Truma sau Webasto ?

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de incalzire
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 1002
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
14
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Dragomir Gabriel »

Cosmin, asta este sursa de incalzire pentru stationare sau ai si Truma ? In mod normal, asta este o incalzire auxiliara in mers, cum am si eu pe Vito, nu cred ca in camping vecinii or sa suporte gazele de esapament...
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 828
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
12
Oras: Manolache - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Manolache - Ilfov

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Nelu Predonu »

Reiau aici postarea unui nou posesor de campervan cu incalzire diesel montata de producatorul Westfalia Amundsen 600D.
lesovici ionut scrie: 17 Dec 2018, 13:32 Multumesc pentru urari :)


Referitor la Truma diesel:
Eu am dormit 5 nopți in masina la minimum -2 -> -3 grade Celsius. Am selectat + 21 sau +22 grade Celsius temperatura interioara si a fost excelent (pe gustul meu +21).
Am avut foarte putin condens, o singură dată, pe partea de jos a parbrizului in partile laterale - putin abur pe cate 4-5 cm2 in fiecare parte; abur nu broboane de apă.
In baie se face sensibil mai cald fata de restul masinii.
Consumul nu il pot estima avand in vedere capacitatea rezervorului de diesel (120l - din care nu imi dau seama cat s-a consumat noaptea; pare ca scade foarte-foarte putin nivelul indicat la bord). Daca imi sugerati o metoda, estimez consumul.

Pompa de diesel a centralei are un sunet specific (se pare incalzitoarelor diesel): din afara mașinii se aude un ușor țăcănit metalic iar din mașină se aude un sunet asemănător unui ceas mecanic. Sunetul poate deranja - eu il ignor.

Ceea ce mi s-a parut dubios la momentul achiziției a fost ca ma incalzesc cu un combustibil puternic accizat si pentru care am platit taxa de drum... Avand in vedere faptul că nu îmi dau seama cât consumă - deci nici câtă taxă de drum am păpat pe încălzire, nu ma pot enerva.

Apa calda am obtinut numai din incalzirea interiorului (am centrala plina cu apa, selectez incalzirea interioara si se incalzeste apa) - nu am folosit programul dedicat apei calde; la vara il voi folosi. Boilerul este foarte bine izolat: apa calda ramasa de dimineata este calduta seara.

Până acum nu a mirosit a diesel / altceva dubios (în afara primelor minute de funcționare în timpul cărora au fost arse substanțele de protecție a metalului).
mail: npredonu@gmail.com
Telefon: 0722.216.683
Campervan: Clever Runner 2021
Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 828
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
12
Oras: Manolache - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Manolache - Ilfov

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Nelu Predonu »

Intradevar, consumul este greu cuantificabil... poate in viitor... ceva estimativ.
In documentatia tehnica a campervanului exista Ionut vreo precizare legata de acest consum ?
Am vazut ca ai precizat: "incalzire si apa calda generate de Truma 4kw pe motorina". Exista si varianta truma diesel de 4 kw?
Aveam cunostinta doar de modelul diesel Truma Combi D6.

In varianta campervanu-lui tau ce butelie de gaz ai in echipare ? De cate kg ? Una sau doua ?
mail: npredonu@gmail.com
Telefon: 0722.216.683
Campervan: Clever Runner 2021
lesovici ionut
Membru forum
Mesaje: 50
Membru din: 22 Apr 2014, 09:10
11
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 06 Ian 1979

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de lesovici ionut »

Grea dezbatere :)
Îmi place!

