Pagina 1 din 2

OG 5/2011

Scris: 05 Sep 2011, 14:53
de Catalin Popescu
Nu-mi este clar daca avem sau nu obligativitate in acest sens ...ma refer la anvelopele rulotei..

http://www.legex.ro/Ordonanta-5-26.01.2011-109936.aspx

Re: OG 5/2011

Scris: 10 Oct 2011, 13:09
de Sandu Toma
Urmatorul E-mail a fost trimis pe adresa de mail bpr@b.politiaromana.ro pentru lamurirea situatiei .

"Asociatia "CLUBRV-RO" este reprezentanta detinatorilor de rulote si autorulote din Romania si are un numar de 92 de membri asociati si peste 1300 de membri simpatizanti.
In numele Asociatiei va scriu pentru a lamuri una din prevederile OUG 5/2011 care modifica OUG 195 astfel :
La articolul 102 alineatul (1), punctul 28 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"28. conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna, iar in cazul autovehiculului de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, fara ca acestea sa fie echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau fara a avea montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate;".
Am dori sa ne informati daca obligativitatea dotarii cu anvelope de iarna se refera si la rulote (remorca speciala cu mma mai mica de 2000Kg) tractate de autoturisme sau masini de teren.
Solicitam aceasta, deoarece textul OUG face referire la "autovehicule" (conform OUG 195 Art.6 Alin.6 "Autovehicul" = vehicul echipat cu motor in scopul deplasarii pe drum) , iar rulotele sunt "vehicule" (OUG195 Art.6 Alin.35 "Vehicul"= sistem mecanic, care se deplaseaza pe drum cu sau fara mijloace de autopropulsare)

Adresa noastra pentru corespondenta este :
ASOCIATIA “CLUBRV-RO”. Bucuresti, Sos. Viilor, Nr.101, Bl.1, Sc.2, Ap.53, Sect.5, "

Re: OG 5/2011

Scris: 10 Oct 2011, 21:46
de Cristian Irimescu
Mai nou se poarta intrebarea.. care sunt anvelopele de iarna??? Unii zic confor normelor CE altii spun sa aiba creste si fulg ( norme americane)
asta cred eu... stie cineva altceva???

extras din directiva 92/23/CEE
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 023:RO:PDF

2.2. „pneuri pentru zăpadă”: pneuri al căror desen al benzii de rulare și structură sunt proiectate înainte de toate pentru a asigura un comportament mai bun decât al pneurilor normale în noroi și în zăpadă proaspătă sau în curs de topire. Desenul benzii de rulare al pneurilor de zăpadă este în general caracterizat de elemente de crestătură și de matriță masive, mai distanțate unul de celălalt decât la pneurile normale;


3. CERINÈšE PRIVIND INSCRIPÈšIILE
3.1. Pe pneuri trebuie să fie aplicate:

......................
3.1.5. literele „M + S” (sau „M.S.” sau „M & S”) dacă este vorba de pneuri pentru zăpadă;

....................

Nici vorba de creste si fulguleti... :mrgreen:
zapada.jpg

Re: OG 5/2011

Scris: 10 Oct 2011, 22:16
de Serpescu Gheorghe
Sincer mie imi e greu sa cred ca exista un sofer amator care nu stie ce este si cum arata o anvelopa de iarna, dar mai grav e ca astia vor si un certificat de atestare a acestui fapt, care va fi dat de producator sau vanzator ( nu am inteles exact). In concluzie: adio anvelope de iarna sh. Ce se va intampla cu anvelopele all season sau all terain?

Re: OG 5/2011

Scris: 11 Oct 2011, 17:32
de Stoica Cristian
Se cere un certificat de comformitate eliberat de serviceul (vulcanizare) care a montat cauciucurile pe masina din care rezulta ca masina este dotata cu cauciucuri de iarna.

