bancuri, zvonuri, hobby-uri, imagini, filme haioase, chat, ID-urile membrilor...
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici: http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
ce stiti despre necesitatea omologarii, la RAR, a cirligului de remorcare????? intreb asta pentru ca mi-am montat acum 6 luni un cirlig pe un logan, cirlig made by renault, care avea toate omologarile pe...ambalaj si in plus la ITP, acum 1 luna, tipul care a verificat masina a zis ca nu-i nevoie de omologare, fiind cirlig original......DAR in urma cu 2 zile un coleg de serviciu merge si el la ITP (alta statie de verificare) tot cu un logan cu tot cu cirlig si......suprriza!!!!! ispectorul de verificare ai spune ca trebuie sa mearga mai intai la RAR (cu factura de cumparara a cirligului in brate) si sa omologheze cirligul... :( "individul" argumentind ca, cirligul depasete cu mai mult de 2% gabaritul de fabricatie al masinii si conf unei reglementari aparute prin iulie 2007 trebuie omologat:oops:
deci voi ce stiti de omologarea asta????
p.s. vreau sa-mi fac o idee inainte de a face un drum pina la RAR!!!!
Pai ce sa faci ?? doar traim in Romania.... :idea: Lasa carligul in pace. Atata timp cat este original si dupa cate stiu eu are un abtipild pe el nu-i trebuie nici o omologare. Vezi ca printre membri este un anume "ursulet' care lucreaza la RAR. Nu a mai postat de mult pe forum dar merita sa-i trimiti un pm.
In mai 2008 am facut ITP-ul la Logan chiar la o statie RAR(din cauza ca am pierdut cartea de identitate a masinii) si nu m-a intrebat nimeni de sanatate in legatura cu carligul, care oricum este original de la Dacia.
Problema este ca acesta sa nu fie artizanal, facut de vreun "meserias" la serviciu, ci sa fie fabricat de o firma autorizata.
cirligul este "made by......" absolut original.....ca am dat o caciula de bani pe el si priza.....oricum merci pt "directie"....mai sap...si va dau de veste cind am raspunsuri de la "oficiali"!!!!
E posibil sa se ceara si la noi mai nou omologare pentru ca in alte tari asa este, chiar daca e original si montat de reprezentanta constructorului. Nu am auzit sa ne fi aliniat si noi deja cu legea asta, ma indoiesc. Eu am vrut sa-mi montez in Italia cand am cumparat masina, dar din cauza complicatei omologari am preferat sa-l cumpar in Ro. In Italia omologarea consta intr-un test de sarcina, iti leaga masina si trag de carlig in toate directiile cica "sa-l testeze".
eu am montat in Germania un carlig omologat Bosal si nu a trebuit a merg nicaieri sa il omologheze si TUV-ul lor<RAR>.Mi-au sugerat sa port in torpedou factura de montaj cu certificatul de omolgare si atat
Marcel Gheorghe
KIA SORENTO+ELDDIS HURICANE GTX
0747 122 122 ; 0788 356 759
La mine de exemplu scria deja in talon inainte de a monta carligul ca masina poate fi dotata cu carlig de remorcare. Eu nu ma mir prea tare ca in Italia sunt asemenea legi, nu este cel mai bun exemplu de urmat... in tari mai civilizate legile si procedurile sunt altele...
faptul ca scrie exprima doar ca se poate pune,fiind si masini sport pe care nu se poate omologa,ideea e ca daca vine din fabrica se trece in talon la inmatriculare,iar daca e sh masina,cind o inmatriculezi iar itzi va trece in talon daca e prezent,dar daca il montezi ulterior e necesar sa fie trecut in talon.La nemti,marci ca ORIS,BOSAL,WESTFALIA,avind acceptul oficial,nu se cere omologarea,dar si asa nu in toate cazurile...
Mercedes W124.019,Audi A3 quattro +Hobby Prestige 545,si ultima achizitie,o veche remorcuta de 750 cu suspensie McPherson...
azi am lamurit "misterul" :lol: ..am mers la RAR si inginerul de la teste m-a intrebat daca in certificatul de inmatriculare al masinii este trecuta masa tractabila autorizata... :shock: ...normal ca este, cu si fara sistem de frinare....dupa care omul mi-a explicat ca din moment ce e trecut acest "amanunt" in certificat....cu ce tractezi "masa"???...cu un cirlig!!!!..care NU TREBUIE OMOLOGAT SAU CERTIFICAT IN NICI UN FEL...PENTRU CA TOATE PRODUSELE VINDUTE IN RO, PRIN MAGAZINE AUTORIZATE. AU DEJA O CERTIFICARE RAR!!!! :D ..asa ca, MOMENTAN, am scapat de inca o birocratie romaneasca!!!!!
P.S.: sa nu cumva sa "rasufle" potul asta catre "legiuitor" ca ne mai pomenim cu alte taxe si autorizari!!!!!
Eu am cumparat masina SH, avea montat cirligul si priza ( marca BOSAL ), dar n-am nici o factura de la cirlig..., am trecut pe la RAR si nu m-a intrebat nimeni de "sanatatea cirligului "; acuma doresc sa achizitionez o rulota si as dori sa stiu daca au mai aparut ceva norme noi cu referire la omologarea cirligului, sau pot circula fara probleme si in tara si afara cu rulota dupa mine.
Va multumesc.
TOYOTA RAV4 + ce va urma
" Poti sa ai orice iti doresti, daca renunti sa mai vrei " ( Lester Levenson )