Acel incarcator este numai pentru atunci cind esti racordat la o sursa de 220V,cind esti legat la masina lucreaza pe alternator.La a doua intrebare este putin mai complicat.In primul rind nu este vorba de un transformator.Transformatorul transforma 220v alternativ in 12v tot alternativ,iar tu ai toata instalatia (sau aproape toata) la 12v continuu.Deci ala este de fapt tot un redresor-adica are in componenta lui si o punte redresoare,in unele cazuri chiar mai mult decit o punte redresoare.La mine in rulota am un panou de comanda care ,printre altele,ma avertizeaza daca a scazut tensiunea sub 10.5v,sau daca bateria nu este chiar full si folosesc prea multi consumatori emite un alt semnal luminos sa mai opresc un consumator.Toate semnalele astea inseamna de fapt niste iesiri de diferite tensiuni tot din incarcator.In consecinta daca ai asa ceva este preferabil sa nu-l schimbi.Singurul inconvenient va fi ca o sa incarce bateria putin mai greut.Daca nu ai asa ceva poti sa-l schimbi sa pui unul putin mai puternic.Oricum ,ca o paranteza, eu nu plec de acasa cu bateria ne incarcata.Am o baterie normala de 110A,o dau jos cu 12-24 de ore inainte sa plec,o pun la incarcat si 4 zile nu mai am treaba,(daca nu face nevasta exces de zel cu spalatu vaselor la toti vecinii).Nu stiu daca am fost de folos dar am incercat.
Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)
Scris: 06 Mar 2011, 18:23
de Panait Valentin
Cred ca m-am lamurit am masurat vara trecuta cand am pus bateria pe rulota si la iesirea din transformatorul rulotei valoarea era de 13,5v-13,9v (oscila) iar la bornele masini era de 13,9v constant. Nu stiu ce fel este transformatorul rulotei, este al ei,are iesire speciala pentru baterie, cand ajung la ia, fac o poza si vi-l arat.
In concluzie iau un acumulator Semitrax 100A :D http://www.exis.ro/accesorii_rulote/bat ... 588-1.html
Va multumesc tuturor, sa ne vedem sanatosi !!
Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)
Scris: 06 Mar 2011, 20:16
de Odenie Sergiu
George Marcu scrie:Alternatorul e putin probabil sa se arda dar va fi solicitat mai mult asta ducad la o uzura mecanica, putin semnificativ crescuta.
De curiozitate despre ce uzura mecanica e vorba?El oricum se invarte atata timp cat functioneaza motorul si produce curent.Ce s-ar intimpla atunci cand pune o statie de amplificare care consuma mult mai mult decat incarcarea acelui acumulator?Eventual cu introducerea unui nou consumator in circuit creste cu ceva consumul de carburant.
Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)
Scris: 06 Mar 2011, 23:37
de George Marcu
Odenie Sergiu scrie:De curiozitate despre ce uzura mecanica e vorba?El oricum se invarte atata timp cat functioneaza motorul si produce curent.Ce s-ar intimpla atunci cand pune o statie de amplificare care consuma mult mai mult decat incarcarea acelui acumulator?Eventual cu introducerea unui nou consumator in circuit creste cu ceva consumul de carburant.
Un alternator produce curent. Ca sa produca 10 sau 100 amperi are nevoie de o putere de rotire mai mica sau mai mare.
Cu cat consumul este mai mare cu atat curelele si rulmentii sunt supusi unei solicitari mai mari.
@Gigi
Este numai pt varianta in care 220V exista, asa cum a spus colegul Cristian.
Un transformator, de fapt o sursa de curent continuu (ca asta este un transformator cu o punte redresoare eventual o dioda zener la 14V) produce curent la o valoare fixa 13...14...99V.
Un redresor specializat are diverse functii, dusulfatare, etc, etc (nu-i domeniul meu) fapt care-l face mai potrivit. La modelul pe care-l am indiferent ca este sau nu bateria legata, tensiunea de iesire este constanta si prietenoasa cu electronicele, TV, DVD, etc, poate fi lasat non-stop conectat la baterie fara a aparea pericolul de sulfatare, supra-incarcare, etc.
