Pagina 1 din 7
					
				Protapul scartaie la curbe si la denivelari
				Scris: 01 Sep 2008, 08:54
				de Bogdan Rusu
				Tocmai m-am intors dintr-o iesire de weekend si am observat ca la curbe si la denivelari cupla carlig - protap scoate un zgomot foarte ciudat adica scartaie din ce in ce mai tare. Care ar putea fi problema?
Astazi cand ajung acasa o sa gresez protapul sa vad daca mai face dar sincer m-am cam speriat. Sper sa nu se fi stricat ceva. Cupla are si sistem antibalans.
			 
			
					
				
				Scris: 01 Sep 2008, 08:57
				de parpaneata
				Verifica pastilele! Trebuiesc sterse de fiecare data foarte bine. Atat ele cat si bila carligului. Nu gresa nimic!!!
			 
			
					
				
				Scris: 01 Sep 2008, 09:01
				de Bogdan Rusu
				Nu gresez cupla. Vreau sa gresez ansamblul care are 2 gresoare de ungere. Stiu ca la cele care au sistem antibalans nu trebuie gresat carligul.
			 
			
					
				
				Scris: 01 Sep 2008, 09:08
				de parpaneata
				Sistemul meu de la rulota noua e ultimul model anti-balans. Si....scartaie la curbe stranse si denivelari mari. :D
			 
			
					
				
				Scris: 01 Sep 2008, 11:18
				de George Marcu
				Asa trebuie sa scartaie, mai tare sau mai incet.
Cand nu mai scartaie sunt probleme.
			 
			
					
				
				Scris: 01 Sep 2008, 11:26
				de Luidort Peti
				cu o cupla antibalas cu pastiltilele uzate mi-am aranjat eu bila,sciria si scirtia... daca sint pastilele bune,scirtie,dar altfel. mai bine controleaza,pe cupla este un indicator,vezi ce arata,daca este pe minus ...
			 
			
					
				
				Scris: 01 Sep 2008, 20:22
				de Lucian Mitrofan
				inainte de a pleca la drum curat cupla cu solutie de spalat motorul, cupla arata ca noua si nici nu mai scartaie. Inainte de a folosi solutia era foarte enervanta la drum. O fi bine, o fi rau, astept parerea celor cu experienta :shock:
			 
			
					
				
				Scris: 02 Sep 2008, 09:35
				de Dragos-Iulian  Dobrovat
				Scartaitul  indica  o  stare  de  normalitate  sau  indica  pastilele de  la  cupla  antibalans  uzate ? 
Cand  am  plecat  din  Olanda  cu  rulota  nu  am  avut  niciun  scartait  si  pana  in  aceasta  vara  in  concediu  cand  eram  prin  Baia-Mare  a  aparut  scartaitul  enervant  chiar.
Deci  concluzia  mea  este ca  acest  scatait  mi-a  aparut  dupa  aproximativ 5.000 de  Km parcursi  cu  rulota  in  spate rezulta,ca , (adaugand  cu  ceva  Km  parcursi  si  de  olandezul  fost  proprietar, pastilele  nu  erau  noi) ,  pastile  uzate deci  ca  sa  nu  patesc  ca  Peti  am  cumparat  pastilele  din  Ungaria si  pana  la  schimbarea  lor voi  gresa  bila (nu  mai  scartaie) chiar  cu  riscul  de  a  nu  functiona  antibalansul.
Daca gresesc  va  rog  sa  ma  corectati.
			 
			
					
				
				Scris: 02 Sep 2008, 12:12
				de Stefan Iuga
				Ceea ce spun acum se poate verifica pe site-ul oficial Winterhoff : Este absolut normal scartaitul pastilelor. Pentru a mai diminua aceasta se vor curata, la intervale nedeterminate, atat pastilele, cat si bila, cu o carpa curata inmuiata in benzina sau alcool. Dragos, daca nu ai uns inca bila cu vaselina, nici nu o unge.
			 
			
					
				ssk
				Scris: 02 Sep 2008, 20:54
				de Catalin Carata
				Asa scârtâie pastilele de la ssk. Eu am cumparat tacheti cu pastile noi si tot scârtâie. Nu e vorba de uzura. Iar olandezii cam ung sa nu se mai auda scârtâieli si ca sa nu-ti strici nuca de la cârlig în caz ca pastilele sunt putin uzate. Am vazut un deler care a dat cu spray de ungere. De aceea tine ungerea pâna ajungi cu ea in România iar apoi incepe sa urle. Daca vrei stabilitate nu ungi.
			 
			
					
				
				Scris: 02 Sep 2008, 21:00
				de Lucian Mitrofan
				repet ce am scris mai sus in speranta ca poate stie cineva daca este bine sau rau. Deci inainte de a pleca spal cupla SSK cu o solutie de spalat motorul. Curata foarte bine cupla si nu mai am probleme deloc cu scartaitul. Si SSK-ul lucreaza foarte bine. E vorba de o solutie de la piese auto, intr-un bidon cu pulverizare, si scrie parca "lava motori" pe el.
			 
			
					
				
				Scris: 02 Sep 2008, 21:11
				de Sandu Toma
				@mitluc   Eu cred ca procedezi corect. Acel produs "lava motori" este un degresant puternic si curata urmele de murdarie si grasimi.
 in ceea ce priveste uzura "nucii" din cauza ferodoului cu care sunt placati "tachetii" de la antibalans, nu trebie sa-ti faci probleme, deoarece o nuca buna este intotdeauna "cementata"(are un strat dur de 0,5-1mm la suprafata obtinutprin tratament termic).
 Numai tachetii uzati care freaca "fier pe fier" pot provoca uzura nucii.