Pagina 1 din 8

Caracteristicile masinii cu care tractez rulota

Scris: 02 Sep 2006, 12:54
de Marius Bogdan
Prima mea rulota a fost o Adria din 1986 cu 521/770 kg.Am tractat-o cu Dacia Super Nova.Motor Renault 1,4 pe benzina de 75 CP si sarcina maxima remorcabila 815 kg.
Probleme:
-in a 5-a la 80 km/ora nu prea era multumit motorul de sarcina si trebuia sa merg cu 70 km/ora in a 4-a
-aerul conditionat trebuia sa-l folosesc intermitent(motorul mergea spre limita de pornire a ventilatorului)
Consum peste 9 litri/100 de km.La consum calculul este facut cu aproximativ 1/3 din drum pe zone de munte.
A doua si actuala mea rulota este un Beyerland din 1990(e super!) cu 621/900 kg.
O tractez cu Dacia DoubleCab 1,9D 4x4.Motor tot Renault de 1,9 Diesel de 62 CP si sarcina maxima remorcabila 1075 kg.
Am mers si cu 90 km/ora fara probleme.Nu stiu temperatura la motor pentru ca nu am indicator la bord,dar se mai auzea pornind ventilatorul daca forjam motorul.
Consum in aceleasi conditii 8,5 litri/100 km.
Probleme:
-masina e cu mult mai mica in latime fata de rulota(1640 cred masina si 2190 rulota).Am probleme cu oglinzile suplimentare pe care nu le pot fixa bine pe oglinzile masinii.
-am luat carlig de remorca de la Autoflex si m-am trezit ca inaltimea de la pamant pana deasupra nucii era de 540 mm fata de 430-450 cat este normal.A trebuit sa pun placute distantiere si sa cobor carligul.
Astept de la voi date asemanatoare despre masina-rulota,deoarece intentionez sa achizitionez o masina noua(pe motorina) si as vrea sa-mi pot face o idee mai in amanunt.Prima mea optiune ar fi Logan 1,5 DCI.
Multumesc!

Despre masina cu care tractez rulota

Scris: 02 Sep 2006, 13:49
de Piriu Nicolae
Pai daca vrei sa cumperi un Logan 1.5 DCI pot sa-ti spun eu cate ceva despre ansamblul masina rulota, avand in vedere ca si eu am un Logan 1.5 DCI.
In primul rand carligul e de Autoflex care se potriveste la fix ca inaltime pt. rulota. Cu puterea motorului vei sta un pic mai rau decat la papucul de care vorbeai dar la greutatea rulotei (621/900 kg), nu cred ca vor fi probleme. Eu am un Musterland de 765/1000 kg si nu imi creeaza probleme, la panta se simte lipsa cailor putere dar in rest in linie dreapta am mers si cu 100-110 km/h. Consumul mi-a iesit in medie cu rulota dupa mine la 6.8l/100km. In rest totul e ok. Daca mai ai intrebari astept sa le pui.

Cu respect P.N.

Scris: 02 Sep 2006, 15:51
de Constantin Curelea
Pentru a vedea compatibilitatea autovehiculului tragator cu rulota urmariti
http://www.caravantrekker.nl/basisberekening/index.php
Daca va incadrati in coeficientul de 0,7 este ok!
Daca nu sunt 2 variante si anume schimbati masina sau rulota.
Ansamblul Logan 1,4 pe benzina si rulota Felicia se comporta mult mai bine decat aceeasi rulota si Dacia Berlina.
Diferenta de marime si putere a motorului precum si masa crescuta a masinii fac ansamblul mai sigur la viteze crescute.
Am rulat pe autostrada cu 90/95 km/h fara probleme desi viteza max. constructiva a rulotei este de 80 km/h.
La un parcurs de 1850km pe un relief in proportie de 50 la suta montan am scos un consum de 8 la suta benzina.
Un lucru este clar cu cat motorul este mai puternic cu atat si rulota este mai usor de carat.
Atentie in schimb si la masa vehiculului tragator.

Scris: 02 Sep 2006, 18:44
de Marius Bogdan
Multumesc pentru raspunsurile primite!
Inca o intrebare:a avut cineva probleme cu amortizoarele spate de la tractarea rulotei?Sau cu ambreiajul?

