Grea dezbatere :)
Îmi place!
Documentatia de la Westfalia (in limba engleza) a sosit azi pe e-mail (aveam un manual in limba germana... în care nu m-am uitat).
Thermal output/Fuel consumption
Fuel consumption - - - - 220 to 452 ml//h
in normal mode with average heat output of
1000 W- - - - - - - - - - - - Ø 110 ml/h
Thermal output- - - - - - - max. 4000 W
Heizmedium - - - - - - - - - - - - Luft
Power consumption
Heater and boiler - - 1.8 to 4 A (Ø <1,8 A)
Only heating boiler - - - - - - max. 1,8 A
Resting power consumption - - - -0,001 A
Line voltage - - - - - - - - - - - - 12 V
Centrala este Truma Combi D4. D6 vine pe Amundsen doar daca optez pentru pachetul de iarna (D6, încalzitoare electrice pentru habitaclu, rezervor de apa uzată izolat și încălzit, perdele pentru ușa culisantă, ușile din spate și zona vitrată din cabină).
Dacă ma iau după site-ul Truma, aceasta centrală nu există (
https://www.truma.com/int/en/products/t ... mbi-4.html).
Dar uite cartea centralei
Poza Carte Truma.jpg
Am citit aici niste postări referitoare la zgomotul produs de funcționarea centralei și doresc să povestesc.
Surse de zgomot:
1. Ventilatorul - la mine există 2 viteze, niciuna nu mi se pare că vâjâie exagerat. Eu folosesc setarea eco - prima viteză. Ventilatorul cred că este același pentru diesel și gaz.
2. Pompa de combustibil - produce zgomotul unui ceas de perete cu limbi - mai exact cel generat de miscarea limbii minutarului și de jocul căpătat de această limbă.
Pe mine nu mă deranjează. Nu știam de el. M-am temut să nu fie o defecțiune.
Referitor la eficiență, aseară, la -1 grad Celsius, am pornit încălzirea mașina fiind rece (nepornită de mai multe zile). Temperatura suportabilă (eu fiind îmbrăcat în blugi și pulover) am avut-o în 15 de minute, după 45 de minute în baie era insuportabil de cald iar în van era cald. Patul începea să se încălzească.
La mine, butelia de gaz (una singură) este în interior - mai exact sub pat, intr-un dulap de placaj in care e o cutie de plastic (un fel de Matroska germană). Butelia actuala are 5kg. Din spusele dealerului, în Matroskă "încape o butelie de 11 kg", din datele Westfalia - una de 6 kg dar în cartea galbena (cea cu reviziile gaz) apare una de 5 kg. Folosită exclusiv pentru gătit, cea de 5 kg ar trebui să țină o vreme.
Tot referitor la butelie, ma tenta una din aluminiu (mai ușoară și mai scumpă) dar dealerul m-a temperat spunând că e probabil să nu poată fi schimbată cu alta de aluminiu pentru că nu toți dealerii au butelii de aluminiu în stoc.