Sigur sunt si variante asemanatoare functional cu CTEK-ul dar mai ieftine, care merita luate.
Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)
Scris: 07 Mar 2011, 08:02
de Paul Petrescu
@Panait Valentin si eu tot varianta zap am ales numai ca am luat modelul asta Zap energi +
Inca nu am testato pe rulota dar am facut cateva teste in casa cu un invertor pe care am pus un tv cu tub, un reciver, si o lampa cu bec de 40W. Dupa aproximativ 8-10 ore de functionare tensiunea la borne a scazut de la 13,5V la 12,4-12,5V.
Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)
Scris: 07 Mar 2011, 08:45
de Bratulescu Ionut
Eu am doua bateri gel ,insumand 200 Ah ...dar peste iarna nu le-am scos de pe rulota (lene mare) . Nu stiu daca am facut bine, la cate temperaturi cu minus au fost :roll:
Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)
Scris: 07 Mar 2011, 12:55
de Serpescu Gheorghe
A mea de 2 ani sta afara si au fost si minus 28, saptamani de cate -20/-25 de grade. Am incarcat-o la redresor si nu are nimic, ce e drept ca am un panou solar care o intretine. Este una din acele mult contestate baterii cumparate de la Tabra, caruia ii multumesc inca odata.
Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)
Scris: 07 Mar 2011, 15:38
de Odenie Sergiu
Si eu am luat de la @Costin,(e AGM,nu cu gel ca a colegului de mai sus)dar cum frigul descarca de obicei bateriile mai mult decat in mod normal, eu nu o tin in rulota pe timpul iernii.Bateria de la masina,incarcata full,daca nu am pornit-o spre ex.2 saptamani,tinuta pe masina la -5-15 grade C,s-a descarcat incat a trebuit reincarcata cca 10 ore.Consumul in stationare este infim,doar acel led care clipeste si curentul luat la pornire de electromotor.In rest a fost actiunea gerului.Nu stiu daca are aceeasi actiune asupra bateriilor cu tehnologie AGM,dar nu vad de ce ar fi diferit cand si un acumulator de telefon,aparat foto,etc,la ger pierd din capacitate.
Deci trebuie reincarcata mai des decat in mod normal.Daca panoul solar o intretine,s-a mentinut nivelul de incarcare.
Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)
Scris: 10 Mar 2011, 12:42
de Costin Tabra
Sergiu, acumulatorul pe care il ai tu este identic cu cel al lui Gigi Serpescu :-). Acumulatorii mei din rulota stau in casa pe perioada iernii si ii incarc periodic. Durata de viata a unui acumulator depinde extrem de mult de conditiile de exploatare. Cu cat acumulatorul este ferit de descarcari si de frig, cu atat viata lui va fi mai lunga. Gigi are marele avantaj ca are panou fotovoltaic si regulator de sarcina. Iar daca regulatorul de sarcina stie sa faca deosebirea intre acumulatori cu acid / acumulatori cu gel/AGM, atunci este chiar solutia ideala pentru mentinerea acumulatorului.
Asadar, Ionut, parerea mea este sa scoti (macar acum in al 12-lea ceas :-) ) acumulatorii de pe rulota si sa-i incarci cu un redresor special pentru acumulatori cu gel / AGM, caci poate vei reusi sa-i recuperezi fara urmari in timp. Parerea mea, conasule... :lol: Astfel de redresoare gasesti pe la depozitele care au electrostivuitoare, DAR ai mare grija ca acumulatorii de pe electrostivuitoare sunt mult mai mari decat acumulatorii tai si s-ar putea ca redresorul sa furnizeze un curent de incarcare mult prea mare pentru capacitatea acumulatorilor tai. Daca ai nevoie de ajutor, suna-ma si vorbim.
