Pagina 1 din 1

Categorii de vehicule conform RNTR2

Scris: 11 Oct 2012, 08:50
de Constantin Curelea
Este articol preluat din site-ul RAR

http://www.rarom.ro/cs-uploads/categorii_vehicule.pdf

Re: Categorii de vehicule conform RNTR2

Scris: 05 Sep 2013, 11:06
de Marius Beldiman
Am avut rabdarea si am citit toate paginile...deja ma doare capul! :D
Nu am vazu nicaeri insa termenul de RV(vehicul recreativ); am vazut insa termenul de autorulota si de rulota. Cred ca ar trebui introdusa aceasta categorie, mai ales pentru persoanele care doresc sa-si transforme un autovehicul din categoria M in camper. De exemplu nu mi se pare normal in momentul in care iti transformi o duba in camper sa platesti taxe si impozite la fel ca unei masini de marfa si sa-i mai faci si itp-ul in fiecare an! In definitiv camperul facut din duba nu il folosesti ca si perioada in timpul unui an cat o duba de marfa si nici bani nu produci cu el precu o duba de marfa!
Ma gandesc ca ar putea lua ceva masuri si initiativa Asociatia Ruloistilor din Romania in acest sens! Nu de alta dar ma bate gandul sa-mi vand rulota si sa iau o duba ca sa o transform in camper!

Re: Categorii de vehicule conform RNTR2

Scris: 05 Sep 2013, 14:18
de Mihnea Donescu
In legatura cu subiectul,vad la diverse intilniri campere ale dvs cu numere rosii,ca apoi sa le vad inmatriculate.Poate vreun posesor sa clarifice?

Re: Categorii de vehicule conform RNTR2

Scris: 05 Sep 2013, 16:06
de Cosmin Prund
Marius Beldiman scrie: [...]
De exemplu nu mi se pare normal in momentul in care iti transformi o duba in camper sa platesti taxe si impozite la fel ca unei masini de marfa si sa-i mai faci si itp-ul in fiecare an!
Se pare ca Bruxelles ar vrea sa facem toti ITP-ul 1 data pe an, dupa o vreme: http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-12-555_ro.htm
Aveam informatii despre asta in ultimul buletin informativ de la FICC si am cautat documentul pe europa.eu, sa-l vad "in direct".
Deocamdata este propunere, dar daca se aproba toate vehiculele mai vechi de 6 ani vor face ITP-anual, indiferent de modul in care sunt folosite.

Re: Categorii de vehicule conform RNTR2

Scris: 09 Sep 2013, 10:44
de Nelu Predonu
Marius Beldiman scrie: ...Nu am vazut nicaeri insa termenul de RV(vehicul recreativ); am vazut insa termenul de autorulota si de rulota. Cred ca ar trebui introdusa aceasta categorie ...
Marius, termenul de RV este o notiune generica. El include atat rulotele cat si autorulotele. Nu se poate introduce o categorie care sa includa atat remorci speciale cat si autovehicule speciale.
Denumirea de camper este similara cu motorhome, cu wohnmobil, autocaravane, cu obytné auto, etc si binenteles cu autorulota. Fiecare limba isi are termenul sau pentru un astfel de vehicul.
Marius Beldiman scrie: ... De exemplu nu mi se pare normal in momentul in care iti transformi o duba in camper sa platesti taxe si impozite la fel ca unei masini de marfa si sa-i mai faci si itp-ul in fiecare an! In definitiv camperul facut din duba nu il folosesti ca si perioada in timpul unui an cat o duba de marfa si nici bani nu produci cu el precum o duba de marfa! ...
Legat de taxele si impozitele aferente acestor doua tipuri de autovehicule (autoutilitare si autorulote), conform legislatiei actuale in vigoare, acestea variaza astfel:

- taxe RCA - sunt similare pentru cele doua tipuri de autovehicule;
- taxa ROVINIETA - de cca. 4 ori mai mica pentru autorulote;
- taxa ITP - de 2 ori mai mica pentru autorulote (se face la 4 ani de nou, dupa care la 2 ani);
- taxa impozit la sectia financiara - de la 3 pana la 8 ori mai mare pentru autorulote;
- taxa de prima inmatriculare (Timbrul de mediu) - de 7 pana la cca. 20 de ori mai mare pentru autorulote.

