Pagina 7 din 16

Re: RASPUNS OFICIAL LA CATEGORIA DE PERMIS PT. TRACTARE RULO

Scris: 08 Oct 2012, 13:12
de Alin Mihaila
Dar actele spun altceva, iar OUG 197 parca articolul 30 spune ca masina goala trebuie sa fie mai grea decat rulota plina, adica mma-ul rulotei, iar la mine 1025 nu e mai mare decat 1050 (bine nu numai la mine)...Asta e problema! Solutia ar fi cat. E sau detararea, am inteles de la un forumist. Sau mai sunt si alte mijloace de furat propria caciula?!
Spuneti-mi daca am voie s-o tractez acum, in conditiile astea!

Re: RASPUNS OFICIAL LA CATEGORIA DE PERMIS PT. TRACTARE RULO

Scris: 08 Oct 2012, 13:21
de Constantin Curelea
In talonul LOGANULUI 1,4 MPI model 2006 este trecuta masa maxima remorcabila cu sistem de franare 1100 kg.
Si mai este trecuta masa de 2300kg in autotren
2300 kg masa maxima in autotren. nu este obligatoriu de atins.
Respectiv, la masa proprie a autoturismului tragator, care este la 1,4 MPI de 1025 kg, se adauga atatea bagaje (persoane) ca impreuna cu masa max. a rulotei sa nu depaseasca 2300 kg.
Atentie: masa max. a rulotei porneste de la dimensionarea osiei acesteia.
Aceasta valoare nu trebuie depasita.

1025 +1050=2075 kg.
2300-2075= 225 kg

Deci, max.225 kg in autoturism ( persoane si bagaje) pentru o rulota cu MMA 1050

Si asta pentru incadrarea in datele din talon.
Procentele recomandate sunt deja plusuri in confortul deplasarii.

Ce an de fabricatie este Loganul ? Nu apare in talon masa maxima remorcabila cu sistem de franare?

Re: RASPUNS OFICIAL LA CATEGORIA DE PERMIS PT. TRACTARE RULO

Scris: 08 Oct 2012, 13:28
de Liviu Teica
Aveti o gramada de raspunsuri de la Brigada rutiera (cred ca unele sunt postate chiar in cadrul acestui topic) in care se explica in ce conditii trebuie luata categoria E. Cum mma masini dvs. insumat cu mma rulotei nu depasesc 3500 de kg, nu aveti de ce sa luati categoria E, in codul rutier nu se fac decat 3 referiri la categoria B si in afara de cea in care se prevede ca peste 700 de kg trebuie dispozitiv de franare si cea pe care v-am scris-o mai sus cu suma maselor nu este altceva prevazut.

Re: RASPUNS OFICIAL LA CATEGORIA DE PERMIS PT. TRACTARE RULO

Scris: 08 Oct 2012, 13:39
de Alin Mihaila
Adica nu e obligatoriu ca masa masinii goale sa fie mai mare decat masa maxima autorizata a rulotei?

Re: RASPUNS OFICIAL LA CATEGORIA DE PERMIS PT. TRACTARE RULO

Scris: 08 Oct 2012, 14:09
de Cosmin Prund
Citat de aici: http://www.legislatia-rutiera.ro/permis ... ucere.reg/, Articolul 30 alineat b punctul 3, adica pozitia la care ne incadram noi rulotistii care conducem cu "B":
ansamblul de vehicule a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg, format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca, a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator;
Altfel spus, daca MMA Rulota = 1050 si Masa Proprie Logan = 1025, ar cam trebui categoria "BE", la care categorie zice asa.
c) CATEGORIA BE: ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata depaseste 750 kg, iar masa totala maxima autorizata a intregului ansamblu depaseste 3.500 kg;
Adica, printre altele, pentru BE se omite conditia privind raportul maselor. Cred ca ar trebui rezolvat un BE preventiv, nu dureaza mult.

