S-a apropiat timpul sa ma ocup si de autorulota (Ford Transit 1993)... M-am programat la o revizie la instalatia de gaz si ma bate gandul sa fac o revizie si pentru infiltratii . Vreau sa sporesc confortul deplasarii si intentionez sa montez perne de aer. Ce parere aveti - merita investitia? Adica, se cunoaste in timpul deplasarii/stationarii, sau e doar inca ceva montat pe autorulota, care ”da bine” ca dotare suplimentara?
Multumesc!
Re: Perne de aer pentru autorulota
Scris: 12 Oct 2012, 13:49
de George Dragomir
Salut,
Din cate stiu eu, pernele de aer se monteaza pe punte pentru a putea avea o incarcatura suplimentara fata de cea prevazuta in talon si pentru care a fost proiectata suspensia. Practic, daca nu ai aceasta incarcatura suplimentara, ai avea o suspensie mai rigida, in functie de presiunea la care vei umfla pernele.
Cele bune,
Re: Perne de aer pentru autorulota
Scris: 12 Oct 2012, 14:01
de Dan Casandroiu
Eu ma refer la acest articol-reclama :
”Sistemul auxiliar de suspensie pneumatica se fixeaza in tandem cu arcurile standard din suspensia vehiculului si ofera imbunatatiri in ceea ce priveste atat stabilitatea vehiculului cat si confortul pasagerilor.
Pur si simplu prin modificarea presiunii aerului in pernele de aer, nivelul vehicolului poate fi modificat atat fata/spate cat si in lateral. Pastrarea nivelului vehiculului optimizeaza stabilitatea, asigura distributia corecta a razei de lumina a farului si reduce uzura pneurilor care rezulta din distribuirea inegala a greutatii.
Stabilitatea in linie dreapta creste foarte mult la viteze mari, dar si la vant lateral sau cant treceti pe langa un vehicule de capacitate mare.
Rotirea corpului in viraje sau in sensuri giratorii este redusa in mod semnificativ. Oboseala la volan, incordarea constanta pe care o simtiti la condus sunt si ele diminuate. Acest lucru este un avantaj special pentru rulote, care sunt intotdeauna complet incarcate. Pernele de aer ajuta sa se absoarba socul la suprafetele inegale, prin urmare, calitatea generala a calatoriei este mult imbunatatita.
Alte avantaje:
- ******* este un brand recunoscut la nivel international, aprobat de TUV
- ******** este un specialist in perne de aer cu o istorie de mai mult de 50 de ani, furnizand peste 250.000 kituri de perne de aer pe an
- Fiecare sistem este optimizat de specialistii nostri special pentru masina dumneavoastra
- Uzura arcurilor si a suspensiei in general in urma incarcarii repetate este redusa considerabil
- Burdufurile de aer cu doua sau trei camere sunt capabile sa functioneze la presiuni mari ale aerului, reducand balansul masinii la distributia incorecta a sarcinii
OBSERVATII
Pernele de aer nu sunt proiectate sa mareasca masa maxima autorizata a vehicolului pe care sunt montate”
Multumesc!
Re: Perne de aer pentru autorulota
Scris: 12 Oct 2012, 18:42
de Gabi Peterca
De cine sunt facute?
Re: Perne de aer pentru autorulota
Scris: 12 Oct 2012, 20:05
de Dan Casandroiu
Cele a caror descriere am postat-o sunt Dunl*p (nu intenţionez sa fac vre-un fel de reclama ), dar bănuiesc ca mai sunt si altele care fac acelasi lucru.... eu intreb ca principiu de baza... merita banii sau nu?
Multumesc
Firma e super ok, are si o colaborare cu club rv. Este un service foarte bun, au contracte cu multe firme din Europa, echipeaza foarte multe campere si rulota din UE.
Daca devii si membru cotizant al asociatiei ar trebuie sa ai si o reducere la piese si manopera
Re: Perne de aer pentru autorulota
Scris: 15 Oct 2012, 09:17
de Dan Casandroiu
Va asigur ca nu ma indoiesc niciun moment de seriozitatea firmei! Ma duc acolo convins ca voi beneficia de un tratament corect si profesionist!
Cu tot respectul, dar nu asta era sensul intrebarii mele. Se poate sa nu fi fost suficient de explicit. La drum, eu ca sofer nu am nicio problema, poate o manevrabilitate mai scazuta, volan mai rigid, dar, deh, te face sa te simti mai barbat, mai ”navigator” :) Am reclamatii in schimb de la pasagerii din spate, care ”danseaza”, saltati de suspensia actuala. Intrebarea era adresata celor care au mers cu autorulotele, este o diferenta semnificativa intre autorulote echipate doar cu arcuri si cele echipate si cu perne? Ati facut careva o astfel de ”operatie”? Sunteti multumiti?
Multumesc!
Re: Perne de aer pentru autorulota
Scris: 15 Oct 2012, 10:14
de Roman Vasile
Personal (inca) nu am perne, dar acest "a fi sau a nu fi" a fost pe larg discutat cu colegii dintr-un club de autorulotisti din Ungaria. Rezultatul discutiilor a fost net in favoarea montarii acestor perne de aer pentru urmatoarele atuuri:
-cresterea stabilitatii in deplasare mai ales in conditiile de rafale de vant lateral sau denivelari multiple, valuriri ale carosabilului.
-cresterea stabilitatii in curbe
-posibilitatea corectarii pozitiei schimbate din cauza incarcaturii inegale (doar tipurile care permit reglaj diferentiat).
In orice caz, perna de aer nu va inlocui/suplini ineficienta amortizoarelor telescopice (care pot cauza un tangaj/ruliu pronuntat si neamortizat al caroseriei), dar impreuna cu acestea va asigura un rulaj mai comod. In mod normal nu ar trebui sa fie nevoie de aceste suplimente. Dar, din pacate, constructorii autovehicolelor de baza nu au tinut cont ca aceste sasiuri vor fi incarcate permanent! In ofertele de piese, la capitolul arcuri nu o sa gasiti arcuri speciale pentru ele! Un autovehicol (duba, camioneta) din aceasta categorie va fi umplut la capacitate maxima doar accidental, iar greutatea nu va sta permanent, 24/24ore,7/7zile,12/12luni pe masina, asa cum este cazul autorulotelor. Aceasta incarcare permanenta duce in timp la obosirea arcurilor si la aparitia fenomenelor neplacute...Asa s-a ajuns la montarea unor "suplimente" pentru arcuri care sa ajute la mentinerea in timp a capacitatii normale de rulare. Pe autorulotele din ultimele generatii echiparea cu perne de aer a devenit aproape standard.