Pagina 1 din 5

detalii tehnice

Scris: 16 Mar 2008, 21:29
de Loghin Constantin
Va salut pe toti rulotistii. Sunt nou in bransa dupa o dorinta indelungata. Tocmai am achizitionat o rulota si sunt nerabdator sa incep utilizarea ei. Nu am depistat pina acum cum e cu functionarea pe 12 v. Daca pe 220V functioneaza, pe 12 V nu gasesc nici o priza, cupla... desi acesoriile si sursele de iluminat au alatrui si becuri de 12 v. Cei care se pricep sunt rugati sa ma ajute si pe mine. Va multumesc anticipat. Tel 0745377443

Scris: 16 Mar 2008, 21:30
de Calin Lisovschi
eeeeeeeeeee,

ai de lucru...


p.s. nu trebuia postat aici, ci la probleme tehnice sau rv-ul meu; poate muta cineva...

Scris: 16 Mar 2008, 21:55
de Petrescu Eugen
Bun venit printre noi! Sigur vei gasi rezolvare în urma sfaturilor colegilor de la "tehnic". Te asteptam la Lepsa si vei afla mai multe despre ce te intereseaza (Hârlau-Lepsa = 245 km).
Sa ne vedem sanatosi!

Scris: 16 Mar 2008, 22:25
de George Burneci
Sa o stapinesti sanatos si bine ai venit alaturi de noi. Pune mai multe detalii despre rulota ta , si mai ales vezi daca gasesti si o sursa de alimentare pentru circuitele alimentate la 12 v .Ma refer aici la un acumulator (baterie) sau un transformator 220v-12v care este pozitionat de obicei sub una din banchete . Asteptam mai multe detalii si nu uita anul de fabricatie.

Scris: 16 Mar 2008, 23:15
de Loghin Constantin
Sunt incantat de raspunsurile imediate pentru care va multumesc. Rulota este hobby 555, fabricatie 1983. Solutie ar fi sa fac o legatura de undeva din circuit dar nu vreau improvizatie...prefer solutia originala si numai daca nu se poate apelez la alte variante. Interesant este ca daca o alimentez pe 220 v, pompa de apa nu functioneaza pana nu actionez un intrerupator 220/12 V. Mai astept sfaturi. Va salut si abia astept sa ne intalnim. Toate bune!

Scris: 16 Mar 2008, 23:32
de George Burneci
Solutia cu intrerupatorul este cea originala? . Sau este vorba de actionarea sigurantei automate care arata ca si un intrerupator. Te rog spune daca are si acumulator? .Pompa de apa se alimenteaza la 12v.

Scris: 17 Mar 2008, 01:58
de bebe944
daca ai posta ceva poze din interior din punctele fierbinti ti-as putea da solutia....am ceva experienta in domeniu :wink:

Scris: 17 Mar 2008, 11:49
de Costin Tabra
Deoarece rulota este fabricata in 1983, instalatia electrica respecta prevederile legale si tehnice existente la acea vreme: pinul 2 din cupla cu 7 pini (care astazi alimenteaza lampa de ceata) era folosit pentru alimentarea rulotei cu 12V (La fel este si la rulota mea, fabricata in 1982). Din acest motiv, sunt convins ca, la origine, rulota nu era echipata cu acumulator.
Cat priveste intrerupatorul 220V / 12V, acesta are rolul de a comuta tensiunea de 12V in functie de "directia" din care vine: pe pozitia 220V, printr-un transformator se obtin 12V necesari pentru alimentarea circuitelor rulotei; pe pozitia 12V, tensiunea este preluata de la autoturismul tragator prin intermediul pinului 2 de pe cupla.

Rezolvarea problemei descrisa de tine tine de mai multi factori: ce suma esti dispus sa investesti; cat de priceput esti in bricolaj; vrei sa folosesti 12V de la masina sau doar cu transformator, de la retea? Variante exista, insa trebuie sa alegi ce ti se potriveste cel mai bine. Pe un alt topic, am postat o schema care rezolva cam toate problemele legate de alimentarea rulotei:

http://www.clubrv.ro/forum/viewtopic.php?t=590&start=60

Daca ai nelamuriri, nu ezita sa scrii. Dupa cum vezi, raspunsuri exista :D

Scris: 17 Mar 2008, 15:19
de Loghin Constantin
Sunt incintat de atatea raspunsuri rapide. In acelasi timp sunt impresionat de acest forum pe care nu mi l-am imaginat nici in apogeul optimismului meu. Este super, super si numai cuvinte de lauda fondatorilor. O multime de probleme cu nenumarate sfaturi. Cu atatia membri ai clubului nici nu ma gandesc ca nu se rezolva orice problema ivita indiferent de cit de complicata ar fi. Urmeaza sa incerc in practica sfaturile primite si revin pentru amanunte. O zi buna la toti membrii. Salutare.

Scris: 17 Mar 2008, 18:09
de Loghin Constantin
Multumesc domnului Costin Tabra si celorlalti membri care au dat atentie intrebarii mele si au venit cu sfaturi. Asa este instalatia de 12 V functioneaza in totalitate cand masina are aprinse luminile de ceata. Cu aceasta ocazie a aparut o noua problema... luminile de ceata nu functioneaza decat cu contactul pus si luminile aprinse dece consumuri suplimentare inutile. Daca as lega firele respective de pe bricheta masinii ar fi incovenient sau eventual pericol de topire izolatii? Nu doresc sa folosesc foarte mult instalatia de 12 V ci doar ocazional (la un pescuit...intr-o deplasare cat stam la masa, etc) In rest am un genreator 220/ 12 V care se pare ca este cel mai indicat atunci cind nu ai unde alimenta la retea (camping...). Din observatiile mele instalatia pare a fi originala, deci nu a avut acumulator, invertor, etc. Varianta cu acumulator + redresor + invertor mi se pare complicata si mai putin eficienta fata de un generator (care are dezavantajul ca face zgomot). Astept cu interes parerile dv. in special alternativa pentru alimentare pe 12 V alta decat cea din lumini ceata. Va salut respectuos. Pe curand... eventual o intalnire in delta care cunoasteti locatii bune.

revenire

Scris: 19 Mar 2008, 09:44
de Loghin Constantin
Nu mai da nimeni o solutie de alimentare permananta la 12 V pentru rulota (alta decat alimentarea de pe luminile de ceata)?

Scris: 19 Mar 2008, 09:52
de Calin Jurca
Daca stecherul rulotei este pe 7 pini,aceasta este singura solutie-cu luminile de ceata,daca este pe 13 pini si nu se alimenteaza este o defectiune.De verificat si priza masinii.