Odenie Sergiu scrie:De curiozitate despre ce uzura mecanica e vorba?El oricum se invarte atata timp cat functioneaza motorul si produce curent.Ce s-ar intimpla atunci cand pune o statie de amplificare care consuma mult mai mult decat incarcarea acelui acumulator?Eventual cu introducerea unui nou consumator in circuit creste cu ceva consumul de carburant.
Un alternator produce curent. Ca sa produca 10 sau 100 amperi are nevoie de o putere de rotire mai mica sau mai mare.
Cu cat consumul este mai mare cu atat curelele si rulmentii sunt supusi unei solicitari mai mari.
@Gigi
Este numai pt varianta in care 220V exista, asa cum a spus colegul Cristian.
Un transformator, de fapt o sursa de curent continuu (ca asta este un transformator cu o punte redresoare eventual o dioda zener la 14V) produce curent la o valoare fixa 13...14...99V.
Un redresor specializat are diverse functii, dusulfatare, etc, etc (nu-i domeniul meu) fapt care-l face mai potrivit. La modelul pe care-l am indiferent ca este sau nu bateria legata, tensiunea de iesire este constanta si prietenoasa cu electronicele, TV, DVD, etc, poate fi lasat non-stop conectat la baterie fara a aparea pericolul de sulfatare, supra-incarcare, etc.
Sigur sunt si variante asemanatoare functional cu CTEK-ul dar mai ieftine, care merita luate.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...
George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