Pagina 7 din 8
Re: Discutii legate de TRUMA
Scris: 29 Iul 2013, 00:02
de Ionel Hociung
Bună seara,
Apelez la dumneavoastră, specialiștii de pe forum, pentru a putea rezolva o problemă apărută la soba(Truma SL 3002) de la rulotă. Despre ce este vorba: săptămâna trecută m-am hotărât ca după aproape 2 ani să ies cu rulota. Toate bune, frumoase și la locul lor până în momentul când a venit vremea să pornesc soba....care a durat aproape 2 ore, în care am pus în aplicare toate cunoștințele și toate presupunerile mele despre subiect.
DA...am reușit, am pornit-o! Am pornit-o și am reușit să o mențin aprinsă cât timp a fost nevoie, dar tot timpul a ars cu flacără GALBEN-PORTOCALIU fără a putea avea posibilitatea de a regla intensitatea flăcării, ca altă dată. Precizez faptul că, înainte cu câteva zile de incident, când făceam probe la RV, soba a pornit tot greu, dar am pus totul pe seama faptului că nu mai fusese pornită o perioadă îndelungată, mai schimbasem și butelia(obișnuită de aragaz) și ceasul de la butelie. Este bine de știut faptul că, în permanență, am folosit butelii normale de aragaz, totul funcționând ca la carte, mulți ani.
Nelipsit de importanță este și faptul că aragazul funcționează în parametrii normali, fără să afume. De asemenea, frigiderul pornește la „sfert de cheie” iar flacăra de veghe este albastră având posibilitatea reglajului intensității flăcării.
Cu speranța că voi fi ajutat în rezolvarea problemei, vă mulțumesc anticipat.
Ionel Hociung
Re: Discutii legate de TRUMA
Scris: 29 Iul 2013, 19:28
de mitrica mirel
Am patit si eu ceva asemanator, la mine aparand problemele dupa ce s-a terminat gazul original olandez din butelie.Am umplut cu GPL romanesc si ..surpriza:functiona perfect aragazul, frigiderul dar nu si Truma.Am schimbat regulatorul care m-a pacalit pt. ca ,,dadea" presiune mai mare decat trebuia(40mBar). Intr-un final am luat de la un prieten regulatorul lui(original) si a mers perfect.E posibil ca si la dvs. sa se fi dereglat ,,ceasul" sau poate nu.
Eu v-am impartasit experienta mea sperand sa va fie de folos.
Cu stima!
Re: Discutii legate de TRUMA
Scris: 29 Dec 2013, 10:20
de silviu ignatius
Va salut
Cat de periculos este sa lasam Truma sa functioneze pe timpul noptii pentru a face cald in rulota?
Sotiei mele ii este frica, daca ne intoxicam cu CO2? daca se opreste /strica ventilatorul?
Eu am invocat ca exista evacuare pentru gazele arse, ca nu are cum sa se strice ventilatorul etc.....
Care este adevarul? este pericols cu Truma pe timpul noptii? va multumesc
Re: Discutii legate de TRUMA
Scris: 29 Dec 2013, 10:38
de Gabi Peterca
Noi am stat cu ea deschisa in mai multe nopti, a fost ok. Cand am fost cu alte rulote nu s-a intoxicat nimeni de la truma.
Cred ca e mai periculos sa mergi cu masina in traficul de astazi, probabilitatea sa inhalezi gaze de la masina din fata cand stai blocat blocat in trafic e mult mai mare, decat sa stai cu soba deschisa noaptea. Evident, nu strica sa-i faci o revizie la o anumita perioada de timp.
Re: Discutii legate de TRUMA
Scris: 29 Dec 2013, 12:24
de Roman Vasile
Nu este nici un pericol. Truma este construita pe principiul cu priza de aer din afara si evacuare tot afara. Ventilatorul nu are nici o legatura cu arderea sau evacuarea, doar preia aerul fierbinte de pe corpul radiant si trimite acest aer prin tubulaturile de incalzire. Daca ventilatorul se strica sau se opreste din alte cauze nu se va intampla nimic periculos, doar ca o sa se concentreze caldura in jurul Trumei. De fapt sunt rulote cu Truma instalata fara sistem de distributie cu aer fierbinte (pur si simplu incalzesc interiorul ca orice soba).
Bineinteles ca nu este de neglijat o verificare a Trumei inainte de sezonul rece, mai ales in zona unde se cupleaza teava de evacuare la cazan. Acolo este un oring din cauciuc special care din cand in cand trebuie inlocuit.
Daca tot va e teama, recomand sa instalati un sesizor cu alarma pentru gaze arse. Asemenea dispozitive se gasesc in magazinele de specialitate RV (cum ar fi si cel al lui @Peti ). E bine sa alegeti un tip dedicat special pentru monoxid de carbon...din proprie experienta cele asa zise "universale" vor semnaliza de toate ....si nimic. Alarma va urla cand arde ceva sotia pe aragaz, dar si cand o sa va dati dupa baie cu dezodorant, ori ati baut seara doua paharute de palinca :D...dar nu ai siguranta ca la aparitia concentratiei periculoase de CO va semnaliza ceva !