In ceea ce priveste incarcarea acumulatorilor de la retea, un redresor obisnuit poate incarca un acumulator cu gel/AGM, cu conditia ca utilizatorul sa cunoasca acele diferente intre curbele de incarcare pentru un acumulator cu acid si unul cu gel/AGM si sa "jongleze" cu redresorul pentru incarcarea optima. Discutia este foarte laborioasa, de aceea in masura posibilitatilor, recomandarea mea este sa se foloseasca redresoare specializate pentru acumulatorii cu gel/AGM, chiar daca sunt mai scumpe decat un redresor clasic. ATENTIE insa, cititi prospectul, caci reclama este sufletul comertului si va puteti pacali daca vedeti scris pe el "Bun pentru acumulatori cu gel". Daca in prospect nu scrie ca poate incarca si asa ceva, cautati altceva. Cautati si pe internet inainte, pentru a va feri de surprize neplacute.
Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)
Scris: 10 Mar 2011, 14:31
de costieanu constantin
nici eu nu le-am dat jos ,cand merg pe la gradina ,aprind niste leduri la 12 V ,daca stau mai mult de 1h aprind si un bec de 21w/12v cam o ora ,la inceput lumineaza mai slab apoi lumineaza aproape de normal.
as lasa mereu un led aprins - 12 v - dar, nu dam pe acolo decat odata pe saptamana sau chiar la 2 saptamani
Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)
Scris: 11 Mar 2011, 09:24
de Odenie Sergiu
Costin Tabra scrie: 1.Acumulatorii mei din rulota stau in casa pe perioada iernii si ii incarc periodic. Durata de viata a unui acumulator depinde extrem de mult de conditiile de exploatare.
2. si sa-i incarci cu un redresor special pentru acumulatori cu gel / AGM
3.In ceea ce priveste incarcarea acumulatorilor de la retea, un redresor obisnuit poate incarca un acumulator cu gel/AGM, cu conditia ca utilizatorul sa cunoasca acele diferente intre curbele de incarcare pentru un acumulator cu acid si unul cu gel/AGM si sa "jongleze" cu redresorul pentru incarcarea optima. Discutia este foarte laborioasa, de aceea in masura posibilitatilor, recomandarea mea este sa se foloseasca redresoare specializate pentru acumulatorii cu gel/AGM, chiar daca sunt mai scumpe decat un redresor clasic.
1.Cum spuneam si eu tin acumulatorul rulotei(AGM) in casa cam din noiembrie pana-n aprilie.Eu insa nu trebuie sa-l incarc,pentru ca de cate ori pun incarcatorul,periodic,dupa cca 1 min se aprinde led-ul verde care indica faptul ca este incarcat si se decupleaza incarcarea.Deci nu se desxarca nici in atatea luni :!: .De aici trag concluzia ca-si face treaba si dupa cum se spune in datele tehnice ale AGM se descarca foarte lent,in timp indelungat,daca nu are consumatori.In cazul meu,mai deloc :roll: .
2.Eu parca am inteles din alte discutii,ca doar bateriile cu gel necesita incarcatoare speciale.Si cele tip AGM?
3.Eu am acest tip de incarcator,foto (si nu e chinezarie)cu el am incarcat cand era descarcata ,bateria din rulota (AGM) dar si de la masina.Pe el e desenata si o barca;la barci ca si rulote se folosesc baterii semitrax sau AGM dar si cu gel.Nu e bun pentru asta?ca nu mai inteleg(sau incarca chiar si cu gel?).Despre ce curba de incarcare e vorba si cum pot depista daca acest incarcator respecta acea curba?
Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)
Scris: 13 Mar 2011, 14:27
de Costin Tabra
Da Sergiu, ai dreptate; eu din comoditate, ii tin pe un redresor obisnuit mai tot timpul; insa redresorul este pus pe treapta de putere cea mai mica.
Redresorul din poza trimisa de tine este un redresor clasic, destinat incarcarii acumulatorilor cu acid. Faptul ca are si simbolul de barca pe el se refera la acumulatorul de pornire a motorului barcii, care este tot un acumulator cu acid.