Alexandru Busurca scrie:Excelent,de invidiat,sint convins ca multi dintre noi si-ar dori o asa vacanta!As dori sa profit de acest topic,cu scuzele de rigoare fata de d-l Cilan,si am sa postez aici o remarca, un pct. de vedere mai bine zis, pt ca am cautat in aceste relatari,ca si in ale altora care au facut deplasari in strainatate,amanunte privind camparea,si pot spune ca aceste relatari sint cam sarace in aceste informatii.Ma gindesc ca daca toti cei care isi impartasesc impresiile din locurile vizitate,pe linga nr impresionant de poze postate ar fi mai "darnici"in ceea ce priveste amanuntele legate de locatiile vizionate,si ma refer in special la pozitionarea acestora fata de caile rutiere de transport,tarife,serviciile oferite ,localizarea acestora,etc, ar fi mult mai utili,si prin ei acest forum,si ar putea ghida de ex pe unul ca mine in alegerea mai usoara a unui traseu de vacanta(personal incerc sa-mi organizez de pe acum o iesire de 2 saptamini cu copii dupa 15 iunie,si nu ma pot hotari daca e sa fie Grecia-plaja sau Franta-"culturalizare").As da in acest sens exemplu Softpedia Forum,(si as dori sa nu lezez orgoliul nimanui),cu ajutorul caruia eu si nu numai ,am reusit sa-mi organizez concedii minunate,insa cum m-am hotarit sa-mi schimb stilul devenind rulotist,informatiile de acolo nu mai imi sint de folos in totalitate,si incerc de pe aici sa-mi completez baza de date necesara.
Cu stima ,
La Multi Ani,
Alexandru Busurca
Aici ar fi multe de spus. Eu mi-am dorit aceasta excursie pentru cei doi copii in special si recunosc ca si pentru mine a fost o incantare ! Deci sa incep cu inceputul. Am planificat excursia din iarna si ne-am ales luna iulie din cauza unor examene pe care juniorul meu le-a avut la terminarea clasei a 8-a. Daca nu erau acestea , am fi plecat pe 15 iunie. Ajutoarele mele in organizarea excursiei au fost : softul Autoroute 2006 ( 2 CD-uri ) , care mareste detaliile hartilor la nivel de strada si numar , softul gratuit Google Earth ( cu acesta vizualizam locuri de campat si accesul catre acestea , se vede clar daca trebuie sa mergi pe sub o cale ferata sau pe deasupra, de exemplu ) si bineinteles Softpedia cu informatii despre orasele prin care urma sa trec ( istoric , obiective turistice etc ). Au mai fost de ajutor Via Michelin ,
http://www.camping.info/ , site-urile oficiale ale oraselor ce urmau a fi vizitate si nu in ultimul rand sistemul de navigatie Tom Tom XL , pe care l-am folosit in timpul mersului !
Cateva cuvinte despre organizarea excursiei solo ( un singur echipaj) versus excursie in grup. Acum dupa ce am facut excursia pot sa spun cateva pareri. La organizarea unei excursii de durata medie (10-15 zile) nu poti face un turneu prea lung deoarece nu este timp fizic pentru vizitarea obiectivelor turistice , de aceea aceste excursii e bine a fi organizate intr-o singura tara cu cartirul general intr-un camping ( cu rezervare ) si de aici facute rute zilnice la obiective. La acest tip de excursii se pot cupla mai multe echipaje fara probleme. La excursiile mai lungi , cu vizitarea mai multor tari , mersul in echipa nu cred ca este o idee prea buna! Poate maxim doua familii apropiate , intr-o singura rulota, cu doua locuri de dormit ar mai merge ! De ce zic asta ? In turneu se fac kilometri foarte multi , se schimba foarte des locatia , si intre timp mai trebuie si vizitate obiective turistice. Programul nostru a fost cam urmatorul : prima zi pe drum ,( fara sa exageram cu numarul de kilometrii - maxim 350 pe zi ) , seara campare , cina ,etc .A doua zi dimineata micul dejun si vizitare de obiective turistice , seara la rulota , cina, etc si la somn! In ziua urmatoare din nou pe drum si tot asa. O zi pe drum , o zi ( sau 2 sau 3 ...etc ) vizite turistice. Noi am si improvizat ( timp aveam ! ).Un astfel de program este foarte greu de sincronizat cu un alt eventual echipaj. Apar discutii inerente despre ora de trezire ( noi nu ne puneam ceasul , doar eram in excursie :D ) , obiective turistice de vizitat ( nu le poti vizita pe toate iar prioritatea acestora poare fi motiv de dispute ) , mersul pe o anumita ruta ( eu ma duc pe acolo ca e mai scurt ! ) sau faptul ca unul conduce mai mult fiindca nu se simte obosit iar celalalt s-ar campa ca e obosit de la condus. Am evitat toate aceste batai de cap plecand singur desi am anuntat pe forum ca plec si faptul ca orice alt echipaj era binevenit chiar daca doar o bucata din traseu aveam rute comune ! Dar ma repet , asta este valabil la excursii lungi de tip turneu ( poate gresesc , dar asta este opinia mea ) unde reusita excursiei depinde si de afinitatea dintre doua ( sau mai multe ) echipaje. Nimeni nu-si doreste un concediu din care sa vina mai obosit decat a plecat din cauza stressului si eventual a unor certuri marunte.
Despre locuri de campat prea multe nu stiu ce sfaturi sa dau deoarece noi am improvizat permanent ( ruta o aveam trasata pe hartie dar ne-am cam abatut de la jumatatea excursiei incolo ) Dau un exemplu : eu aveam facute de acasa , o lista cu campingurile din jurul orasului Dresda ( de obicei cele mai apropiate de oras erau full in sezon ). In momentul in care ajungeam acolo sunam la doua-trei dintre ele . De obicei gaseam loc , luam adresa , o introduceam in navigatie si fuga la campare. Daca nu gaseam loc ( au fost cazuri ) , improvizam , peste tot gaseam parcari uriase ( sau benzinarii NON-STOP) pentru TIR-uri cu toalete si dusuri .De exemplu in Franta ( parcarile sunt din 5 in 5 kilometri -fara exagerare- !) am campat si in parcare speciala pentru TIR-uri cu loc special pentru rulote ( amuzant era ca intrarea in parcarea pentru rulote era un drum cu o curba atat de stransa incat TIR-urile nu incapeau ! ) apa , dus , gratuit dar fara 220 V , cat si in camping ( la 35 km de Paris ). Mentionez ca punctul terminus al excursiei a fost Ulldecona , un orasel in sudul Barcelonei , unde locuieste fratele meu ( rulota a luat concediu o saptamana :) )
P.S. Daca va mai intereseaza si alte aspecte va raspund cu placere !