauta soluti pentru a avea instalatie de 220v pe rv, am citit aceste posturi si am incercat sa pun si aici date despre aceasta instalatie, in speranta ca poate cineva e interesat si datele care leam scris sunt de ajutor.
tu spui ca sf, te poate contrazice multe persoane care a vazut pe masina mea, un oltcit, aceasta instalatie , au vazuto cum functioneaza, mau vazut cum tai cu flexul, cum dau gauri cu bormasina , cum folosesc ecuri cu puteri de 100w sau mult mai mari si mai multe aparate electrice, ,,,ideia e ca produsele care le gasiti in comert sunt de 2 bani, cel putin cele ieftine, iar cele scumpe { defapt foarte scumpe} nu poti alimenta la ele orice fel de aparat electric/electronic. Dar cu un ups care e mult superior acestor convertoare care se gasesc in maqgazin, se poate obtine performanta si calitate la pret bun, totul depinde pentru ce vrei sal folosesti, daca vrei sa alimentezi 1-2-3 becuri sau un tv si un dvd sau diverse aparate care sa spunem nu depaseste 500w consum poti scapa ieftin, te duci la un magazin de calculatoare cumperi un ups care poate 500w {exemplu} si scoti bateria pe care o are in interior, schimbi firele care vin din electrica upsului cu unele mai groase si le conectezi la bateria auto, scapi eftin si ai super scula pe masina, daca vrei putere mai mare faci modificarile pe care leam scris mai sus acolo unde tu zici ca e sf si ca nu intelegi nimic.
Eu am facut aceste modificari pentru ca am nevoie de forta pentru a putea lucra cu anumite scule acolo unde nu am electricitate, nu am vrut sa tin ideia doar pentru mine,.
Daca vrei sa te convingi ca se poate si e real fati cont pe www.oltcit.ro si citeste ce au scris cei care au vazut instalatia pe masina, cauta posturile mele{ ADY-SOK} si vei intelege, sau mai simplu poti veni la mine si vezi totul pe viu.
stima la toata lumea

pentru klinutzu....
ce as putea eu completa, din experienta: atata timp cat nu depasesti puterea ups-ului cu consumatorii, il poti folosi fara probleme si fara modificari, ba chiar mai mult, punand acumulator pe rulota mai mare decat cel de pe masina (120 ah fata de 66 ah de exemplu) ai si un timp mai mare de functionare la aceeasi putere consumata.

ai perfecta dreptate, se poate chiar mult mai mult, cu cat amperajul din aterie este mai mare cu atat e mai bine
stima

Re: ups de calculator folosit pe rulota

Scris: 19 Ian 2011, 00:17
de Costin Tabra
@Patraulea: Conform regulamentului, va rog sa va modificati profilul si sa folositi numele real, precum si locatia.

Pentru un raspuns detaliat la intrebarile legate de sistemul de alimentare cu energie electrica, cum spuneau si colegii mei sistemul cu panouri fotovoltaice este si recomandarea mea. Dar, pentru a va putea ajuta cu o dimensionare, este necesar sa cunosc mai multe detalii legate de locatie, orientarea casei, puterea fiecarui consumator si durata sa de utilizare intr-un interval de 24 de ore, modul de utilizare al acelei case (permanet sau sezonier) etc. Daca nu doriti sa faceti publice aceste date, puteti utiliza adresa de email din semnatura mea si voi incerca sa va ajut.

Re: ups de calculator folosit pe rulota

Scris: 26 Iul 2012, 22:01
de florincristian
Eu am un acumulator de 100 Ah (pe gel, cred) pe rulota si vreau sa pun un UPS (nu foarte scump) pt. un telefon, un laptop, un TV Led etc. (chestii cu consum redus). Intrebarile ar fi urmatoarele:
1) Trebuie sa existe o compatibilitate intre puterea acumulatorului si UPS ?
2) Odata montat UPS-ul pot alimenta in paralel consumatori diferiti si la 12V si la 220V, sau e mai bine sa folosesc totul pe 220V ? Concret, sa zicem ca am un laptop la 220V; ce lumina e mai bine sa folosesc, la 12V sau la 220V ? Ma gandesc ca orice consumator suplimentar pe 220V scade puterea acumulatorului.

Re: ups de calculator folosit pe rulota

Scris: 27 Iul 2012, 08:30
de Odenie Sergiu
Daca vrei sa inlocuiesti acumulatorul UPS-ului si sa il incarci pe cel cu gel,trebuie sa stii ca acumulatorii cu gel necesita incarcatoare speciale;detalii sunt in alte topic-uri.UPS-ul din constructie nu este prevazut sa incarce acumulatori cu gel,deci nu cred sa "stie" sa-i incarce corect.
Poti folosi si 12V in paralel cu 220V;pt. iluminat economic se poat folosi led-uri care consuma foarte putin;becurile la 220v vor consuma mult mai mult chiar daca sunt economice.

Re: ups de calculator folosit pe rulota

Scris: 27 Iul 2012, 16:57
de Isdraila Ioan
Sergiu,in fotografia cu lada frigorifica,alaturi este si un UPS de calculator.Baiatul meu lucreaza in domeniu,m-a dotat cu unul foarte eficient in deplasarile mele . 😉

Re: ups de calculator folosit pe rulota

Scris: 27 Iul 2012, 23:57
de florincristian
Dar nu exista pericolul ca cei 100 Ah ai acumulatorului (fata de cei 5-7 Ah ai bateriei originale a UPS-ului) sa-i prajeasca firele UPS-ului ?
Exista si becuri LED la 220V.

Re: ups de calculator folosit pe rulota

Scris: 28 Iul 2012, 08:37
de Florin_Vint
Buna ziua,
Nu cred ca ar putea sa prajeasca firele pentru ca la incarcare UPS-ul o sa dea tot curentul de incarcare pentru acumulatorul cel mic. Mai mult ca sigur ca o sa se cam incalzeasca si o sa dureze o vesnicie incarcarea acumulatorului "cel mare si rau". In practica, la incarcarea acumulatorilor cu plumb se foloseste un curent de incarcare egal cu 1/10 din curentul nominal al bateriei. Deci pentru acumulatorul de 100 Ah o sa ai nevoie de un curent de start de 10A la 13,5-14V. In cursul incarcarii curentul scade pana la valori minime. Atunci inseamna ca acel acumulator este incarcat.
Daca UPS-ul incarca un acumulator de 6 A cu un curent de 600 mA, da-ti seama ce 'spor' o sa aiba cu bateria de 100 Ah.
In ce priveste consumatul din acumulator, oricum daca depasesti sarcina maxima a UPS-ului , asta da afara imediat.
Deci nu o sa se prajeasca firele!

Cu stima,
Florin Vint

Re: ups de calculator folosit pe rulota

Scris: 28 Iul 2012, 09:51
de Odenie Sergiu
Exista si becuri LED la 220V.
Da,exista,dar si invertorul sau UPS-ul au un consum propriu si deci daca s-ar folosi doar pentru iluminat consumul ar fi mai mare folosind chiar si bec cu led la 220V.
Deci pentru acumulatorul de 100 Ah o sa ai nevoie de un curent de start de 10A la 13,5-14V.
Daca acumulatorul este cu gel,altele sunt valorile si probabil sursa nu-l va incarca deloc sau incorect.Aici viewtopic.php?f=50&t=3799&hilit=curba+incarcare+gel se aminteste de asta,dar sunt si postari mai detaliate despre acest tip de acumulator.
Eu am desfacut sursa UPS si acumulatorul nu era cu gel.Faptul ca este capsulat nu inseamna ca sunt cu gel.