Reguli forum
Forum rules
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Zilele astea pentru ca am stat acasa fiind gripat am definitivat planul de concediu pentru la vara.
Sunt 2 variante mari:
1. Daca totul merge OK stam in tara si vedem ce-om face (trebuie sa terminam casa de construit)
2. Daca intarzie mult cu lucrarile la casa si timpul ne va permite sa lipsim o luna traseul ar fi cam asa:
traseul mai usor
Bucuresti, Oradea, Debrecen, Kosice (870Km), Polonia, Ryga, Bauska, Estonia Tallinn, Ferry spre Helsinki (1510Km).Romania , Ungaria, Slovacia, Polonia, Lituania, Letonia, Estonia, Finlanda.
Helsinki, Lahti, Heinola, Hartola, Joutsa, Jyvaskylan Mlk, Aanekoski, Viitasaari, Pihtipudas, Pyhajarvi, Kempele, Oulu, Kemi, Keminmaa, Tervola, Rovaniemi (830Km), Kittila, Sirkka, Storfjord, Troms, Tromso (587Km) la paralela 69 latitudine nordica. Finlanda, Suedia, Norvegia
Total dus 3800 Km
Tromso, Oslo (1640Km)
Oslo, Ferry spre Danemarca, Copenhaga, Hamburg (800Km), Amsterdam (470Km), Bussel (210Km), Luxemburg (220Km), Germania Bayern, Linz (800Km), Viena, Budapesta, Bucuresti (1250Km).
Norvegia, Danemarca, Germania, Olanda, Belgia, Luxemburg, Germania, Austria, Ungaria, Romania.
Total intors 5400 Km
Total general 9200 Km + 1000Km neprevazuti undeva peste 10000Km.
traseul mai greu
Bucuresti, Oradea, Debrecen, Kosice (870Km), Polonia, Ryga, Bauska, Estonia Tallinn, Ferry spre Helsinki (1510Km).Romania , Ungaria, Slovacia, Polonia, Lituania, Letonia, Estonia, Finlanda.
De la Helsinki la Capul nord (1520Km) la paralela 71 latitudine nordica.
Finlanda, Norvegia
Total dus 3900Km
Capul nord, Stocholm, Jonkoping, Helsingborg (2300Km), Malmo, podul Oeresundsbroen, Rodbyhavn ferry la Puttgarden, podul Fehmarnsund, Lubeck, Hamburg (450Km), Amsterdam (470Km), Bussel (210Km), Luxemburg (220Km), Germania Bayern, Linz (800Km), Viena, Budapesta, Bucuresti (1250Km).
Norvegia, Suedia, Danemarca, Germania, Olanda, Belgia, Luxemburg, Germania, Austria, Ungaria, Romania.
Total intors 5700 km
Total general 9600 Km + 1000Km neprevazuti tot peste 10000 Km.
Sa vedem ce-o mai fi pana la vara, cam multe necunoscute, casa, criza financiara, servici, scoala copil, sanatate si multe altele, speram sa reusim ceva frumos si anul asta sau daca nu sa terminam casa cu locul de parcare rulota inclus :D .
Pareri, sfaturi ???
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...
George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
Maurice, din câte vad, voi vreti sa va mutati "afara". :roll: :D :lol:
Oricare din cele doua variante o veti realiza, aveti una din nominalizarile 2009!!
opel astra 2,0 dti + fendt joker (xaver) 496A
Membru asociat
tel. 0745501522
"Natura ne aseamănă, educaţia ne deosebeşte" - Confucius
Sa vedem ce-o mai fi pana la vara, cam multe necunoscute, casa, criza financiara, servici, scoala copil, sanatate si multe altele....
Idem.
Si eu am in plan Scandinavia. Ambele trasee sunt interesante. Daca reusesc sa plec , nu vreau sa ratez Sankt Petersburg ! Tu l-ai vizitat ( vad ca nu-l ai in trasee )?
Aveam in plan dar este cam incert Sankt-Peterburg-ul. Nu stiu exact cum se intra in Rusia, cu viza, fara? se ia de la Bucuresti sau se poate lua direct la granita?
Trebuie sapat un pic si abia dupa aceea poate includem si Rusia in traseu. Ar fi alt vis de-al meu, sa ajung in Rusia si mai ales la Sankt-Peterburg.
Ca abatere din traseul spre Helsinki nu ar fi nici o problema, sunt vreo 750 km de la Tallinn pana la Helsinki via Rusia si aproape numai pe autostrada. In avantajul rutei ar fi si evitarea ferryboat-ului peste Golful Finlandei si costul de vreo 150 euro scutiti care vor putea fi cheltuiti pe motorina.
Din pacate trebuie vazut......si eliminate cateva semne de intrebare legate de vize, sigutanta personala si a masinii + rulotei, camping-uri, etc.