Re: RASPUNS OFICIAL LA CATEGORIA DE PERMIS PT. TRACTARE RULO

Scris: 08 Oct 2012, 14:34
de Alin Mihaila
Am citit si eu asta dar e atat de ambigua incat nu stiu daca e suficient BE! Daca mai trebuie sa fac apoi si o detarare a rulotei ca sa fie sub 1025 am luat E-ul degeaba!

Re: RASPUNS OFICIAL LA CATEGORIA DE PERMIS PT. TRACTARE RULO

Scris: 08 Oct 2012, 14:51
de Cosmin Prund
Stresanta situatie, ce ma bucur ca nu mi se aplica mie 😢

Daca se aplica principiul ca "cine poate mai mult, poate si mai putin" (chestie pe care am auzit-o prin vorbirile organului pe undeva), atunci BE rezolva problema pentru ca se scapa de conditia cu raportul maselor, si cine poate sofa cu mai mult de 3,5 tone, poate sofa si cu mai putin. Pe de alta parte asta are 2 potentiale probleme:
  • Punctul (c) este interpretabil, daca zice organul ca se aplica NUMAI daca masa masina+remorca depaseste 3,5 tone?
  • Daca nu se intampla catastrofa anterior mentionata, tot e rau, ca va trebui sa faca si sotia B+E, altfel nu poti bea ultima bere in ziua in care pleci din camping.
Detaratul rulotei rezolva problema pentru ca atunci se intra sub incidenta punctului b3 si e ok cu categoria B.

Re: RASPUNS OFICIAL LA CATEGORIA DE PERMIS PT. TRACTARE RULO

Scris: 08 Oct 2012, 15:03
de Alin Mihaila
25 de kile mi-au mancat sufletul! Fac si E-ul dar mi-e sa nu-l fac degeaba! Schimb masina si tot raman cu rulota!

Re: RASPUNS OFICIAL LA CATEGORIA DE PERMIS PT. TRACTARE RULO

Scris: 08 Oct 2012, 15:21
de Viorel Grosu
Alin, ca sa nu iti mai faci probleme,cel mai bine schimba masina. Daca esti patriot, asa cum sustii, ia un Duster 1,5 dci 4wd si ai rezolvat problema. Asa cum ai configuratia ansamblului acum ai sa stai mereu la cheremul" organelor" . Indiferent ce argumente ai aduce tot discutii inutile o sa ai cu ei.Cel mai bine schimba masina si ai scapat de cosmar.Daca schimbi categoria Be la permis, gandestete cum va trage masina la o rampa mai abrupta( Transalpina de Exemplu)?

Re: RASPUNS OFICIAL LA CATEGORIA DE PERMIS PT. TRACTARE RULO

Scris: 08 Oct 2012, 15:27
de Alin Mihaila
Tocmai am discutat cu cei de la vanzari de la Dacia si m-au dezamagit profund! Nu-mi dau Duster-ul pe ras, cica imi trebuie banuti...

Re: RASPUNS OFICIAL LA CATEGORIA DE PERMIS PT. TRACTARE RULO

Scris: 08 Oct 2012, 15:40
de Constantin Curelea
Sensul lit. C) este clar pentru situatia in care ansamblul depaseste 3500 kg, iar masa proprie a tractorului este mai mare decat a remorcii.

Dar ce ziceti de ...,, autovehiculul tragator sa nu remorcheze un autovehicul mai greu decat masa lui proprie, cu exceptia cazului cand remorcarea se efectueaza de catre un autovehicul destinat special depanarii;" adica conditia din Regulamentul pentru aplicarea OG 195/2002- REMORCAREA.?

Re: RASPUNS OFICIAL LA CATEGORIA DE PERMIS PT. TRACTARE RULO

Scris: 08 Oct 2012, 19:19
de Alin Mihaila
S-a rezolvat! Nu se poate!
Iau MCV-ul de serviciu si gata, are Mpropie 1300 si Mmax in autotren e mai mare, 2650!
Deci pazea! :)