Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Buna ziua ....deranjez forumul cu o problema. Detin o rulota Award Morningstar an fabricatie 1994 si am observat ca atat in deplasare cat si in stationare rotile (stanga mai mult dreapta mai putin) nu mai respecta paralelismul fata de axul soselei , ele avand un unghi deschis . Parca sa zic ca am observat si urme fine de uzura pe partea interioara a anvelopelor. Am ridicat-o astazi pe cric atat de partea dreapta cat si de staga si am tras de roti dar nu exista jocuri. Nu stiu ce poate fi ,uzura a cauciucurilor acelea ce alcatuiesc sistemul de torsiune pentru suspensie sau pur si simplu este puntea stramba? Astept sfaturi ....multumesc anticipat.
Cu mana libera nu veti observa joc decat in rulmenți. In bratele suspensiei este putin mai greu de verificat jocurile. Aveti nevoie de un canal si frana de mana eficienta. Apoi cu frana trasa imcercati sa deplasati rulota inainte si inapoi, timp in care cineva supravegheaza in canal jocurile din articulatia suspensiei. Apoi se elibereaza frana si se verifica convergență si caderea rotilor cu o rigla telescopica, la nivelul jentilor. In prealabil, se verifica daca jentile nu fuleaza. La puntile moderne, exista o convergență si cadere variabila in functie de încărcare. Acest lucru se datoreaza faptului ca axele bratelor nu sunt colineare. Mai multe detalii telefonic, caci mai lipsesc amanunte in expunerea dumneavoastra.
Bafta si minuni!
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
Am uitat sa precizez ca puntea este in forma de V,nu este dreapta si are o eticheta cu marca AL-KO Delta N.12 si un cod 52694.Am cautat pe net detalii dar m-am blocat.
Multumesc mult domnule Radu pentru ajutor. Se pare ca torsurile acelea de cauciuc sunt de vina. Am luat legatura si cu Costin Tabra pentru ca am inteles ca are ceva legaturi cu cei de la Knott si ei fac operatiunile de inlocuire a acelor torsuri. Urmeaza sa-i dau lui Costin ceva detalii pentru a le trimite celor de la Knott sa vedem daca ce au ei se potriveste pe modelul meu de punte.In continuare va voi tine la curent despre evolutia lucrarii.
Am promis ca va tin la curent cu problema mea ...asa cum am banuit defectiunea era de la torsurile acelea de cauciuc de la suspensie.Problema este ca cei de la AL-KO nu fac reparatii in tara pe tipul meu de punte pentru ca este un model rar si nu se complica iar o punte noua ajungea in jur de 1500 euro . Aici a intervenit Costin Tabra si-i multumesc inca odata si pe aceasta cale care a pus o vorba buna la cei la KNOTT Bucuresti care imi vor construi o punte noua cu caracteristicile puntii mele vechi pe care le-am dus-o ca model, la un pret decent.Acum astept puntea cea noua . Va voi tine la curent cu detalii.
Va rog sa nuantati daca se poate si nu este prematur, ce inseamna un pret decent si ce solutie constructiva au adoptat? tot cu torsuri? punte in V? se foloseste o punte gata construita si se modifica? se construiestre o punte total noua?
Multumesc pentru eventualele precizari. Ma intereseaza mai ales in ce maniera au abordat subiectul.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
Vor construi o punte noua tot cu torsuri profil patrat si nu triunghi cum a fost a mea ,nu va mai fi in V, in rest vor respecta dimensiunile ,caracteristicile masei suportate si sistemul de fixare pe sasiul rulotei.Pretul am spus ca este unul decent deoarece nu depaseste 1800 lei.Termenul de finalizare a lucrarii va fi undeva la sfarsitul saptamanii.
Mie unul mi se pare cam fortata masura de a construi o punte noua in loc sa schimbe niste bucsi de cauciuc la o punte veche.
Daca nu se pricep nu inteleg de ce mai tin service-ul deschis. Ar trebui sa inchida si sa plece de unde au venit. Au dat un pret din asta psihologic la inceput de 1500EURO ca pe urma sa para cei 1800RON drept "un chilipir".
Cum dreaku o punte construita de ei este de 3ori mai ieftina decat una noua ? Nu tot cu piese de la Knott o fac ?
Bine ca nu au spus ca trebuie inlocuite bucsile de cauciuc cu tot cu rulota.
Domnule Pana cred ca nu ati inteles ce am postat eu. Am zis ca pretul de 1500 euro a fost dat de cei de la reprezentanta AL-KO pentru o punte AL-KO nu de cei de la KNOTT.Cei de la KNOTT imi fac o copie cu piese KNOTT dupa puntea mea originala(AL-KO). Acum referitor la ce a spus Domnul Radu Pascu ca se foloseste o punte existenta deja la care se schimba numai prinderile chiar nu stiu ce sa spun dar inclin sa nu-i dau dreptate pentru ca prinderile alea se fac cu sudura si atunci ar topi acele torsuri din interior.
Fixarea prinderilor se face inainte de montajul basculelor. Ei oricum au toate reperele inclusiv puntea goala.
Dar nici nu are importanta ce vor face. Este un pionierat in materie de schimbare punte si vor avea doar de castigat. Inclusiv noi beneficiarii potentiali, caci mai devreme sau mai tarziu, toti vom avea nevoie de o asemena interventie.
Urmaresc cu interes acest topic pana la final. Sper sa aveti posibilitatea sa postati si fotografii inainte de montaj.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570