Pagina 1 din 16
RASPUNS OFICIAL LA CATEGORIA DE PERMIS PT. TRACTARE RULOTA
Scris: 10 Aug 2008, 22:21
de Petrescu Eugen
Deoarece unii dintre membrii asociatiei noastre au avut probleme cu politia în ceea ce priveste categoria de permis necesara pentru tractarea ansamblului autovehicul-rulota, redau mai jos un raspuns oficial primit de la Brigada Politiei rutiere a Politiei capitalei adresat de catre dna CECILIA VLADUT din Bucuresti, careia ÎI MULTUMIM:
"R O M Â N I A
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
DIRECTIA GENERALA DE POLITIE A
MUNICIPIULUI BUCURESTI
BRIGADA DE POLITIE RUTIERA
Numar operator de date cu caracter personal 3223/2006
Nr. 707.730 Data 17.07.2008
Stimata doamna Cecilia Vladut ,
Avand in vedere mail-ul dumneavoastra, inaintat Brigazii de Politie Rutiera si inregistrat sub numarul 707730/25.06.2008, va informam ca, in conformitate cu dispozitiile art. 30 lit. b, pct. 3 din Regulamentul de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului Romaniei nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, cu modificarile si completarile ulterioare, conducatorul auto, posesor al permisului de conducere categoria “B”, poate conduce un ansamblu de vehicule a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500kg., format dintr-un autovehicul tragator din categoria “B” si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator.
Cu stima,
SEFUL BRIGAZII DE POLITIE RUTIERA,
Comisar sef ,
Motoc Marin
Bucuresti, Str. Logofat Udriste 9-15, Sector 3,
Tel. 021/323.30.30; 021/323.75.60, fax 021/323.45.95
e-mail:
bpr_bucuresti@yahoo.com"
Scris: 11 Aug 2008, 19:45
de Dan Cilan
Asta inseamna ca poti trage cu o masina avand MMA 3500 kg o rulota avand MMA 3499 kg! Deci e ca la nemti !! cu categoria B tragi ansamblu de 7 tone (pardon 6999 kg ! ).Daca e adevarat e o mare victorie pentru rulotistii cu categoria B! ( eu oricum am C, D , E )Uraaaaaaaaaa! Merci Eugen de info!
Scris: 11 Aug 2008, 21:57
de Klaudiu Boghiu
''poate conduce un ansamblu de vehicule a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500kg., format dintr-un autovehicul tragator din categoria “B” si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator. ''
eu am inteles altfel....ansamblu de vehicule.
Scris: 11 Aug 2008, 22:41
de Radu Andron
Eu cred,ca d-nul Boghiu are dreptate!!Deoarece se spune ca "un ansamblu de autovehicule" (deci masina +remorca,respectiv rulota)sa nu depaseasca 3500kg pt. categoria B.Eu cred ca este logic si ca asa nu va bucurati inainte de vreme :?: :D
Scris: 12 Aug 2008, 08:52
de Constantin Curelea
Din articolul de lege, ansamblul de autovehicule este reprezentat de autovehiculul tragator plus remorca.In acceptiunea tehnica ansamblul este sinonim si cu autotrenul.
La Loganul 1,4 MPI pe care il am, in talon, este o precizare si anume ca ,sarcina maxima remorcabila este 1100 kg dar nu pot depasi in autotren 2300 kg.
Tot in talon este trecuta masa maxima autorizata a autovehiculului care este 1535kg.
In acest context daca remorchez o rulota de 750 kg ajung la masa in autotren de 2285 de kg deci aceptata de constructor.
Eu am o rulota de 900 kg masa maxima si atunci pentru a fi in legalitate completa am grija ca masa reala, in deplasare a Loganului sa fie cu 150 kg mai mica. Respectiv nu merg decat cu 3 persoane si portbagajul relativ gol.
Masa in autotren se verifica concret prin cantarire pe sosea de catre echipajele specializate.