Re: OG 5/2011

Scris: 11 Oct 2011, 21:56
de Dragomir Gabriel
Anvelopele de iarna, despre care se presupunea ca vor fi obligatorii pentru toata lumea, par sa nu mai fie chiar asa de obligatorii. Sau, cel putin, asta reiese dintr-o declaratie recenta a comisarului sef al Politiei Rutiere. 45
Intrebat de ziaristii de la gandul daca toti conducatorii auto sunt obligati sa-si echipeze masinile cu anvelope de iarna, Marian Zane a raspuns: "Nu toti. Este vorba despre circulatia pe portiunile cu zapada, gheata sau polei".
Comisarul sef al Politiei Rutiere a continuat si a afirmat ca 'este important sa nu fim surprinsi', respectiv 'important este sa evitam blocajele in trafic, nu amenzile'.
De asemenea, si reprezentantii Autoritatii Rutiere Romane (ARR) au confirmat ca cei care nu circula pe portiuni de drumuri cu zapada, polei sau gheata nu risca sanctiuni daca nu au cauciucuri de iarna.
Legislatia care intra in vigoare de la 1 noiembrie prevede amenzi intre 2.500 si 4.000 lei pentru conducatorii ale caror masini nu beneficiaza de anvelope de iarna.
Intrebati de data pana la care se aplica aceasta prevedere, cei de la ARR au afirmat ca nu exista nici un fel de termen calendaristic prevazut in ordonanta 5/2011. Cu toate acestea, Florian Coman - directorul Autoritatii Rutiere Romane, a continuat cu tovarasescul "Risca amenzi cei care circula pe portiuni cu zapada, gheata sau polei daca sunt neechipati de iarna".
In plus, reprezentantul ARR a declarat ca legislatia nu prevede obligativitatea ca service-ul sa emita "o hartie" care sa certifice faptul ca masina este dotata cu anvelope de iarna - desi saptamana trecuta sustinea contrariul. Drept urmare, ca majoritatea legilor facute in Romania, si prevederea privind obligativitatea anvelopelor de iarna este extrem de vaga si, cel mai probabil, facuta in timpul unei pauze de masa.
Singura concluzie, la care se pare ca au ajuns toate autoritatile, face referire la ceea ce inseamna anvelopa de iarna: o anvelopa care, pe langa expresia M plus S, trebuie sa aiba si alte semne, precum un fulg de nea si o creasta alpina. In cazul in care aceste insemnari lipsesc, anvelopa nu este considerata a fi de iarna - drept urmare, cele all-season nu sunt acceptate in acest 'program'. In rest, avem doua solutii: fie cumparam pneuri de iarna (care, tinand cont de climatul economic de la acest moment, ne vor adanci si mai mult buzunarele), fie mergem pe all-seasons si ne rugam ca cei de la drumuri sa-si faca datoria asa cum se cuvine.

Articol preluat din www.4tunning.ro

Re: OG 5/2011

Scris: 11 Oct 2011, 22:10
de Cristian Irimescu
Dragomir Gabriel scrie: In plus, reprezentantul ARR a declarat ca legislatia nu prevede obligativitatea ca service-ul sa emita "o hartie" care sa certifice faptul ca masina este dotata cu anvelope de iarna - desi saptamana trecuta sustinea contrariul.
Singura concluzie, la care se pare ca au ajuns toate autoritatile, face referire la ceea ce inseamna anvelopa de iarna: o anvelopa care, pe langa expresia M plus S, trebuie sa aiba si alte semne, precum un fulg de nea si o creasta alpina. In cazul in care aceste insemnari lipsesc, anvelopa nu este considerata a fi de iarna
Mari tampenii..
1. eu circul cu anvelope de iarna de mai multi ani... pentru ca circuland in afara Romaniei trebuia sa respect legile celor pe unde treceam.. si ca mine multi altii..
2.de unde hartie ca de nu acum am luat anvelopele...
3. conform legislatiei europene, asa cum am zis mai sus, M si S, fara insemne de steluta si crestute..., steluta si crestutele fiind insemne nord americane...
poare astia cred ca o sa circulam si in europa si in america de nord??? Putine firme fabrica pentru ambele continenete si au toate aceste insemne... :?:

