Perne de aer pentru autorulota

Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Avatar utilizator
Dan Casandroiu
Membru forum
Mesaje: 83
Membru din: 26 Iul 2012, 15:44
12
Oras: Vulcana-Pandele, judet Dambovita
Data nasterii: 24 Iul 1977
Contact:

Perne de aer pentru autorulota

Mesaj de Dan Casandroiu »

S-a apropiat timpul sa ma ocup si de autorulota (Ford Transit 1993)... M-am programat la o revizie la instalatia de gaz si ma bate gandul sa fac o revizie si pentru infiltratii . Vreau sa sporesc confortul deplasarii si intentionez sa montez perne de aer. Ce parere aveti - merita investitia? Adica, se cunoaste in timpul deplasarii/stationarii, sau e doar inca ceva montat pe autorulota, care ”da bine” ca dotare suplimentara?
Multumesc!
Ford Transit Riviera - DB 09 CZH
Ghidul locurilor de campare din Romania, gratuit la www.takethelongwayhome.eu
George Dragomir
Membru forum
Mesaje: 39
Membru din: 17 Noi 2008, 11:54
16
Oras: MIZIL
Data nasterii: 01 Mar 1975
Localitate: Ploiesti, Prahova

Re: Perne de aer pentru autorulota

Mesaj de George Dragomir »

Salut,

Din cate stiu eu, pernele de aer se monteaza pe punte pentru a putea avea o incarcatura suplimentara fata de cea prevazuta in talon si pentru care a fost proiectata suspensia. Practic, daca nu ai aceasta incarcatura suplimentara, ai avea o suspensie mai rigida, in functie de presiunea la care vei umfla pernele.

Cele bune,
George Dragomir
Subaru Forester + Knaus Sudwind 450 TF - Ploiesti
tel. 0723630176
Avatar utilizator
Dan Casandroiu
Membru forum
Mesaje: 83
Membru din: 26 Iul 2012, 15:44
12
Oras: Vulcana-Pandele, judet Dambovita
Data nasterii: 24 Iul 1977
Contact:

Re: Perne de aer pentru autorulota

Mesaj de Dan Casandroiu »

Eu ma refer la acest articol-reclama :

”Sistemul auxiliar de suspensie pneumatica se fixeaza in tandem cu arcurile standard din suspensia vehiculului si ofera imbunatatiri in ceea ce priveste atat stabilitatea vehiculului cat si confortul pasagerilor.

Pur si simplu prin modificarea presiunii aerului in pernele de aer, nivelul vehicolului poate fi modificat atat fata/spate cat si in lateral. Pastrarea nivelului vehiculului optimizeaza stabilitatea, asigura distributia corecta a razei de lumina a farului si reduce uzura pneurilor care rezulta din distribuirea inegala a greutatii.

Stabilitatea in linie dreapta creste foarte mult la viteze mari, dar si la vant lateral sau cant treceti pe langa un vehicule de capacitate mare.

Rotirea corpului in viraje sau in sensuri giratorii este redusa in mod semnificativ. Oboseala la volan, incordarea constanta pe care o simtiti la condus sunt si ele diminuate. Acest lucru este un avantaj special pentru rulote, care sunt intotdeauna complet incarcate. Pernele de aer ajuta sa se absoarba socul la suprafetele inegale, prin urmare, calitatea generala a calatoriei este mult imbunatatita.

Alte avantaje:

- ******* este un brand recunoscut la nivel international, aprobat de TUV
- ******** este un specialist in perne de aer cu o istorie de mai mult de 50 de ani, furnizand peste 250.000 kituri de perne de aer pe an
- Fiecare sistem este optimizat de specialistii nostri special pentru masina dumneavoastra
- Uzura arcurilor si a suspensiei in general in urma incarcarii repetate este redusa considerabil
- Burdufurile de aer cu doua sau trei camere sunt capabile sa functioneze la presiuni mari ale aerului, reducand balansul masinii la distributia incorecta a sarcinii

OBSERVATII
Pernele de aer nu sunt proiectate sa mareasca masa maxima autorizata a vehicolului pe care sunt montate”

Multumesc!
Ford Transit Riviera - DB 09 CZH
Ghidul locurilor de campare din Romania, gratuit la www.takethelongwayhome.eu
Avatar utilizator
Gabi Peterca
Membru forum
Mesaje: 364
Membru din: 08 Mar 2011, 14:20
14
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Perne de aer pentru autorulota

Mesaj de Gabi Peterca »

De cine sunt facute?
VW Sharan, Sprinter 350
www.prietenipescari.ro
Avatar utilizator
Dan Casandroiu
Membru forum
Mesaje: 83
Membru din: 26 Iul 2012, 15:44
12
Oras: Vulcana-Pandele, judet Dambovita
Data nasterii: 24 Iul 1977
Contact:

Re: Perne de aer pentru autorulota

Mesaj de Dan Casandroiu »

