Pagina 1 din 11

Taxe si impozite la autorulote

Scris: 03 Noi 2013, 12:25
de Nelu Predonu
Impozitul anual pentru un camper (autorulota) este functie de judetul in care este inmatriculat vehiculul.
Autorulota este incadrata la vehicule M1 (transport persoane) iar calculul impozitului depinde foarte mult de cilindreea motorului. Aici puteti face diverse simulari functie de autorulota pe care doriti sa o achizitionati:

http://autocatalog.ro/utile/calculator- ... -2013.aspx

Rovinieta pentru autorulote, incepand din toamna lui 2010, indiferent de MMA-ul acesteia (< 3500 sau > 3500) se plateste ca pentru un autoturism M1, respectiv:

- 7 zile - 13,29 lei;
- 30 zile - 31 lei;
- 90 zile - 57,6 lei;
- 12 luni - 124 lei.

RCA-ul la autorulote cu MMA-ul pana in 3500 kg se calculeaza ca pentru orice autoturism de categorie M1 pana in 3500 kg, deocamdata doar pe 6 sau 12 luni. Puteti face simulari de calcul pe orice calculator al firmelor de asigurari.

Taxa de mediu, in cazul achizitiei unei autorulote a carei taxa nu a fost platita, calculul se face conform calculatorului timbrului de mediu de mai jos:

http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/As ... _2013.html

ITP-ul pentru autorulote se face:
primul, la 4 ani daca aceasta a fost achizitionata de noua din tara sau din strainatate (adusa pe trailer), ulterior din 2 in 2 ani. Pretul acestei verificari variaza functie de statia ITP care face verificarea, acesta este cuprins intre 130 si 160 lei.

Taxa de pod - se plateste ca pentru un autoturism M1.

Re: Taxe si impozite la autorulote

Scris: 03 Noi 2013, 13:05
de Petre Florin Marius
Multumim frumos Nelu pentru raspunsul clar si la obiect.Incep cautarea autorulotei mult dorite.

Re: Taxe si impozite la autorulote

Scris: 03 Noi 2013, 14:28
de Nelu Predonu
Bafta la achizitie !
Poate ar fi indicat sa deschidem un topic cu sfaturi in vederea achizitiei unei autorulote. Cam ce ar trebui urmarit la achizitie pentru ca taxele si impozitele ulterioare sa fie rezonabile.

Atrag atentia celor ce achizitioneaza roviniete pentru autorulote:
In dese randuri se intampla ca la achizitia rovinietei pe baza talonului de inmatriculare sa se incadreze autorulota in mod gresit la autovehicule de marfa si sa se taxeze aceasta cu 425 lei/an in loc de 124 lei/an. Asa s-a intamplat recent cu colegul Traian Filip.
In situatia in care vi se intampla asa ceva, refuzati semnarea de confirmare a datelor, respectiv plata rovinietei si solicitati anularea acesteia. Orice modificare la distribuitorul de roviniete poate fi facuta intr-un termen limitat (max. 1 ora) de la emiterea chitantei in cazul in care aceasta a fost totusi emisa.
Mentionati in mod expres persoanei care intocmeste rovinieta ca este vorba de o AUTORULOTA si conform normelor emise de catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii CNADNR - Compartimentul Roviniete, acestea trebuiesc incadrate la autoturisme, indiferent ca au MMA-ul pana in 3500 kg sau peste aceasta greutate.
In situatia in care seful statiei de carburanti nu este acolo sa confirme aceasta incadrare, ori mergeti la alta statie sau Posta, ori achizitionati rovinieta online:

http://www.roviniete.ro/ro

Re: Taxe si impozite la autorulote

Scris: 03 Noi 2013, 15:13
de Peligrad Sorin
Multumesc , domnului Nelu Predonu, pentru raspunsul primit . Multumesc tuturor colegilor care ne ajuta sa rezolvam o
serie de probleme care , uneori , sunt delicate .

P.S
KIP+MEGAN

Re: Taxe si impozite la autorulote

Scris: 06 Mai 2014, 23:46
de Muresan Bogdan
Buna seara dragi colegi,

Doresc sa achizitionez o autorulota insa am nevoie si de sfaturile d-voastra. Studiez subiectul de 10 zile si inca nu am gasit solutia finala. Am o familie din 4 persoane si cautam ceva mai mare care sa ne ofere confortul unor deplasari mai lungi .
Initial am cochetat cu ideea achizitionarii unei Adria sh dar preturile variaza de la 35k la 40Keuro pentru ceva din 2008 cu pina in 15k Km, cei drept cu ceva dotari pe ele .Parerea mea de incepator, dupa vizionare, ca acest pret este mult prea mare pentru un sh si din acest motiv am ajuns sa luam in considerare una noua.
Am cautat ca mai toti pe mobile.de si ne-am gasit ceva care sa ne placa , intrebarea este ce cheltuieli implica aducerea si omologarea/ inmatricularea unei masini noi din Germania ?
Este vb de o masina de pina in 3,5 T cu motor EURO 5 de 2300 cc si 146 CP

Va multumesc anticipat.