Pornind si de la situatii de acest gen , precum si de la o diversitate de alte cazuri ,legiuitorul roman a concluzionat:
exista posibilitatea de a conduce un ansamblu, un autotren, de max. 3500 kg cu permisul cat. B.
Se poate conduce cu categoria B ansamblul format dintr-un autovehicul cu sarcina max. de 3500 kg si o remorca de 750 kg.Daca la acest autovehicul se pune o remorca cu o masa mai mare deja este infractiune pentru cel care conduce ansamblul cu permisul cat. B.Ar fi necesar B+E .
Cu categoria B se conduce un ansamblu format din autovehiculul cu o masa maxima mai mica de 3500 kg, cazul celor mai multi dintre noi, si o remorca de max. 750 kg si ansamblul de max. 3500kg format din masa maxima a autovehicului tragator si o remorca cu o masa mai mare de 750 kg. dar care sa nu depaseasca masa proprie a autovehicului tragator.
Conditia aceasta ultima porneste de la impunerea tehnica privind franarea si tractarea.
Atentie deci la situatia concreta din drum.
Ansamblul sa nu depaseasca incarcat 3500kg si rulota incarcata sa nu depaseasca masa proprie a autovehiculului tragator.
Este obligatoriu de respectat toate conditiile tehnice, de mase maxime, impuse constructiv si regasite in talon.
Scris: 12 Aug 2008, 09:21
de Petrescu Eugen
Dane, scurta ti-a fost bucuria! Ansamblul (masina + rulota) sa nu depaseasca 3.500 kg, asa cum ti-au raspuns Klaudiu, Radu si Costel.
Nu-i nimic, mai bine merge de ciuda o palinca!
Scris: 12 Aug 2008, 10:43
de Dan Cilan
"poate conduce un ansamblu de vehicule a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500kg., format dintr-un autovehicul tragator din categoria “B” si o remorca a carei....."
Eu ma bucur pentru altii ! Daca cititi bine in text apare acel cuvant de legatura " si " care dupa mine da dreptul la tractarea unei rulote care sa nu depaseasca vehiculul tragator , chiar daca ansamblul depaseste per total 3500 kg.
Scris: 12 Aug 2008, 13:36
de Marius Bogdan
Problema este alta:
De ce masa totala maxima autorizata a remorcii nu trebuie sa depaseasca masa proprie a autovehiculului tragator?
Masina tracteaza remorca fara sofer?
Nu ar fi trebuit luat in calcul elementele indicate de producator,respectiv masa maxima tractabila cu dispozitiv de franare (si implicit masa maxima autorizata a remorcii) si masa maxima rulanta a ansamblului?
Scris: 12 Aug 2008, 14:10
de Mihai Gheorghe
1...in talon, este o precizare si anume ca ,sarcina maxima remorcabila cu dispozitiv de franare este (de exemplu) 1100 kg
2...dar nu pot depasi in autotren (de exemplu) 2300 kg.- (este specificat de obicei pe o placuta pe usa din dreapta fata - greutatea masinii pe fiecare ax, greutatea cu pasageri, si maxim admis cu ansamblul, respectiv cu remorca cu dispozitiv de franare trecuta in talon , exemplul 2300kg -recomandata de constructor care inseamna greutatea masinii+incarcatura masinii +greutatea rulotei( stiu ei de ce)
3 Datele cu sa nu depasesti 3500 kg sunt de luat in calcul avand in vedere exemplele.
4 Chiar daca regulamentul se refera la greutatea maxim 3500 trebuie sa aveti in vedere ca masina are voie sa tracteze o greutate, si nu-i obligatoriu sa socotesti pana la 3500kg. De obicei mai putin, depinde de masina. N-am un exemplu de masina + remorca+ greutatile admise care sa dea totalul 3500 , cine are sa posteze! Si va spun ca nu voi mai posta la acest topic, nu stiu ce nu este clar dupa atatea postari!