Cele a caror descriere am postat-o sunt Dunl*p (nu intenţionez sa fac vre-un fel de reclama ), dar bănuiesc ca mai sunt si altele care fac acelasi lucru.... eu intreb ca principiu de baza... merita banii sau nu?
Multumesc
Ford Transit Riviera - DB 09 CZH
Ghidul locurilor de campare din Romania, gratuit la www.takethelongwayhome.eu
Avatar utilizator
Gabi Peterca
Membru forum
Mesaje: 364
Membru din: 08 Mar 2011, 14:20
14
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Perne de aer pentru autorulota

Mesaj de Gabi Peterca »

Pune niste poze sau un link cu produsul.
VW Sharan, Sprinter 350
www.prietenipescari.ro
Avatar utilizator
Dan Casandroiu
Membru forum
Mesaje: 83
Membru din: 26 Iul 2012, 15:44
12
Oras: Vulcana-Pandele, judet Dambovita
Data nasterii: 24 Iul 1977
Contact:

Re: Perne de aer pentru autorulota

Mesaj de Dan Casandroiu »

aici

Multumesc
Ford Transit Riviera - DB 09 CZH
Ghidul locurilor de campare din Romania, gratuit la www.takethelongwayhome.eu
Avatar utilizator
Gabi Peterca
Membru forum
Mesaje: 364
Membru din: 08 Mar 2011, 14:20
14
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Perne de aer pentru autorulota

Mesaj de Gabi Peterca »

Firma e super ok, are si o colaborare cu club rv. Este un service foarte bun, au contracte cu multe firme din Europa, echipeaza foarte multe campere si rulota din UE.
Daca devii si membru cotizant al asociatiei ar trebuie sa ai si o reducere la piese si manopera 😉
VW Sharan, Sprinter 350
www.prietenipescari.ro
Avatar utilizator
Dan Casandroiu
Membru forum
Mesaje: 83
Membru din: 26 Iul 2012, 15:44
12
Oras: Vulcana-Pandele, judet Dambovita
Data nasterii: 24 Iul 1977
Contact:

Re: Perne de aer pentru autorulota

Mesaj de Dan Casandroiu »

Va asigur ca nu ma indoiesc niciun moment de seriozitatea firmei! Ma duc acolo convins ca voi beneficia de un tratament corect si profesionist!
Cu tot respectul, dar nu asta era sensul intrebarii mele. Se poate sa nu fi fost suficient de explicit. La drum, eu ca sofer nu am nicio problema, poate o manevrabilitate mai scazuta, volan mai rigid, dar, deh, te face sa te simti mai barbat, mai ”navigator” :) Am reclamatii in schimb de la pasagerii din spate, care ”danseaza”, saltati de suspensia actuala. Intrebarea era adresata celor care au mers cu autorulotele, este o diferenta semnificativa intre autorulote echipate doar cu arcuri si cele echipate si cu perne? Ati facut careva o astfel de ”operatie”? Sunteti multumiti?

Multumesc!
Ford Transit Riviera - DB 09 CZH
Ghidul locurilor de campare din Romania, gratuit la www.takethelongwayhome.eu
Avatar utilizator
Roman Vasile
Membru forum
Mesaje: 206
Membru din: 10 Ian 2009, 08:16
16
Oras: Cluj
Data nasterii: 13 Mai 1950
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Perne de aer pentru autorulota

Mesaj de Roman Vasile »

Personal (inca) nu am perne, dar acest "a fi sau a nu fi" a fost pe larg discutat cu colegii dintr-un club de autorulotisti din Ungaria. Rezultatul discutiilor a fost net in favoarea montarii acestor perne de aer pentru urmatoarele atuuri:
-cresterea stabilitatii in deplasare mai ales in conditiile de rafale de vant lateral sau denivelari multiple, valuriri ale carosabilului.
-cresterea stabilitatii in curbe
-posibilitatea corectarii pozitiei schimbate din cauza incarcaturii inegale (doar tipurile care permit reglaj diferentiat).
In orice caz, perna de aer nu va inlocui/suplini ineficienta amortizoarelor telescopice (care pot cauza un tangaj/ruliu pronuntat si neamortizat al caroseriei), dar impreuna cu acestea va asigura un rulaj mai comod. In mod normal nu ar trebui sa fie nevoie de aceste suplimente. Dar, din pacate, constructorii autovehicolelor de baza nu au tinut cont ca aceste sasiuri vor fi incarcate permanent! In ofertele de piese, la capitolul arcuri nu o sa gasiti arcuri speciale pentru ele! Un autovehicol (duba, camioneta) din aceasta categorie va fi umplut la capacitate maxima doar accidental, iar greutatea nu va sta permanent, 24/24ore,7/7zile,12/12luni pe masina, asa cum este cazul autorulotelor. Aceasta incarcare permanenta duce in timp la obosirea arcurilor si la aparitia fenomenelor neplacute...Asa s-a ajuns la montarea unor "suplimente" pentru arcuri care sa ajute la mentinerea in timp a capacitatii normale de rulare. Pe autorulotele din ultimele generatii echiparea cu perne de aer a devenit aproape standard.
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni un bloc!
Camper Chausson/Fiat Ducato
Scrie răspuns