Re: Taxe si impozite la autorulote

Scris: 07 Mai 2014, 10:51
de Nelu Predonu
Muresan Bogdan scrie: ... Am cautat ca mai toti pe mobile.de si ne-am gasit ceva care sa ne placa , intrebarea este ce cheltuieli implica aducerea si omologarea/ inmatricularea unei masini noi din Germania ? Este vb de o masina de pina in 3,5 T cu motor EURO 5 de 2300 cc si 146 CP ...
Beneficiand de experienta apropiata a unor prieteni care si-au cumparat o autorulota noua din Germania, va precizez urmatoarele:

Autorulota au cumparat-o noua din Germania de la Sulzemoos. Showroom-ul respectiv se afla la cca. 30 km de Munchen pe autostrada ce leaga acest oras de Ausburg.
Parcul respectiv ofera o gama foarte variata de autorulote noi (cateva sute de modele), fiind unul dintre cele mai mari din Germania.

Autorulota a fost achizitionata pe persoana fizica, platindu-se pentru aceasta pretul brut (incl. TVA 19%).
Dupa venirea in tara "pe roti" s-a mers la RAR pentru autentificare/omologare. Aici s-a platit o taxa de pana in 400 lei.
La RAR s-a stabilit nivelul emisiilor (CO2), acesta nefiind mentionat in COC de catre producator.
Dupa obtinerea cartii de identitate a vehiculului (CIV) s-a mers la ANAF pentru stabilirea taxei de mediu. Aici au aparut problemele ... :mrgreen:

ANAF-ul a precizat urmatoarele:
Avand in vedere ca autorulota este noua, s-a solicitat plata TVA in tara de folosinta a bunului achizitionat. Deci, proprietarul a fost nevoit sa mai plateasca o data TVA-ul de 24% calculat la pretul net al autorulotei, urmand ca TVA-ul platit de proprietar in Germania (19%) sa-i fie returnat acestuia de firma germana. - lucru absurd si totodata aberant, puteau eventual solicita doar plata diferentei de TVA de la 19% la 24%, respectiv doar 5%. Stau si ma intreb ce ar fi facut proprietarul in situatia in care nu ar mai fi dispus de inca 14.000 euro pentru a face aceasta plata ?
Conform ANAF, daca autorulota nu ar fi fost noua, fiind inregistrata in Germania pentru o perioada de minim 6 luni, atunci nu s-ar mai fi aplicat aceasta obligativiitate de plata in tara a TVA si lucrurile s-ar fi desfasurat in mod normal ca pentru orice achizitie de vehicul sh.

Revin la modul de calcul al CO2 pentru autorulote la care aceste noxe nu sunt trecute in COC de fabricant, iar din ce am constatat, nici un fabricant de autorulote nu trece CO2 in certificatul de conformitate. CO2 este necesar conf. legislatiei din Romania pentru stabilirea taxei de mediu.
Exista o directiva europeana (e1*2007/46*1102) care mentioneaza cum se calculeaza CO2. Exista o formula de calcul simpla de determinare, un coeficient (0,1043) de inmultit cu greutatea proprie a vehiculului, respectiv:
0,1043 x G, unde "G" reprezinta greutatea proprie a vehiculului.

Daca s-ar recurge le determinarea acestei valori pe stand, in mod practic de catre RAR, acest serviciu costa undeva la cca. 5-6000 lei si nu se merita, valoarea iesind tot in jurul celei obtinuta din calcul.

Ex. Pentru autorulota prietenului - Fiat Hymer T668CL, 2287 cmc, Euro 5, cu greutatea proprie de 3000 kg, calculul este urmatorul:
0,1043 x 3000 = 312,9 gr/km. In CIV s-a trecut CO2 = 313, iar taxa de mediu a iesit de 1725 euro.

Avand in vedere cele mentionate anterior, pentru a nu avea surprize neplacute ca cele ale amicului meu, de a mai plati o data TVA in tara, va recomand sa luati legatura cu inspectorul ANAF din Constanta care se ocupa de aceste probleme, pentru a-i cere sfatul inainte de achizitie si sa va mentioneze cum sa procedati in conformitate cu legislatia actuala de asa natura incat sa platiti TVA-ul o singura data.

