Resigilare chedere ferestre

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Mihai Sacala
Membru forum
Mesaje: 72
Membru din: 15 Sep 2013, 17:21
11
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 26 Oct 1979

Resigilare chedere ferestre

Mesaj de Mihai Sacala »

Buna ziua,

Intampin urmatoarea situatie: la fereastra de pe panoul frontal in doua locuri (un colt inferior si sub locul de imbinare a chederului) exista urme de apa pe lemnul interior (aproximativ 5 cm lungime si 2 cm latime). M-am uitat atent si exista atat la fereastra din fata cat si la cea din spate urme de la fost infiltratii asemanatoare (imediat sub cheder).
Am ridicat putin chederul si am constatat ca lemnul in zonele respective este putin ud, dar solid. In schimb capsele cu care a fost prins chederul in fabrica sunt ruginite, unele chiar sunt dizolvate. Cred ca infiltratia este de la condens si s-a produs pentru ca chederul nu mai este prins corect de cadrul ferestrei (capsele nu mai exista in anumite zone).

Imi doresc pentru a preveni infiltratii serioase sa repun capsele astfel incat chederul sa stea fix pe cadrul ferestrei. Montarea lui in fabrica am vazut-o aici:
http://www.youtube.com/watch?v=aKGMSeZaS_M

Intrebarile mele sunt:
1. Din ce am descris, este corect ca infiltratia e de la condens?
2. Este suficient sa rebat capsele sau trebuie sa dau chederul jos de tot? Daca il dau jos de tot cum prind chederul de tabla?
3. Intre lemn si cheder trebuie sa pun o solutie? Dar intre cheder si banda alba?
4. Tinand cont ca nu am pistol cu capse, e in regula sa bat capse de hartie cu ciocanul?
5. Cu ce lipesc cele doua capete de cheder intre ele?

Multumesc!
Toate cele bune!
Volvo V40 + Burstner 390 tk
Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 1002
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
14
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Resigilare chedere ferestre

Mesaj de Dragomir Gabriel »

Este clar de la condens. Cum as face eu... scos cheder, lasat lemnul la uscat cam o saptamana de soare, dupa care aplicat un bait protector, daca tinem la lucrare dam si un lac-2-3 straturi sau o solutie hidro-stop. Chederul este aplicat direct pe lemn la majoritatea rulotelor... merge dat totusi un fir de silicon, eu la etansari folosesc teocol, este siliconul care il vedeti la imbinarile de la cladirile facute din geamuri la exterior. Daca nu ai pistol cu capse poti sa cumperi unul, nu este scump, nu faci lucrare cu ciocanul. Banda alba este doar pentru mascare, nu trebuie lipita de cheder. Chederul totusi trebuie etansat pe tabla, cu substante dedicate gen sika flex, etc... Ma poti contacta la telefon pentru alte detalii... Spor !!!
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Mihai Sacala
Membru forum
Mesaje: 72
Membru din: 15 Sep 2013, 17:21
11
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 26 Oct 1979

Re: Resigilare chedere ferestre

Mesaj de Mihai Sacala »

Va multumesc pentru raspunsul detaliat. Adun materialele si ma apuc de lucru.

Toate cele bune!
Volvo V40 + Burstner 390 tk
Mihai Sacala
Membru forum
Mesaje: 72
Membru din: 15 Sep 2013, 17:21
11
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 26 Oct 1979

Re: Resigilare chedere ferestre

Mesaj de Mihai Sacala »

Revin cu o noua intrebare.
Bratele de sustinere nu mai functioneaza. Au sarit piesele din interior (cele care blocau bratul).
Este posibil sa le repar daca am toate piesele sau trebuie neaparat schimbate?

Multumesc!
Volvo V40 + Burstner 390 tk
Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 1002
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
14
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Resigilare chedere ferestre

Mesaj de Dragomir Gabriel »

Nu stiu ce sa zic... poti incerca sa repari bratele daca ai tot ce trebuie... ultima solutie, alte brate.
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Avatar utilizator
Florin_Vint
Membru forum
Mesaje: 85
Membru din: 23 Mai 2012, 19:25
12
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 12 Ian 1980
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Resigilare chedere ferestre

Mesaj de Florin_Vint »

Salut Mihai,
S-ar putea sa se repare. Incearca sa scoti capetele se la ambele tije , pui pisele alea mici inapoi si incerci sa bagi tija mica din partea cealalta( dinspre balama) cu capatul inainte. Numai asa te poate lasa indexorul sa culisezi tijele.
Daca nu, iei o matura cu coada de lemn, masori, tai si gata, ai un opritor ecologic! :mrgreen:
Sper sa reusesti! ( primul sfat)! 😉
Alfa Romeo 166 2.0 TS si Adria 530 Deluxe
0745 01 33 96
www.sculetop.ro; office@sculetop.ro
Mihai Sacala
Membru forum
Mesaje: 72
Membru din: 15 Sep 2013, 17:21
11
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 26 Oct 1979

Re: Resigilare chedere ferestre

Mesaj de Mihai Sacala »

Va multumesc pentru raspunsuri.
Florin, dupa iscusinta cu care ai reparat usa mea, ma asteptam sa ai o solutie si pentru aceasta reparatie.
Am incercat in trecut sa repar un brat si nu puteam sa-l strang, acum inteleg de ce. O sa incerc sa bag partea interioara in sens invers . Maine repar toata fereastra :) .

Toate cele bune!
Volvo V40 + Burstner 390 tk
Mihai Sacala
Membru forum
Mesaje: 72
Membru din: 15 Sep 2013, 17:21
11
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 26 Oct 1979

Re: Resigilare chedere ferestre

Mesaj de Mihai Sacala »

Revin cu informatii.

In weekend am resigilat chederul de la fereastra si am reparat un brat de la geam. Pentru celalalt nu am mai avut piesele din interior intacte.
Lemnul de la fereastra era uscat. Infiltratia a avut loc doar pe partea din interior a rulotei. Capsele erau atat de ruginite incat erau dizolvate. Am lucrat cu placere. Singurul lucru dificil a fost sa repun banda alba la loc. Am vazut in filmul pe care l-am postat ca exista o unealta cu care se pune aceasta banda. Mie mi-a luat aproximativ 2 ore sa pun aceasta banda.
Bratele se pot repara. Pentru a pune piesele in interior am desfacut capatul unei jumatati si am indoit partea de aluminiu care blocheaza opritorul la capat. Trebuie lucrat cu mare atentie pentru ca acea parte mica de aluminiu se poate rupe la indoire.

Acum am o fereastra frumoasa si functionala.
Multumesc pentru ghidare.
Toate cele bune!
Volvo V40 + Burstner 390 tk
Scrie răspuns