Salut,si la multi ani pe 2010!scriu acest prim mesaj, dupa multe zile de cautari :D ! suntem de circa 2 luni , posesorii unei rulote : model Abbey Gts 212, an fabricatie 1991 :D provenienta Anglia.Doresc sa aflu raspuns la o intrebare ce ma macina de ceva vreme; SE poate sta in rulota pe timp de noapte, fiind temperaturi foarte scazute afara?? : Cu respect Adrian.
Re: temperatura in interior
Scris: 04 Ian 2010, 13:53
de Odenie Sergiu
Eu am stat pana la -4 grade in rulota si Truma si-a facut datoria;daca reglezi la maxim,poti sta in costum de baie inauntru .Daca truma are si vent,aerul cald va fi si mai bine difuzat.Sub aceasta temperatura,n-am avut ocazia sa stau in rulota,poate altii au avut,dar daca Truma-si face datoria bine,nu vad vreo problema.Singura ar fi sa se foloseasca GPL de iarna ca sa nu inghete si eventual pentru siguranta,protejata butelia cu ceva izolator sau aerul cald de la Truma,dirijat in compartimentul buteliilor(pentru cine are aceasta optiune disponibila).
Re: temperatura in interior
Scris: 04 Ian 2010, 13:55
de Sandu Toma
viewtopic.php?f=2&t=1365 www.clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=2&t=3237
Noi am avut iarna trecuta la Moieciu chiar spre -20 de grade ...dar afara, pentru ca in interior erau +20 si peste :D
Pentru incalzirea buteliei am doua optiuni: de la Trumavent sau o patura electrica infasurata peste butelie, iar peste patura o saltea de plaja din poliuretan, izopren sau alte materiale.
Re: temperatura in interior
Scris: 04 Ian 2010, 14:00
de adrianparaschiv
Multumesc Sergiu pentru raspuns.Am sa revin si cu alte intrebari :D
Re: temperatura in interior
Scris: 04 Ian 2010, 14:07
de Odenie Sergiu
Sandu Toma scrie:viewtopic.php?f=2&t=1365 viewtopic.php?f=2&t=3237
Noi am avut iarna trecuta la Moieciu chiar spre -20 de grade ...dar afara, pentru ca in interior erau +20 si peste :D
Pentru incalzirea buteliei am doua optiuni: de la Trumavent sau o patura electrica infasurata peste butelie, iar peste patura o saltea de plaja din poliuretan, izopren sau alte materiale.
M-am uitat si in topic-ul indicat,aceeasi recomandare cu perna electrica;dar daca nu exista alimentare la 220V?(presupun ca asa e alimentata).Ma gandeam daca o fi incercat cineva sa acopere butelia cu:am inteles ca ar fi un material cu care se izoleaza in c-tii conductele,nu retin numele(altceva decat "vata de sticla" ),asta in lipsa de derivatia de aer cald de la truma(sau daca truma e pe 220V si nu exista posibilitati de curent.
Re: temperatura in interior
Scris: 04 Ian 2010, 14:14
de Sandu Toma
Cel mai bun este neoprenul sau izoprenul care pe o parte are folie de aluminiu pe care il poti gasi la metru in Bricostore (se monteaza pe perete in spatele caloriferelor pentru ca peretele sa nu absore caldura, sau asa cum ti-am spus sub forma de saltele de plaja de 50-60cm x 2m.
Rezultatele sunt foarte bune. O patura electrica buna are 30-60w reglabili in 3 trepte, deci cred ca ar merge si cu un invertor in caz de ger extrem.
Re: temperatura in interior
Scris: 04 Ian 2010, 14:27
de Odenie Sergiu
Cu invertor,oricum in cca 16 ore termina o baterie de 90Ah(perna electrica).In cazul asta,ar merita facuta o derivatie pt.butelie de la vent de 12V,consumul e mult mai mic.Da poate faca fata materialul izolator respectiv.
Re: temperatura in interior
Scris: 05 Ian 2010, 16:17
de George Marcu
In mod normal un material izolator, izoleaza, oricat de bun ar fi nu poate sa incalzeasca.
Daca eu am butelia in compartimentul din fata al rulotei la -10 grade, pot sa pun si mama izolatiei ca temperatura la butelie nu o sa creasca, o sa se pastreza sau mai sigur o sa scada datorita evacuarii gazului lichefiat din butelie sub forma de gaz. Cred ca varianta cu Trumavent este castigatoare (obligatoriu sa mearga ventilatorul) si eventual GPL auto in butelie.
Mie mi-a mers incalzirea saptamana trecuta la -6 grade cu butelia plina cu gaz standard de aragaz, aveam 1 cm de zapada pe exteriorul buteliei dar in rulota se facusera in vreo 2 ore 22 de grade.
Re: temperatura in interior
Scris: 05 Ian 2010, 16:50
de Doru Stoicescu
Dupa cum stim totii, din scoala, trecerea unui corp din stare lichida in cea gazoasa se face prin consum de caldura (DETENTA). Evacuarea gazelor din butelie se produce cu scaderea temperaturii, incat se poate ajunge la un moment dat ca, butelia sa aiba o temperatura mai mica decat cei -20 grade C din jur.
Concluzia este ca, neaparat trebuie un aport de caldura, sa incalzim butelia (cu orice, aer cald de la truma vent, rezistente electrice dar cu cunoasterea si respectarea riguroasa a unor reguli privind siguranta la explozii );
Degeaba invelim butelia, caci la moment dat va fi mai rece decat mediul exterior;
Cunoateti cu totii, parlirea porcului, bruma pe butelie, ligeanul cu apa calda.
P.S.
Eu nu incalzesc nimic. Incarc butelia cu propan (garantat la -40 grade C, de la Butan gaz, Damaroaia) sau cel mai comod cu GPL (garantat -15 grade C, tot de la orice statie Butan Gaz);
Nu am avut niciodata probleme ( de 5 ierni);
Re: temperatura in interior
Scris: 05 Ian 2010, 17:26
de Sandu Toma
Izolarea buteliei este necesara si benefica atunci cand exista o sursa de incalzire a buteliei sau regulatorului de presiune : Aer cald de la Trumavent, patura electrica, "ice ex" (incalzitor pentru "ceas")
Re: temperatura in interior
Scris: 05 Ian 2010, 18:51
de Odenie Sergiu
Doru Stoicescu scrie:
Eu nu incalzesc nimic. Incarc butelia cu propan (garantat la -40 grade C, de la Butan gaz, Damaroaia) sau cel mai comod cu GPL (garantat -15 grade C, tot de la orice statie Butan Gaz);
Adica la statiile pentru alimentarea autoturismelor se poate opta pentru butan sau GPL?