Re: OG 5/2011

Scris: 11 Oct 2011, 22:10
de Serpescu Gheorghe
Da, un raspus pertinent. Cine da dreptul unei oarecare vulcanizari deschise intr-o curte la "nea cutare", sa certifice ca mi-a montat cauciucuri de iarna? Ei au autorizatie de montat, echilibrat, vulcanizat... sau cum dracu se numeste autorizatia aia de functionare, dar in nici un caz, cred ca ei nu pot certifica ca au montat anvelope de iarna si daca eu le schimb cu unele de vara, cum dovedeste el ca nu pe alea le-a pus? Ma obliga cineva sa le montez la service sau vulcanizare? Daca am jante cu anvelope de iarna, sunt obligat sa merg in service sau vulcanizare sa le montez? E absurd, are dreptate Gabi, legi date de boi pentru noi si noi romanii care suntem foarte destepti, ne facem mai catolici decat Papa si le aplicam cum credem noi ca e mai bine, cum suna mai al dreaq. Mai si intrebam daca nu trebuie si pe remorca sa mai dam idei altor boi. Cine dreaq a vazut remorca cu roti de iarna, tir cu roti de iarna pe remorca? Daca zice autovehicul, ce rost mai are intrebarea asta?

Re: OG 5/2011

Scris: 11 Oct 2011, 22:25
de Dragomir Gabriel
Priviti si aici, bani fac producatorii si vulcanizarile, dar sa nu ne suparam prea tare, cand te loveste unu' cu furtun pe jante, suntem de acord cu ordonanta asta...

Re: OG 5/2011

Scris: 11 Oct 2011, 22:30
de Cristian Irimescu
Eu sunt de acord cu ea ininte sa apara... dar cam abereaza... :mrgreen: si nu mi-a picat chiar ieftin cand am luat al doilea rand de jante si de cauciucuri...

Re: OG 5/2011

Scris: 11 Oct 2011, 22:35
de Serpescu Gheorghe
Pe mine m-au costa fix 4000 lei. 245/45/18 Michelin "Pilot Alpine". Nu mai pun la socoteala jenti sh din aliaj, originale Opel=600 euro; in total 6400 lei :mrgreen: , fara zecimale. Eu nu sunt impotriva pentru ca oricum cumparam si am cumparat mereu, dar ma deranjeaza prostia si exagerare celor care aplica legea.

Re: OG 5/2011

Scris: 12 Oct 2011, 16:06
de Constantin Curelea
Urmarind postarea lui Gabi Dragomir am vazut si : http://www.youtube.com/watch?v=XBmA6YYBKQA&NR=1
Deci este necesara echiparea cu anvelope de iarna daca se circula pe drum acoperit cu ,,zapada, gheata sau polei"
In acest context este data si legea.
Teoretic, nu ar trebui sa apara amenzile daca se ruleaza in alte conditii decat cele precizate, chiar daca suntem in intervalul 01.11-31.03.
Este indicat ca in aceast interval sa avem un extras de lege asupra noastra si nu alte certificate de la fabricanti sau vanzatori.
Recomand echiparea cu anvelope noi, achizitionate din magazine de specialitate care dau si garantie. De regula aceste magazine asigura in pretul de achizitie si montajul, mai putin echilibrarea rotilor.
Eu am achizitionat pentru Logan anvelope marca ,,MOTRIO", de fabricatie romanesaca CONTINENTAL Timisoara, indicate si de Renault.
Am avut surpriza neplacuta sa constat ca jantele erau deformate foarte mult.
Motiv pentru care a fost necesara si indreptarea lor.
Toata cheltuiala a fost de 960+150=1100 lei.