Pagina 1 din 7
Protapul scartaie la curbe si la denivelari
Scris: 01 Sep 2008, 08:54
de Bogdan Rusu
Tocmai m-am intors dintr-o iesire de weekend si am observat ca la curbe si la denivelari cupla carlig - protap scoate un zgomot foarte ciudat adica scartaie din ce in ce mai tare. Care ar putea fi problema?
Astazi cand ajung acasa o sa gresez protapul sa vad daca mai face dar sincer m-am cam speriat. Sper sa nu se fi stricat ceva. Cupla are si sistem antibalans.
Scris: 01 Sep 2008, 08:57
de parpaneata
Verifica pastilele! Trebuiesc sterse de fiecare data foarte bine. Atat ele cat si bila carligului. Nu gresa nimic!!!
Scris: 01 Sep 2008, 09:01
de Bogdan Rusu
Nu gresez cupla. Vreau sa gresez ansamblul care are 2 gresoare de ungere. Stiu ca la cele care au sistem antibalans nu trebuie gresat carligul.
Scris: 01 Sep 2008, 09:08
de parpaneata
Sistemul meu de la rulota noua e ultimul model anti-balans. Si....scartaie la curbe stranse si denivelari mari. :D
Scris: 01 Sep 2008, 11:18
de George Marcu
Asa trebuie sa scartaie, mai tare sau mai incet.
Cand nu mai scartaie sunt probleme.
Scris: 01 Sep 2008, 11:26
de Luidort Peti
cu o cupla antibalas cu pastiltilele uzate mi-am aranjat eu bila,sciria si scirtia... daca sint pastilele bune,scirtie,dar altfel. mai bine controleaza,pe cupla este un indicator,vezi ce arata,daca este pe minus ...
Scris: 01 Sep 2008, 20:22
de Lucian Mitrofan
inainte de a pleca la drum curat cupla cu solutie de spalat motorul, cupla arata ca noua si nici nu mai scartaie. Inainte de a folosi solutia era foarte enervanta la drum. O fi bine, o fi rau, astept parerea celor cu experienta :shock:
Scris: 02 Sep 2008, 09:35
de Dragos-Iulian Dobrovat
Scartaitul indica o stare de normalitate sau indica pastilele de la cupla antibalans uzate ?
Cand am plecat din Olanda cu rulota nu am avut niciun scartait si pana in aceasta vara in concediu cand eram prin Baia-Mare a aparut scartaitul enervant chiar.
Deci concluzia mea este ca acest scatait mi-a aparut dupa aproximativ 5.000 de Km parcursi cu rulota in spate rezulta,ca , (adaugand cu ceva Km parcursi si de olandezul fost proprietar, pastilele nu erau noi) , pastile uzate deci ca sa nu patesc ca Peti am cumparat pastilele din Ungaria si pana la schimbarea lor voi gresa bila (nu mai scartaie) chiar cu riscul de a nu functiona antibalansul.
Daca gresesc va rog sa ma corectati.
Scris: 02 Sep 2008, 12:12
de Stefan Iuga
Ceea ce spun acum se poate verifica pe site-ul oficial Winterhoff : Este absolut normal scartaitul pastilelor. Pentru a mai diminua aceasta se vor curata, la intervale nedeterminate, atat pastilele, cat si bila, cu o carpa curata inmuiata in benzina sau alcool. Dragos, daca nu ai uns inca bila cu vaselina, nici nu o unge.
ssk
Scris: 02 Sep 2008, 20:54
de Catalin Carata
Asa scârtâie pastilele de la ssk. Eu am cumparat tacheti cu pastile noi si tot scârtâie. Nu e vorba de uzura. Iar olandezii cam ung sa nu se mai auda scârtâieli si ca sa nu-ti strici nuca de la cârlig în caz ca pastilele sunt putin uzate. Am vazut un deler care a dat cu spray de ungere. De aceea tine ungerea pâna ajungi cu ea in România iar apoi incepe sa urle. Daca vrei stabilitate nu ungi.
Scris: 02 Sep 2008, 21:00
de Lucian Mitrofan
repet ce am scris mai sus in speranta ca poate stie cineva daca este bine sau rau. Deci inainte de a pleca spal cupla SSK cu o solutie de spalat motorul. Curata foarte bine cupla si nu mai am probleme deloc cu scartaitul. Si SSK-ul lucreaza foarte bine. E vorba de o solutie de la piese auto, intr-un bidon cu pulverizare, si scrie parca "lava motori" pe el.
Scris: 02 Sep 2008, 21:11
de Sandu Toma
@mitluc Eu cred ca procedezi corect. Acel produs "lava motori" este un degresant puternic si curata urmele de murdarie si grasimi.
in ceea ce priveste uzura "nucii" din cauza ferodoului cu care sunt placati "tachetii" de la antibalans, nu trebie sa-ti faci probleme, deoarece o nuca buna este intotdeauna "cementata"(are un strat dur de 0,5-1mm la suprafata obtinutprin tratament termic).
Numai tachetii uzati care freaca "fier pe fier" pot provoca uzura nucii.