Alternatorul e putin probabil sa se arda dar va fi solicitat mai mult asta ducad la o uzura mecanica, putin semnificativ crescuta. Cablul e o problema majora, ar fi buna o sectiune de minim 4 mmp. La mine cu 2,5 mmp nu prea mai face fata chiar daca alternatorul are 117Ah (parca) daca dau drumu la frigider.
La traf-ul rulotei trebuie sa ne spuna el, cat are ???
Problema mare este ca intre un transformator si un recharger (incarcator) este o diferenta mare.
Eu am patit-o si e naspa.
Mi-am facut un alimentator de 10-11A pe care l-am pus sa alimenteze consumatorii in rulota si bineinteles sa incarce bateria de 100A tehnologie AGM.
La bateria descarcata pleca cu 13,5 si pe masura ce incarca ajungea pana spre 14,3-14,5V, deci OK.
La drumurile pe care le-am facut in Norvegia in care incarcam bateria de seara pana dimineata, vreo 10-12 ore pe zi in cateva zile am facut-o praf, aveam 13,5V dar daca porneam frigiderul in 10-15 minute era varza 6-7V.
Am luat un incarcator (scump ca naiba, 150 euro) tocmai din Tromso Multi XS7000 dar dupa ce am reusit sa-l montez situatia s-a schimbat radical, dupa cateva zile bateria tinea de 4-5 ori mai mult.
http://www.ctek.com/EN-GB/consumer/mxs-7000.aspx
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...
George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