Mai mult decat asta, asigurarea masinii nu acopera Rusia, deci trbuie facute doua suplimentare, una pentru rulota si una la masina care sigur nu-i ieftina, luat acordul de la leasing pentru tranzitarea Rusiei..........si ce-o mai aparea. Cam greu. O sa vad.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...
George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
nu stiu daca vizitarea s peterburgului cu masina si rulota e o idee buna. nu am gasit campinguri,nu stim mai nimic de siguranta familiei si a bunurilor.cred ca avionul ar fi cea mai buna solutie.sau lasata rulota intr un camping in estonia(cat mai aproape) si facut drumul dintr o bucata(apoi sa stai acolo1- 2 zile).
E destul de greu cu viza, acte, bani, timp de alergat, anticamera la ambasada, si un mare nod in gat.
Daca mergeam eu cu mine si cu mainile in buzunare era mai simplu si nu-mi faceam atatea griji, dar asa cu nevasta, fetita, eventual o nepoata, masina, rulota, camping-uri in zona nu prea am vazut pe nicaieri (nici un site).
Eu ma gandisem sa evit pe cat posibil si tarile baltice, maxim o noapte, obligatoriu in camping sau mers continuu si asteptat in port pana vine ferry-ul. De la granita poloneza pana la Tallinn sunt ceva mai putin de 700 km, iar din astia doar Lituania nu are autostrada pe ruta noastra, Letonia si Estonia are autostrada exact de la granita pana in port. Am ales ruta din considerente de lungime a traseului, vizitele sunt planificate abia de la Helsinki mai departe.
Ne-a povestit multe socrul meu despre patania de acum cativa ani de la Odesa cand a fost arestat 2 zile din restaurant, pentru verificari........parea suspect.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...
George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
Prima etapa (Reghin(RO)-Krosno(PL)), 500 km., aprox.
Reghin(RO)-Cluj(RO)-Carei(RO)-Nyirbator(HU)-Nyiregyhaza(HU)-Tokaj(HU)-Kosice(SK)-Presov(SK)-Svidnik(SK)-Krosno(PL), 400 si ceva de kilometri. Se poate dormi o noapte, recomandarea mea ar fi Hotel Portius: http://www.hotelportius.pl/ (click pe "cennik" pentru preturi, insa 199 PLN = 199 RON pentru o camera de doua persoane, la asa calitate buna, mi se pare super ok), insa sunt si alte hoteluri: http://www.krosno.pl/pl/dla-mieszkancow ... wa/#hotele
A doua etapa (Krosno(PL)-Gdynia(PL)), 700 km. aprox. (recomandare de a dormi undeva la Lodz (aveti aici posibilitate de a alege hoteluri: http://en.cityoflodz.pl/index.php?str=35)
Krosno(PL)-Piotrokow Trybunalski(PL)-Lodz(PL)-Gdansk(PL)-Gdynia(PL)
Spun ca este bine sa se doarma la Lodz, pentru ca asa, nu dai "fuga mare", care este si ea posibila, se poate face in aceeasi zi de la Krosno la Gdynia. Insa, la Gdynia este ferryboat catre Suedia, la ora 21:00 parca (a se verifica aici: http://www.stenaline.se/farja/, directia Gydnia-Karlskrona). Trebuie sa fiti cu o ora inainte de plecarea ferryboat-ului acolo (se poate si cu 40 de minute, dar nu va recomand sa va calculati in asa stil calatoria, ca nu se stie unde dai de trafic blocat). Polonia este mai mult campie, deci se merge bine, nu prea ai munti si dealuri de trecut, ultimii munti pana in Norvegia ii mai vezi in Slovacia si in Romania. In plus, daca se doarme si se pleaca devreme a doua zi, poate este timp si de o vizita in centrul vechi al Gdansk-ului, care este o frumusete. Insa, atentie la timp, pentru ca traficul in "Trioras" (Trojmiasto): Gdansk-Sopot-Gdynia, este puternic (sunt mai mult de 1.000.000 de locuitori in cele trei orase, in total).
Iata si descrierea traseului: http://www.viamichelin.fr/viamichelin/f ... ndemnite=0
Recomandare: biletele la ferryboat sa le cumparati pe net sau daca nu, rezervati-va suficient timp pentru asta. In Gdynia odata ajunsi, urmati indicatia "Prom"(port) sau "Karlskrona". Atentie, sunt vreo 20 de km de mers, pe putin, prin Trioras, pana la port. Faceti-va plinul, ca benzina/motorina sunt mult mai scumpe in Scandinavia.
A treia etapa, ferryboat, 10 ore, 21:00-07:00, Gdynia(PL)-Karlskrona(SE), 700 km, dar cu vaporul, deci nu se prea pune...
Nimic special, relaxati-va cu o bere scumpa (in stil scandinav) la bar si cu o masa buna la restaurant (asta daca nu ati mancat mai bine si mai ieftin in Polonia inca, de recomandat 100%). Altfel, pe vapor sunt preturi scandinave... Si apoi, nani, ca ziua urmatoare este de condus!