Re: Taxe si impozite la autorulote

Scris: 07 Mai 2014, 12:11
de Cosmin Prund
http://ec.europa.eu/taxation_customs/ta ... dex_en.htm
sau pentru nemti:
http://ec.europa.eu/taxation_customs/ta ... dex_de.htm

Fratele meu si-a cumparat o rulota noua pe persoana fizica din Germania si a platit TVA-ul in Germania. Cand s-a prezentat in Romania la inmatriculare - aceeasi poveste: trebuie platit TVA la noi in tara.
Regula este urmatoarea: autovehicul nou (si asimilat vehiculului nou, adica second hand foarte putin rulat) - TVA se plateste in tara de folosinta, nu in tara unde se face achizitia.
Pentru unele categorii de vehicule precum rulota (fara motor) TVA-ul se plateste in tara care vinde produsul (adica in Germania). Cei de la ANAF au fost foarte confuzi la acest capitol. Fratele meu a facut o solicitare de informare la ANAF Bucuresti, a primit (minune!) raspuns si s-a plimbat din birou in birou cu hartia in mana. Povestea a fost mereu aceeasi: "Trebuie TVA in tara / Uitati hartia de la ANAF / Aha, ok - nu trebuie TVA in tara".

In cazul achizitiei unei autorulote noi TVA-ul va fi platit NUMAI in tara, nu si in Germania. Trebuie contactata societatea din Germania care vinde produsul si informata de situatie. Nu-i sigur ca stiu despre poveste, e perfect posibil sa nu vanda prea multe autorulote cetatenilor straini. In mod normal vor fi receptivi si vor factura fara TVA. TVA-ul nu este oricum al vanzatorului (este al statului), interesul vanzatorului este sa vanda rulota!

Evident, daca autorulta este achizitionata pe firma (nu pe persoana fizica), cum se intampla de multe ori pe la noi, nu plateste TVA-ul nimeni si statul ramane cu buza umflata :)

Domnule Predonu, pentru prietenul dvs. care a achizitionat autorulota din Germania si a platit inutil TVA-ul si in Germania si in Romania, poate incerca sa contacteze vanzatorul, sa-l informeze de situatie si sa incerce sa obtina restituirea TVA-ului. In prima faza (pana sa intelegem diferenta intre autovehicu/vehicul) asta am incercat si noi si Nemtii au fost receptivi. Numai ca inainte sa ne returneze TVA-ul au contactat ceva consultat pe probleme de TVA din Germania care le-a explicat ca nu-i cazul pentru o Rulota. Fapt din care inteleg 2 lucuri: (1) Nemtii ar fi fost dispusi sa refaca factura, si (2) nemtii NU cunosteau sigur legislatia privind TVA-ul pentru rulote vandute cetatenilor straini, chiar daca era un parc de rulote Hoby imens.

Re: Taxe si impozite la autorulote

Scris: 07 Mai 2014, 12:25
de Muresan Bogdan
Buna ziua,

Vreau sa precizez ca autorulota va fi achizitionata in leasing si deci va fi luata evident fara TVA, firma de leasing a bancii Unicredit Tiriac a mai facut multe importuri de echipamente din strainatate.
Inca de la prima intrevedere cu banca am discutat problema dublei taxari si se pare ca este clar .


Va multumesc anticipat pentru raspunsuri si bineinteles ca va voi tine la curent cu toate cele.

Re: Taxe si impozite la autorulote

Scris: 07 Mai 2014, 12:26
de Nelu Predonu
Cosmin Prund scrie: ...Domnule Predonu, pentru prietenul dvs. care a achizitionat autorulota din Germania si a platit inutil TVA-ul si in Germania si in Romania, poate incerca sa contacteze vanzatorul, sa-l informeze de situatie si sa incerce sa obtina restituirea TVA-ului...
Binenteles ca asa a procedat, a primit de la dealerul Hymer TVA-ul (19%) achitat la achizitie in Germania, insa nu-ti spun prin ce stres au trecut amicii mei, cate telefoane au dat in Germania si colac peste pupaza au mai dat cca. 14.000 euro (TVA 24%) peste pretul masinii la ANAF. Chiar daca si-au recuperat ulterior TVA-ul din Germania, nu doresc cuiva sa mai treaca prin ce au trecut ei.

PS. Daca autorulota e luata pe firma, atunci datele problemei se schimba, intradevar nu se mai plateste TVA-ul in Germania.

Re: Taxe si impozite la autorulote

Scris: 05 Iun 2014, 21:17
de Draghiciu Dumitru
Buna seara

As avea si eu o interbare. Se plateste rovineta pentru rulota in tara si strainatate.

Multumesc mult pentru raspuns

Re: Taxe si impozite la autorulote

Scris: 05 Iun 2014, 21:37
de Batta Mihai
In tara nu se plateste.

Re: Taxe si impozite la autorulote

Scris: 06 Iun 2014, 07:55
de marius sevilian
Nici in afara nu se plateste, totusi in unele tari care au taxare "la bariera" veti gasi si taxe mai mari , taxe pentru masina+rulota.