Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
am nevoie de cat mai multe sfaturi din partea voastra legat de alegerea unei masini cat mai potrivite pt tractarea rulotei, un LMC cu MMA de 1300kg.
Momentan, ca si masina am o mazda 6, 2.5l, AT, benzina dar sincer ar prefera un diesel datorita cuplului mult mai ok la turatii mai mici.
la ce variante m-am gandit eu ar fi cam asa:
- ford focus c-max 1997cc, ~131 CP, 2006
- mazda 6, 1998 cc, 143 CP, 2006
sau aveti alte recomandari pana in 2000 cc v-as fi recunoscator :)
2,5l benzină, este foarte bine și arhisuficient. Dacă mai montati și gaz, o să fie perfect.
Nu recomand diesel în contextul actual având în vedere normele de poluare.
De ex. eu cu 2l benzină și GPL am obținut gradul 1 la Paris ca taxa de poluare. Gradul zero îl au numai mașinile electrice. Cu diesel, o să aveți probleme pe viitor pentru intrarea în marile orașe din EU poate chiar și în țară.
Așa că eu cred că învestiția în GPL ar fi mai mică și benefică. Ce nevoie aveți de cuplu mare la turații joase? Aveți nevoie de cuplu necesar la turația indicată de constructor. Țineți cont că lucrul mecanic consumat este acelați pe unitatea de timp și distanță.
Concluzie, conform normelor viitoare de poluare nu recomand un diesel.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
da, este adevarat ce ziceti dvs legat de diesel dar mazda fiind cu cutie automata la viteze mici (de ex cand trebuie sa urci o panta) avand si rulota tractata am sesizat ca nu imi furnizeaza puterea necesara si chiar daca trec pe manual tot electronic cumva este comandata turatia. Sincer am emotii sa urc transfagarasanul cu mazda + rulota datorita cuplului la viteze mici ....
Și mașina mea este tot automată. Și este cu o clasă inferioară față de a dumneavoastră. Nu am avut nicio problemă de tracțiune până acum. Cred că problema dvs este alta.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
dumneavoastră aveți 170hp/6000 și cuplu maxim l227Nm/4000
eu am 135Hp/5600 și cuplul maxim 131Nm/3570.
Dvs aveți 6 trepte dacă nu mă înșel, eu am doar 4.
Deci sunteți net superior.
Un atelaj este normal să demareze mai lent față de mașina solo.
„Nu trageți în pianist
Face și el ce poate”.
Vă recomand să mențineți o viteză constantă, să lăsați cutia de viteze să gestioneze singură necesarul de cuplu transmis la roți. după câțiva Km (aproximativ 30KM) sistemul de autoadaptabilitate al cutiei de viteze va intra în regim și va gestiona corect tracțiunea.
Nu ezitați să „ajutați” motorul atunci când este cazul cu treapta inferioară. Unde scrie în manualul de utilizare că nu aveți voie să folosiți turații mai ridicate?
Lăsați cutia de viteze să foloseasacă treapta inferioară de câte ori are nevoie. Nu va face acest lucru pentru mult timp. Dacă însistă, atunci trebuie să reduceți viteza de deplasare.
Folosiți tempomatul la un regim adapta condițiilor de drum, și intemperii. Eu merg constant la 85-90Km/h pe tempomat. Depășiri de scurtă durată mai fac până la 130km/h în situații de trafic și apoi revin.
Consumul se va stabiliza undeva între 10-11L/100km. Cu gaz, apox 14-15l/100km.
Nu în ultimul rând, trebuie văzută rezistența la rulare a ansamblului. Un atelaj pe loc drept, ar trebui să poată fi împins ușor cu mâna (scos din inerție) de o singură persoană. Dacă nu este așa, atunci este o problemă de rezistență la rulare.
Sunt multe de discutat aici despre subiect. Eu am făcut multe teste aerodinamice în acest sens.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
cel mai bine este o masina in jur de 140 HP benzina sau diesel, cutie manuala sau automata dar sa poata tracta 2000kg. Eu folosesc masina cu cutie automata este f.f.f. buna si o recomand.
Eu am avut un Freelander de 2,5 cu 177 HP si cutie automata si putea sa traga 1600kg dar la vale ma impingea rulota. Rulota gata de mars in concediu are minim 1500 kg. Cu Freelanderul cu rulota am facut Transalpina de 3 ori si Transfagaraseanu de 2 ori.
Aveam GPL pe ea dar cu gaz lua 20-22 litri si pe benzina lua 17 litri
Acum am Kia Sorento 140 HP si care poate sa traga 3000kg
Puterea motorului se masoara in HP nu in cuplu motor ca consuma mai putin un motor diesel este altceva dar si intretinerea lui costa mai mult
Draghiciu Dumitru
Constanta
dumitru.draghiciu@gmail.com
Mob: 0721930633
Kia Sorento 140 HP si rulota Efeilland 1999
Eu am tractat rulota cu Renault Symbol 1.5 dci, un Hobby mic, apoi cu Volvo s80, 2.4 turbo, benzina, 200 cai, automat, cu gpl.
Urmatoarea rulota, un Dethleffs mare, am tractat-o cu un Ford Mondeo 1.6 tdci de 116 cai, apoi cu un BMW x3 2.0d xdrive de 187 cai.
Desi am tras cu toate fara probleme, bineinteles cu cele mici cam cu maxim 100 km/h, nu pot sa nu recomand bmw-ul.
Poate trage 2500 kg, nu simte absolut nimic, puteam merge cu mult peste 100 km/h, demarajul era demaraj, se comporta absolut impecabil.
O masina cu mma in jur de 1500 mi se pare foarte mic pentru o rulota de 1300.
O masina mult mai grea se va simti incomparabil mai stabila.
Am vazut x3-uri din primele generatii la preturi foarte bune.
Cuplul dieselului se simte, oricum ar fi. Si volvo meu pe benzina avea 200 cai si era turbo, dar tot dieselul l-as alege.
In legatura cu normele de poluare, nu cred ca intr-o utilizare normala ai ce face cu rulota prin centrul oraselor. In afara zonelor centrale, unde sunt campingurile, nu cred sa fie probleme.
Contrar a ceea ce stiu unii ,,soferi" ,cuplul trage si caii iti dau viteza.Cu masina de 90 cai tragi remirca de 1500 kg pe drum de munte fara probleme dar ...in cazul unui diesel la 90 cai poti avea 300Nm cuplu.Cu benzinar de 100 cai ai maxim 140Nm ,daca este turbo ai ceva mai mult .O sa tragi de rulota ca de un cal mort.Ca sa tragi lejer cu un benzinar aspirat ,musai 3000 cmc ,cu turbina merge si un 2000cmc.Cu diesel eu am tras cu un 3100cmc (motor de ,,brasov") remorca cu 3000kg pe drumuri de tara si de munte ,adevarat ca aveam ,,grup " de tras.Cu 2.4 (100cai ) la fel ...trageam tractorul sa-l pornesc fara sa sufere.BWNZINARELE SUNT PT VITEZA SI SILENTIOZITATE...DIESEL PENTRU TRACTAT.Cate camioane pe benzina a-ti vazut ?
Acum ,luam in calcul si ce masina ai pe langa casa si ce iti poti permite.Eu am tras rulota cu mma 1050 cu 80 cai si 137Nm benzina...am tras si cu 150 cai 380Nm diesel si cu 200 cai ai 420Nm diesel.A mers si cu 137Nm benzinar dar doar la ses.