Scris: 03 Sep 2006, 19:39
de cpt.gabriel
Eu trag o rulota Felicia (~535 kg cu bagaje cu tot ~750kg) cu un Opel Vectra benz.+GPL , 2000 cmc , 118 cp, 1350 kg. Consum gpl pe sosea dreapta la 95 km/h = 10% , pe drumuri orestiere , pante , etc 13, 14 % . Probabil din cauza greutatii reduse a rulotei nu am simtit niciodata ca trage greu motorul , singura problema este cu balansul pe drumurile noastre "bune" si apare dupa 90Km/h. Motorul il tin turat in zona de cuplu maxim adica 2500-2800 rpm.

Scris: 03 Sep 2006, 21:39
de Constantin Curelea
Felicia anilor 80 a fost proiectata si construita cu minimum de costuri.
Si totusi era ca pret jumatate de Dacia 1300.
Din aceasta cauza nu are amortizoare si barele de torsiune preiau toate denivelarile drumului.Daca reusiti sa-i montati amortizoare poate se obtine ceva mai mult la viteza fara balans.
Eu consider ca nu merita!
Am tot o Felicia si , in vacanta, orice dar nu graba!
Viteza inseamna risc, rulota inseamna placere!

Scris: 04 Sep 2006, 00:29
de Ionita Bogdan
Eu am in acest moment un VW transporter din 2002 cu care aduc rulote in mod frecvent din Olanda. Masina are un motor TDI de 2500 / 65 kw / 88 cp. Cu toate ca este un motor mare iar masina este destul de puternica, forta ei adica herghelia de 88 de armasari este cam mica pt rulota mea. Eu am un Tabert 540 care l-am pus pe cantar la RAR si avea goala 1400 Kg. Deci cu ce mai pun in ea am cam 1600 KG. Din pacate as avea nevoie de un auto cu motor de 2500 sau 2800 cu minim 130 cp. Dar asta se va inimpla mult mai tarziu. Cred ca pana la urma o sa-mi pun un chip pe a mea inaintea unui drum in Olanda. Acesta s-ar parea ca imi va oferi inca 30 cp. Dar pana nu-l pun nu cred nimic.
Despre viteza cu care circul va pot spune :
in strainatate cu rulota mica merg cu 100 km /h
in tara cu rulota mica merg cu 100 km / h
iar de Tabertul meu sunt mandru cand nu bate vantul :P si "merg la vale" :roll: . In rest merg cu 80 -90.Treapta ideala pt mine este a patra. In a cincea masina face figuri

Toate bune
Bogdan Ionita

Scris: 05 Sep 2006, 20:22
de cpt.gabriel
Admin , daca ai Felicia poate imi dai si mie un raspuns : cind am cumparat rulota anul trecut arata f.f.bine , acum dupa maxim 10.000 km au inceput sa se desprinda( indoaie )panourile interioare , sa fie oare de la faptul ca eu o car destul de mult pe drumuri forestiere si se cam zdruncina ?
Geamurile mari se pot gasi pe undeva , ca ale mele au cam crapat?
Merci .

Scris: 06 Sep 2006, 15:05
de Constantin Curelea
Drumurile proaste sunt cel mai mare pericol pentru rulote.
Peretii acestora nu sunt suficient de rigizi si raman cu deformatii permanente.
Este o solutie dar vad ca nu o agreezi. Si anume o deplasare cu o viteza cat mai mica si pe cat posibil pe drumuri bune.
Pe drumurile forestiere se circula, dar f.f. incet.
Eu am trecut cca 50km de drum greu de la Lepsa la Tg. Secuiesc cu Felicia dar in 3 ore!
Pentru geamuri incearca la fab. din Urziceni.Le executa la comanda.

Scris: 06 Sep 2006, 20:00
de cpt.gabriel
Multumesc , ai vreo adresa , tel, web , de la fabrica?
Nu-ti face o idee gresita despre mine , nu zbor prin gropi cu rulota dar pur si simplu merg pe drumuri grele .Asta e ,incerc sa imbin pasiunea pt. munte cu rulota . De fapt rulota am cumparat-o dupa ce am avut o multime de senzatii tari la cort vis a vis de ursi si mistreti si dupa ce am dormit destul de mult in masina :) !

Scris: 06 Sep 2006, 20:46
de Constantin Curelea
Ma scuzi, fabrica este in Buzau si se numeste SC GEROM SA
nr. tel.0238/436565, 710362
www.gerom-buzau.ro

Scris: 07 Sep 2006, 20:22
de cpt.gabriel
Pai ce mai asteptam , eu si asa vroiam sa-mi iau un Aro pt. rulota ?!