A patra etapa, Karlskrona(SE)-Kristianstad(SE)-Halmstad(SE)-Göteborg(SE)-Oslo(NO), 680 km.
Drumuri bune, deseori cu patru benzi, sau bine separate. Sunt radare automate, din cand in cand (ca mai pe peste tot astazi, inclusiv in Romania), asa ca totusi, recomand atentie. Este bine sa nu deranjezi politia scandinava, ca nu stie de gluma. Traseul ia cam 10 ore, daca nu dai foarte tare.
am gasit traseul asta pe softpedia. nu luati in calcul ce spune despre hoteluri, noi avem rulota!
Nu-i convenabil pentru noi traseul de pe softpedia din doua puncte de vedere:
1.Iese in Suedia in zona de SE iar noi vrem neaparat la Helsinki in Finlanda.
2.Ferryboatul din Polonia pana in Suedia pe 700 Km unde trebuie sa luam si 2 cabine ne-ar costa cel putin 600-800 euro. Este imbecila pagina celor de la Scandilines si nu poti sa-ti calculezi un pret decat daca cunosti limba tarii in care mergi, afisaza automat rutele doar in limba tarilor de tranzit, bleah.
Oricum cei care au facut traseul se cam lalaie, chiar si in conditii de masina solo.
Nu ma laud, dar eu ajung de fiecare data in prima zi, cu rulota in spate pana in parcarea de la intrarea in Viena, astia merg diar 500 km in prima zi ?
Eu socotisem un maxim de 5 zile pana la Helsinki, asta daca nu oprim undeva sa stam cateva zile si sa vizitam vreo tara baltica. Polonia am mai vazut-o si de data asta nu ne-am mai opri.
Anul trecut am oprit in Cehia si Germania unde am "pierdut" multe zile pana am ajuns in zona dorita, iar acolo am inceput sa taiem din traseu, din pretentii ca altfel nu mai ajungeam inapoi la timp. Chiar si asa am mers ca nebunul din Oslo pana in Munchen in doar doua zile ca aveam rezervare la service cu masina.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...
George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
Dan Cilan scrie:
Trebuie viza pentru Rusia ? Daca da , se poate lua de la frontiera ? As vrea sa tranzitez la vara dinspre Estonia catre Finlanda. Oare cum e cu tranzitul ?
Raspuns de la vitalies :
Viza e obligatorie si se da numai la consulat si numai pe baza unei invitatii oficiale tip inclusiv pentru tranzit. Dureaza cam o saptamana. Frontierele sunt ok numai ca rusii sunt foarte lenti si e o birocratie de te lasa nervii . Daca nu ai musai treaba pe la rusi te sfatuiesc sa te duci din estonia cu feribotul in Finlanda - succes. PS am in plan (inca vag) sa ma duc pe la Sankt Petersburg - tot prin Estonia in vara asta.
George Marcu scrie:Nu-i convenabil pentru noi traseul de pe softpedia din doua puncte de vedere:
1.Iese in Suedia in zona de SE iar noi vrem neaparat la Helsinki in Finlanda.
2.Ferryboatul din Polonia pana in Suedia pe 700 Km unde trebuie sa luam si 2 cabine ne-ar costa cel putin 600-800 euro. Este imbecila pagina celor de la Scandilines si nu poti sa-ti calculezi un pret decat daca cunosti limba tarii in care mergi, afisaza automat rutele doar in limba tarilor de tranzit, bleah.
Oricum cei care au facut traseul se cam lalaie, chiar si in conditii de masina solo.
Nu ma laud, dar eu ajung de fiecare data in prima zi, cu rulota in spate pana in parcarea de la intrarea in Viena, astia merg diar 500 km in prima zi ?
Eu socotisem un maxim de 5 zile pana la Helsinki, asta daca nu oprim undeva sa stam cateva zile si sa vizitam vreo tara baltica. Polonia am mai vazut-o si de data asta nu ne-am mai opri.
Anul trecut am oprit in Cehia si Germania unde am "pierdut" multe zile pana am ajuns in zona dorita, iar acolo am inceput sa taiem din traseu, din pretentii ca altfel nu mai ajungeam inapoi la timp. Chiar si asa am mers ca nebunul din Oslo pana in Munchen in doar doua zile ca aveam rezervare la service cu masina.
eu am prezentat traseul nu neaparat ca sa il urmezi. :D . daca vrei sa te descurci la preturile de la ferry da la google sa ti traduca el pagina. sa stii ca intelegi f bine.eu asa am facut. referitor la ferry de la gdynia -karlskrona ,dupa calculele mele, 2 persoane, masina si rulo +1 cabina cu 2 paturi(obligatorie dealtfel)ajunge ,numai dus cam 200-230 euro.
ma bate un gand sa merg in partea aia si nu prea sunt hotarat cum si ce si unde.dar mai citesc ce spuneti voi, ma mai documentez si oi vedea.mai am si alte variante care nu includ europa.dar asta e alta poveste.