Dupa cum se poate constata, taxele aplicate acestor doua categorii de autovehicule de clasa M1(autovehicul special - autorulota) si N1(autoutilitara) variaza destul de mult functie de taxa platita, cu avantaje de o parte sau de alta.
Marius Beldiman scrie: ...Ma gandesc ca ar putea lua ceva masuri si initiativa Asociatia Ruloistilor din Romania in acest sens! Nu de alta dar ma bate gandul sa-mi vand rulota si sa iau o duba ca sa o transform in camper!
La ideea ta de a transforma o duba (autoutilitara) in autorulota au recurs si alti colegi. Ar fi bine daca acestia ar da mai multe amanute atat legate de transformarea in sine cat si de cele mentionate de tine referitor la modul cum si-au incadrat-o, respectiv daca au omologat atovehiculul ca autorulota sau l-au lasat la vechia incadrare de autoutilitara.
Personal ii apreciez pe cei ce au recurs la o astfel de transformare. Bafta multa si tie daca iei o astfel de decizie!
Sunt de acord cu tine ca Asociatiile pot interveni pentru ameliorarea acestor taxe pe considerentul principal dat de durata medie anuala redusa de folosinta a unui astfel de autovehicul.
In fapt, asa s-a obtinut ITP-ul la 3 ani pentru rulote, la 4/2ani la autorulote si reducerea taxei pentru rovinieta cu cca. 75%.

Re: Categorii de vehicule conform RNTR2

Scris: 09 Sep 2013, 12:03
de Marius Beldiman
Multumesc pentru raspuns!

Re: Categorii de vehicule conform RNTR2

Scris: 09 Sep 2013, 20:02
de Mihnea Donescu
Am vazut in mai multe tari vehicule transformate,cu sau fara succes in autorulote.Consider un compromis.....nereusit.Dar ceea ce cred eu e relativ,notinunea de comfort e diferita de la un individ la altul...Cit despre terminologie,are dreptate dl Predonu-autorulota ar fi pe romaneste,camper la italieni,si lista continua....

Re: Categorii de vehicule conform RNTR2

Scris: 08 Mai 2014, 12:37
de dan fechita
legat de:
Nelu Predonu scrie: Legat de taxele si impozitele aferente acestor doua tipuri de autovehicule (autoutilitare si autorulote), conform legislatiei actuale in vigoare, acestea variaza astfel:

- taxe RCA - sunt similare pentru cele doua tipuri de autovehicule;
am facut acum o simulare si se pare ca rca-ptr o aotorulota incadrata la M1 este la jumatate fata de o autoutilitara( motor 2500, rca 450 ron m1 -fata de 900 ron n1)
zic asta pentru ca am cumparat un campervan care a fost incadrat de fostul proprietar in 2007 la" N1- autvehicul special- sa rulota" . Acum ma documentez sa vad daca este mai avantajos sa merg cu ea la rar si sa o reincadrez la autorulote sau sa o las asa

motor 2500
autorulota
rca 450
impozit 900
itp 70
vinieta 130
total /an 1550

motor 2500
utilitara
rca 900
impozit 400
itp 150
vinieta 450
total /an 1900


calculele sunt facute ptr un peugeot boxer 2,5 diesel, mma 3,5 t .la prima vedere par costurile mai mici daca trec la autorulota.Asta insemna un drum la rar + un drum la politie pentru schimbare talon.....

daca mi-a scapat ceva sau considerati ca am gresit pe undeva, va rog....

Re: Categorii de vehicule conform RNTR2

Scris: 08 Mai 2014, 13:55
de Nelu Predonu
Legat de RCA nu stiu ce sa va spun, este posibil sa fie cum ati constatat, adica spre dublu la autoutilitara. E bine ca ati semnalat acest lucru, am sa rog un moderator sa modifice referirea la RCA din postarea mea.
In situatia asta iesiti mai ieftin cu masina incadrata la autorulota. Vedeti la RAR ce ar implica modificarea atat dpdv. al actelor cat si dpdv. material.
Succes !