Pagina 1 din 2
zgomot la franarea RV-ului
Scris: 29 Mai 2008, 10:09
de marin liviu
Va salut stimati colegi. Am o rulota Burstner Holliday care la franare scartaie. aveti idee care este cauza? Am gresat-o am completat vaselina la rulmenti dar zgomotul nu a disparut.
Scris: 29 Mai 2008, 11:52
de parpaneata
Zgomotul e la fel ca "placute uzate"? Verifica sabotii. Or fi ajuns la niturile alea si...e belea!
Scris: 29 Mai 2008, 12:13
de Petrescu Eugen
Vezi (asculta) de unde vine scârtâitul.
De la roti sau de la amortizorul de frânare inertiala?
Daca este de la roti, cauza poate fi cea care ti-a spus-o Parpa, sau poate proveni de la o insertie metalica a ferodoului, caz în care dupa o perioada de timp în care se va toci insertia metalica va trebui sa dispara scârtâitul.
Daca provine de la amortizorul de pe protap al dispozitivului de frânare inertiala, greseaza-l cu un tecalemit (trebuie sa aibe niplu de gresare).
S-auzim de bine (fara scârtâit)! :lol:
Scris: 29 Mai 2008, 19:27
de Cristian Steriopol
Daca aveti experienta efectuarii unor lucrari la sistemul de franare la automobile , atunci puteti face acelasi lucru si la rulota .
Daca nu , atunci ar fi mai bine sa cautati pe cineva care a mai efectuat astfel de interventii deoarece , desi pare simplu , sistemul de franare al rulotei este un mecanism cu destula finete si care trebuie sa functioneze perfect .
Pana la urma este vorba de siguranta dumneavoastra si a partenerilor de drum !
Scris: 29 Mai 2008, 20:36
de George Burneci
Incearca sa izolezi defectul: Ridica rulota pe cricuri si vezi daca rotile se invirt usor fara zgomote, deasemeni vezi daca nu cumva talerele ating tamburi. Urmareste iarasi daca puntea rulotei este bine fixata si nu se misca in timpul franarii.Verifica cum au spus colegii mai sus grosimea ferodourilor. Daca lucrurile par in regula verifica si sistemul de frinare al rotilor spate de la autoturism , care datorita apasarii peste 50 KG deschide si circuitul de frinare la rotile spate si sar putea ca zgomotul sa se auda si de aici. Asteptam vesti :D
Rezolvarea zgomotului la franare
Scris: 10 Iun 2008, 11:43
de marin liviu
Am depistat de unde se auzea scartaitul in momentul franarii.Pe protap este un cilindru prin care trece acea tija care actioneaza sabotii. Cilindrul in cauza era plin de rugina si acolo aparea zgomotul. Am introdus unsoare in el si cred ca este rezolvata problema
Scris: 11 Iun 2008, 15:24
de Sandu Toma
Acel cilindru se numeste "echilibror"(sau compensator) si contine un arc elicoidal, avand rolul de a mentine o presiune continua asupra sabotilor in momentul cand frana de mana este actionata.
Ceea ce ai facut tu nu are cum sa-i dauneze, el fiind un dispozitiv nepretentios.
Scris: 12 Iun 2008, 18:31
de marin liviu
Multumiri pt raspuns D-le Toma, se vede ca sunteti meserias. La ce nu va pricepeti ?
Scris: 12 Iun 2008, 20:30
de Sandu Toma
Astronomie, medicina, contabilitate,.....etc
Re: zgomot la franarea RV-ului
Scris: 16 Apr 2012, 19:22
de Marius Ulesan
se pot regla franele rulotei sa prinda mai repede din acest echilibror(compensator) sau numai din saboti ?
Intreb pentru ca am observat ca el este prins pe un filet si in cazul in care as micsora putin cursa ar trebui sa prinda mai repede...nu stiu daca m-am facut inteles dar sper ca da :?:
Re: zgomot la franarea RV-ului
Scris: 16 Apr 2012, 21:02
de Sandu Toma
Se poate regla si din lungimea tijei filetate, dar...este o metoda "de urgenta" . Atentie sa nu actioneze prea rapid, adica la cea mai mica decelerare, sa te trezesti ca-ti scartaie franele rulotei, pentru ca asta poate creea disconfort in conducere.
Prin reducerea lungimii tijei filetate se apropie sabotii de tambur, de aici putand rezulta chiar incalzirea excesiva a ansamblului tambur-saboti.
Schema simplificata arata cam asa ...
Re: zgomot la franarea RV-ului
Scris: 16 Apr 2012, 22:17
de Marius Ulesan
avantajul acestui reglaj din compensator ar putea fi eliminarea dezechilibrului datorat de reglarea inegala a sabotilor unei roti fata de cealalta
dezavantajul : sensibilitate (atentie) mai mare la reglaj