Re: Discutii legate de TRUMA
Scris: 12 Iun 2014, 07:38
de Mihai Combei
Am achizitionat de curand rulota. Cand pornesc incalzirea turbina face o galagie infernala, un fel de scartait continuu. Aveti idee ce pot face, sa dispara zgomotul? Va multumesc!
Re: Discutii legate de TRUMA
Scris: 12 Iun 2014, 07:51
de Nicu Iancu
Mihai Combei scrie:Am achizitionat de curand rulota. Cand pornesc incalzirea turbina face o galagie infernala, un fel de scartait continuu. Aveti idee ce pot face sa dispara zgomotul? Va multumesc!
Desfa turbina, care este atasata sobei, cu 3 holsuruburi, si curata cu o pensula, praful de pe palele turbinei, unge angrenajele....
Daca nu te pricepi, apeleaza la cineva priceput !
Re: Discutii legate de TRUMA
Scris: 12 Iun 2014, 10:34
de lungu marian
Daca nici dupa aceste opertii nu merge se inlocuieste.
Re: Discutii legate de TRUMA
Scris: 12 Iun 2014, 10:50
de Relu Deliu
Scrie ce fel de incalzire ai, Truma(ce model), sau Carver, este cu centrala termica sau simpla cu soba in interior?
Eventual o poza ar ajuta.
Daca este soba simpla de interior, functioneaza foarte bine si fara ventilator(Trumavent 12V sau 220V). Ridica capacul de placaj de deasupra sobei si ai sa gasesti ventilatorul. Nu-i complicat sa-l desfaci, du-l la un electrician sa-l curete, daca de la el provine zgomotul.
Da-mi un telefon daca esti la rulota si-ti explic ce ai de facut, sau suna-l pe Costin Tabra 0729082819. Este din Bucuresti dar vine si la tine daca doresti, sau la
https://www.facebook.com/reparatiirulot ... te?fref=ts.
Re: Discutii legate de TRUMA
Scris: 12 Iun 2014, 22:32
de Mihai Combei
Va multumesc foarte mult pentru ajutor! Am postat mesajul de ajutor ieri, cand inca eram la Laguna Albastra(ultimul "mohican" dupa intalnirea anuala).Azi, in drum spre Constanta ne-am schimbat decizia de a aduce rulota acasa in urma unui telefon de la sefi care m-au chemat la servici saptamana ce vine. Rulota a ramas la Rasnov,urmand sa o repar cand ma voi intoarce . Inca o data va multumesc pentru sprijinul colegial!
Re: Discutii legate de TRUMA
Scris: 15 Sep 2015, 22:37
de silviu ignatius
Olah Laszlo scrie:Nu este nici un pericol. Truma este construita pe principiul cu priza de aer din afara si evacuare tot afara. Ventilatorul nu are nici o legatura cu arderea sau evacuarea, doar preia aerul fierbinte de pe corpul radiant si trimite acest aer prin tubulaturile de incalzire. Daca ventilatorul se strica sau se opreste din alte cauze nu se va intampla nimic periculos, doar ca o sa se concentreze caldura in jurul Trumei. De fapt sunt rulote cu Truma instalata fara sistem de distributie cu aer fierbinte (pur si simplu incalzesc interiorul ca orice soba).
Bineinteles ca nu este de neglijat o verificare a Trumei inainte de sezonul rece, mai ales in zona unde se cupleaza teava de evacuare la cazan. Acolo este un oring din cauciuc special care din cand in cand trebuie inlocuit.
Daca tot va e teama, recomand sa instalati un sesizor cu alarma pentru gaze arse. Asemenea dispozitive se gasesc in magazinele de specialitate RV (cum ar fi si cel al lui @Peti ). E bine sa alegeti un tip dedicat special pentru monoxid de carbon...din proprie experienta cele asa zise "universale" vor semnaliza de toate ....si nimic. Alarma va urla cand arde ceva sotia pe aragaz, dar si cand o sa va dati dupa baie cu dezodorant, ori ati baut seara doua paharute de palinca :D...dar nu ai siguranta ca la aparitia concentratiei periculoase de CO va semnaliza ceva !
Va salut
Am inlocuit ventilatorul de 220 V cu unul de 12 V cu control al turatiei, functioneaza impecabil, truma se aprinde la prima cheie, dar tot am niste nedumeriri legate de siguranta unei Trume.
Sa inteleg ca ea isi trage aerul/oxigenul folosit la arderea flacarii tot prin tubulatura de evacuare? cum asa? pt ca eu vad ca tubulatura care evacueaza fumul este un tub simplu sau ma insel? cum isi trage aerul tot pe acea tubulatura?
Ma intreb de unde isi ia oxigenul? daca ma culc noapte si truma consuma oxigen din rulota exista un risc nu?
Va multumesc
p.s. Truma din 1978 care functioneaza impecabil
Re: Discutii legate de TRUMA
Scris: 16 Sep 2015, 00:41
de Dragomir Gabriel
Stai linistit, exista prize de aer in podeaua rulotei, calculate pentru debitul de oxigen necesar supravietuirii speciei... :D