Concluzie: Cand cumperi o rulota te uiti prima data pe talonul masinii si vezi ce greutate maxim admis cu dispozitiv de franare sau fara poti sa tractezi, apoi te uiti pe talonul rulotei si hotarasti sa nu depasesti greutatea rulotei, pe care ti-o impune talonul masinii! :D Pentru B neaparat maxim 3500kg! Pentru B+E aceleasi conditii cu diferenta de greutate maxima impusa de talonul masinii pentru tractare rulotei.
Sper sa nu fie alambicat ce-am scris.
Scris: 12 Aug 2008, 14:57
de Constantin Curelea
Coditiile tehnice sunt impuse prin proiect si sunt specifice fiecarui tip de autovehicul.
Va dau un exemplu:
Autoturismul Matiz poate tracta sau nu o remorca?
Dpdv. al legii circulatiei putem sa-l conducem cu permisul cat. B caci acolo se incadreraza si sa-i agatam si o remorca de 750 kg.
Raspunsul la intrebare este nu pentru ca proiectantul nu-i permite.In talon este linie la remorcare.
Este sau nu infractiune?
Alta intrebare.
Ce se intampla cu ansamblul in stationare?Pe o portiune cu declivitati?
Autovehiculul gol si remorca maxim incarcata?
Sunt multe tipuri de autovehicule si de situatii si atunci cadrul legal din punct de vedere al legii circulatiei este necesar a fi acoperitor.
Autovehiculele sunt grupate in mai multe categorii si subcategorii pornind de la destinatie-calatori, marfa, speciale, etc.si marimi
Permisul de conducere este, in general, aferent grupelor respective dar nu mereu.
Cu permisul de conducere cat. B se poate conduce un autovehicul din categoria Tr , tractoare, dar fara remorca.
Actiunea de a conduce un vehicul cu remorca nu este prea simpla.
Din aceasta cauza se da examen si pentru B+E cazul in discutie, C+E , autocamioane cu remorca sau D+E, autobuze cu remorca iar soferii profesionisti au atestate profesionale.
Scris: 12 Aug 2008, 15:09
de Mihai Gheorghe
Dom' profesor, cu tot respectul , dati exemple neconcludente pentru colegii nostri si-i incurcati. Este clar , documentele autovehicolului tragator si vehicolului tras impun greutatile admise si categoriile de obtinut pentru conducere.(punct)
Multumesc pentru intelegere!
Scris: 12 Aug 2008, 21:19
de Petrescu Eugen
Problema noastra era ca unii dintre rulotisti au fost sanctionati pentru ca, dupa aprecierea politistilor, nu se respecta art. 30, lit. b), pct. 2 din Regulamentul de aplicare a oUD 195/2002 care spune ca:
"2. ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 750 kg;", adica chipurile se depasea limita de 750 kg a remorcii .
În realitate acest pct. 2 se refera la remorci fara dispozitiv de frânare si în plus mai are hiba ca de ex. un 4x4 de, sa zicem, de 2.800 kg + o remorca de ...730 kg = 3.530 kg, dar fara a încalca prevederile pct. 2 (ca nu specifica limita de greutate a ansamblului)!!!
În realitate noi rulotistii (marea majoritate) ne încadram la pct. 3 care zice:
" 3. ansamblul de vehicule a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg, format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca, a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator;"
De aceea am salutat raspunsul politiei postat mai sus pentru ca este o recunoastere oficiala a acestui pct. 3 pe care alti politisti din trafic nu l-au recunoscut, încadrând fapta ca încalcând pct. 2.
@marius bogdan: MMA remorca <MMA auto pentru ca remorca frâneaza ulterior masinii si poate produce derapajul autotractorului.
@mihai gheorghe: ai dreptate, dar la pct. 4, exemplu ce depaseste 3.500 kg, poate fi un 4x4 cu cca. 2500 kg si o rulota cu MMA 1200 kg (cazul Parpa cu Hyundai + rulota).
Si mie mi se pare ca discutam de mult timp problema asta, dar ... chiar e de lamurit! :lol: