probleme cu frigiderul

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea frigiderului.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 890
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: probleme cu frigiderul

Mesaj de Odenie Sergiu »

Eu as verificarea pe tronsoane;Adica:daca la priza masinii pe pinii care trebuie,exista 12V,mai departe din cupla de la rulota conductorii merg pana la sigurante,sau la o cutie de distributie(de la caz la caz);daca ajung 12V la sigurante/cutie de distributie,daca ies 12v si asa mai departe pana la receptorul final(frigiderul).Redresorul foloseste,doar daca transforma 220V in 12V.Cei 12v ai masinii nu ar avea nevoie sa treaca prin redresor,spre consumatorii din rulota.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul
parpaneata

Re: probleme cu frigiderul

Mesaj de parpaneata »

Ai incercat toate astea cu motorul pornit? Cu motorul oprit nici la mine nu merge frigiderul pe 12. E o protectie care lucreaza.
Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1797
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
16
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: probleme cu frigiderul

Mesaj de Serpescu Gheorghe »

Pentru Odenie Sergiu: am incercat, dupa cum am scris in postare. Intra, dar nu mai iese.
Pentru Parpa, da sigur ca am incercat, de altfel asa am observat ca nu merge, si eu am la fel, daca scot contactul, adica cheia din contact nu mai am alimentare.
Ma gandeam daca aveti ceva idei, pentru ca nu as vrea sa desfac redresorul de acolo ca e destul de incomod si e prins in holdsuruburi si tare ma gandesc ca nu le mai pot pune cum a fost. Nu imi dau seama, dar cred ca ultima data cand am fost la unguri, au fost probleme cu, curantul, adica se tot intrerupea, frigiderul il aveam pe 200v, dar cine stie?! Iluminatul exterior merge, numai la interior se intampla ceva.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
Radu Pascu
Membru forum
Mesaje: 1180
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
15
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: probleme cu frigiderul

Mesaj de Radu Pascu »

Problema este releul de decuplare de pe placa cu redresorul. Acolo este un releu care decupleaza 12V de la masina si cupleaza pe redresor in momentul cand rulota este alimentata de la sector 220V si asta pentru a preintampina ca redesorul sa genereze curent catre masina in cazul ca pornesti masina si esti legat si la 220V. Probabil ca acel releu a ramas "lipit".
invata repede si aplica... tot repede.

RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
15
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: probleme cu frigiderul

Mesaj de Ovidiu Ciobanu »

Nu am gasit din ce an e Chateau-ul - eu am pe Chateau din 1992 un redresor Camptronic si nu are relee, comutarea intre 12 V ai masinii si 12 V din transformatorul 220-12 se face cu punte de diode de putere. Faptul ca siguranta din masina este topita inseamna ca a "supt" foarte mult curent pe acolo (nu scurt circuit, consum mare si sustinut) si suspectez ca asta s-a intamplat la drum lung (foarte multe ore) cand alternatorul masinii a dat mereu pe la 15V sau peste. Nu cred ca rezolvi fara sa scoti redresorul (are 2 holsuruburi imposibil de scos fara a fi distruse, probabil redresorul a fost montat inainte de a se pune mobila).
Daca ai nevoie urgenta de rulota la 12V ai masinii poti sa faci un "scurt" cu o sarma intre intrarea de 12V de la masina si iesirea de 12V spre consumatori, dar sa il scoti inainte de a o cupla la 220V.
Intrebare: rulota a avut baterie din fabrica?
Sanatate!
VW T4 Multivan - in transformare
Radu Pascu
Membru forum
Mesaje: 1180
Membru din: 27 Oct 2009, 11:32
15
Oras: Brasov
Data nasterii: 11 Sep 1958
Localitate: Brasov
Contact:

Re: probleme cu frigiderul

Mesaj de Radu Pascu »

Ovidiu Ciobanu scrie:Nu am gasit din ce an e Chateau-ul - eu am pe Chateau din 1992 un redresor Camptronic si nu are relee, comutarea intre 12 V ai masinii si 12 V din transformatorul 220-12 se face cu punte de diode de putere.
Puntea nu poate face o comutatie, ci doar o separatie intre secundarul transformatorului si masina. Dar tot nu este bine caci in momentul cand se cupleaza tensiunea de 220V si mai este cuplata si masina, si daca se mai pune si contactul, atunci bateria masinii primeste curent din redresor. De aceea exista un releu care intrerupe acest lucru. Releul se afla plantat pe placa transformatorului.
invata repede si aplica... tot repede.

RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
15
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: probleme cu frigiderul

Mesaj de Ovidiu Ciobanu »

Nu am releu. Garantat. Am facut chiar facultatea de electronica, cam de mult si am uitat aproape tot, dar releu sigur nu e! Transformatorul 220 - 12V da exact 12 V prin puntea lui de diode. Bateria masinii nu are 12V decat daca e decedata, altfel are macar 12.5 V, si din a doua punte de diode e folosita una singura casa asigure sensul curentului - sa nu se intoarca de la 220 la masina. Daca masina ramane legata cu contactul pus (circuitul rulotei ar trebui sa traca prin contact) consumatorii pe 12V mai golesc partial si din bateria masinii.
Sanatate!
VW T4 Multivan - in transformare
Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1797
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
16
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: probleme cu frigiderul

Mesaj de Serpescu Gheorghe »

Rulota e din 1995 si ar prinde bine daca as avea si o schema cu circuitul electrc. Da, Ovidiu ai dreptate, e asa cum spui cu punte de diode ca am verificat si cred ca si explicatia ta e buna, deoarece am mers foarte multe ore si in vara, dar si acum in toamna cand am fost la unguri, consumatori au fost frigiderul, iluminatul exterior si acumulatorul rulotei., acumulatorul e pus de mine, dar firele asa erau. eu nu am facut nici-o modificare. Nu am nevoie urgenta si nici nu sunt adeptul modificarilor( trebuie sa-i dau dreptate lui Parpa :D ). Pentru asta v-am intrebat daca aveti idei, pentru ca nu vroiam sa scot de acolo, dar cred ca alta cale nu este. Multumesc si daca mai aveti idei, astept si schema daca are careva, cred ca si de le un Chateau Chiara mai mic se potriveste. care are un an apropiat de ' 95. Ovidiu, cam care e parerea ta, ce are? Se poate monta alt alternator mai mare pe masina?
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 890
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: probleme cu frigiderul

Mesaj de Odenie Sergiu »

In functie de dotarea masinii,sunt care au prevazuta priza de bricheta in portbagaj.La VW este prevazut circuitul cu mufe,chiar daca e sau nu,montata priza respectiva.Circuitul trece printr-o siguranta de 30A,deci rezista unui consum destul de mare.Alternativa ar fi sa se foloseasca acest circuit daca exista;ar scuti inlocuirea circuitului de la lampa de ceata,care nu face fata consumului din rulota.Problema ar fi la legatura din cupla(fiind cu 7 pini,am inteles)care are legati consumatorii de 12V pe pinul destinat lampii de ceata.Eu as decupla circuitul lampii de ceata de la masina de pe acest pin al prizei masinii si as alimenta acest pin cu cei 12V de la circuitul de care spuneam.Astfel nu va mai functiona si lampa de ceata a masinii in timpul mersului,decat la rulota,dar aceasta oricum functiona pentru a avea cei 12V.Cum spunea si @Sandu,frigiderul+incarcarea bateriei din rulota consuma intre 10-15 A,in f.de starea de incarcare a bateriei;nu este nevoie de unul mai mare;la un motor de 1600 cc alternatorul furnizeaza cca 100W(la VW,dar cred ca si la alte masini),suficient si pentru consumatorii din rulota,deci acest circuit rezista bine(eu cred ca e posibil sa existe,mai ales la opel-ul caravan).
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul
Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1797
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
16
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: probleme cu frigiderul

Mesaj de Serpescu Gheorghe »

Eu am un Audi A6 2.5TDI si are priza de bricheta in spate, adica in portbagaj+ doua prize cu bricheta ( una in fata si alta pentru locurile din spate ). Am chiar un subwoofer in spate, asa este constructia din fabrica.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
Ovidiu Ciobanu
Membru forum
Mesaje: 242
Membru din: 25 Mai 2009, 21:51
15
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: probleme cu frigiderul

Mesaj de Ovidiu Ciobanu »

Daca m-ai intrebat, eu nu cred ca trebuie alternator mai mare. Ba dImpotriva, si acesta da putere prea mare - de fapt da curent din belsug dar la 15V in loc de 12V cat a fost proiectat frigiderul. Adica in loc sa consume 100 W (aproximativ) sare la 125W (si raceste foarte bine), plus incarcarea bateriei care cred ca este de 90 Ah - pur si simplu dioda nu tine atata.
Trebuie scos redresorul si dus la un electronist sa lipeasca alta punte de diode (de fapt una singura) dar de putere mai mare - cred ca actuala e la 15 A - sa puna una la minim 25 A (sau un tiristor folosit ca dioda).
Cu masina trebuie verificat releul de tensiune sa nu depaseasca 14.5 V - si zona cu siguranta topita schimbata cu fire mai groase si un soclu de siguranta mai de calitate. La zona de contact a soclului cu sarmele daca nu erau lipite bine sau cu picioarele sigurnatei s-a format o oarece rezistenta care a disipat caldura. Neaparat sa masoare curentul spre rulota (15 - 25 de Amperi ? sunt curios) si sa dimensioneze circuitul conform consumului.
Eu am Camptronic CG15-O90 si nu a fost proiectat din fabrica cu baterie, modulul/placa pentru acumulator lipseste (CG15-L90). Daca e aceeasi problema iti poate spune sigur electronistul - redresorul ar trebui sa aiba un circuit care sa limiteze curentul de incarcare si sa opreasca incarcarea peste tensiunea de baterie plina. Daca stie cineva un circuit de limitare a curentului la incarcarea bateriei... desi nu e musai. Convertoare DC-DC la 25A mai rar.
Sanatate!
P.S. - bateria e legata la firul albastru spre autoturism sau la firul portocaliu (verde) spre consumatori?
VW T4 Multivan - in transformare
Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 890
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: probleme cu frigiderul

Mesaj de Odenie Sergiu »

Serpescu Gheorghe scrie:Eu am un Audi A6 2.5TDI si are priza de bricheta in spate, adica in portbagaj+ doua prize cu bricheta ( una in fata si alta pentru locurile din spate ). Am chiar un subwoofer in spate, asa este constructia din fabrica.
(Da am vazut 2 Opel-uri la semnatura)In cazul asta (Audi cu priza de bricheta)nu va fi o problema sa lege circuitul de 12V al rulotei(care acum e legat pe lumina de ceata,inteleg)la circuitul de priza al brichetei din portbagaj,care in mod sigur are si acolo o siguranta de 30A,daca are la Golf-ul meu.
@Ovidiu
-Releele de incarcare sunt facute sa limitze U cum spunea-i la 14,4-14,5V.Mai ales ca este Audi,ma indoiesc sa aiba un releu de calitate indoielnica sau defect,(care supraincarca) si sa nu-i semnalizeze la bord nimic.
-La mine,tensiunea de incarcare este 14,4-14,5V cum spunea-i.Am cupla cu 13 pini,deci alimentarea pe 12V a rulotei se face cum am recomandat si colegului de la priza din portbagaj,cu siguranta de 30A.(numai ca eu am un pin separat de lumina de ceata,pt.asta)
Am facut un test:rulota cuplata,frigider pornit,luminile de intalnire pornite;tensiunea la bornele bateriei,(motorul la ralanti)12,7V,cand in mod normal fara rulota cuplata,era peste 14V!Daca am turat motorul pe la 2500 rot/min a crescut la 13,2.Concluzia,daca releul e bun cu rulota agatata,nu are cum sa aiba 15V.Am masurat in acest timp (cu motorul turat),tensiunea la intrarea in frigider(am demontat pt. asta capacul de la aragaz,pt acces) am constatat ca erau 11V!!Concluzia:lungimea circuitului electric+sectiunea prea mica a conductorilor de la masina pana la frigider,a facut sa scada tensiunea sub 12V;deci nu avea cum sa ajunga la frigider 15V si daca ar fi existat cei 15V(dar n-aveau cum,pt.ca nu permite releul de incarcare atat si mai scade oricum datorita consumatorilor si lungimii circuitului electric).Daca nu credet,luati un aparat de masura si va veti convinge.Eu am mai scris si mai demult:ca frigiderul pentru a fi eficient pe 12V,de la masina,circuitul de alimentare ar trebui sa aiba sectiunea minim 4.La mine si cred ca la majoritatea,are maxim 2,5.(Colegul Costin va poate confirma,am inteles ca el si-a inlocuit cablajul rulotei cu unul mai gros).In lipsa inlocuirii intreg circuitului electric al rulotei,cel putin se poate cupla consumul rulotei pe priza de prtbagaj,care are oricum un circuit mai adecvat pt.asta decat circuitul pt.lumini de ceata.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul
Scrie răspuns