Documentatia de la Westfalia (in limba engleza) a sosit azi pe e-mail (aveam un manual in limba germana... în care nu m-am uitat).
Thermal output/Fuel consumption
Fuel consumption - - - - 220 to 452 ml//h
in normal mode with average heat output of
1000 W- - - - - - - - - - - - Ø 110 ml/h
Thermal output- - - - - - - max. 4000 W
Heizmedium - - - - - - - - - - - - Luft
Power consumption
Heater and boiler - - 1.8 to 4 A (Ø <1,8 A)
Only heating boiler - - - - - - max. 1,8 A
Resting power consumption - - - -0,001 A
Line voltage - - - - - - - - - - - - 12 V


Centrala este Truma Combi D4. D6 vine pe Amundsen doar daca optez pentru pachetul de iarna (D6, încalzitoare electrice pentru habitaclu, rezervor de apa uzată izolat și încălzit, perdele pentru ușa culisantă, ușile din spate și zona vitrată din cabină).
Dacă ma iau după site-ul Truma, aceasta centrală nu există (https://www.truma.com/int/en/products/t ... mbi-4.html).
Dar uite cartea centralei
Poza Carte Truma.jpg
Am citit aici niste postări referitoare la zgomotul produs de funcționarea centralei și doresc să povestesc.
Surse de zgomot:
1. Ventilatorul - la mine există 2 viteze, niciuna nu mi se pare că vâjâie exagerat. Eu folosesc setarea eco - prima viteză. Ventilatorul cred că este același pentru diesel și gaz.
2. Pompa de combustibil - produce zgomotul unui ceas de perete cu limbi - mai exact cel generat de miscarea limbii minutarului și de jocul căpătat de această limbă.
Pe mine nu mă deranjează. Nu știam de el. M-am temut să nu fie o defecțiune.

Referitor la eficiență, aseară, la -1 grad Celsius, am pornit încălzirea mașina fiind rece (nepornită de mai multe zile). Temperatura suportabilă (eu fiind îmbrăcat în blugi și pulover) am avut-o în 15 de minute, după 45 de minute în baie era insuportabil de cald iar în van era cald. Patul începea să se încălzească.

La mine, butelia de gaz (una singură) este în interior - mai exact sub pat, intr-un dulap de placaj in care e o cutie de plastic (un fel de Matroska germană). Butelia actuala are 5kg. Din spusele dealerului, în Matroskă "încape o butelie de 11 kg", din datele Westfalia - una de 6 kg dar în cartea galbena (cea cu reviziile gaz) apare una de 5 kg. Folosită exclusiv pentru gătit, cea de 5 kg ar trebui să țină o vreme.
Tot referitor la butelie, ma tenta una din aluminiu (mai ușoară și mai scumpă) dar dealerul m-a temperat spunând că e probabil să nu poată fi schimbată cu alta de aluminiu pentru că nu toți dealerii au butelii de aluminiu în stoc.
Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 828
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
12
Oras: Manolache - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Manolache - Ilfov

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Nelu Predonu »

In exteriorul camperului se simte miros de gaze arse sau motorina cand centrala este pornita ?
Crezi ca poate fi ceva deranjant dpdv al mirosului pentru eventualii vecini din camping ?
mail: npredonu@gmail.com
Telefon: 0722.216.683
Campervan: Clever Runner 2021
Avatar utilizator
Iancu Gabriel
Membru forum
Mesaje: 259
Membru din: 20 Oct 2008, 19:30
16
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 01 Ian 1901

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Iancu Gabriel »

Salut si eu am webasto si centrala pe gaz,prefer sa merg pe gaz este mai silentioasa, plus ca Webasto consuma mai mult din baterie decat centrala si intr-adevar este zgomotos . Eu il folosesc la drum lung cand este ger si in stationare pana pornesc centrala pe gaz.
Da , Webasto emana miros de motorina este zgomotos si exterior dar cand ajunge in temperatura mai se reduce din zgomotul arzatorului. Am o baterie de 90 amp pe gel si daca pornesc Webasto pe vreme rece fara sa fie cuplat camperul la curent 220 sau motor pornit intra in avarie curent. Consuma 12 amp pe ora cand porneste ,cand se incalzeste mai se reduce amperajul,dar comparativ cu centrala pe gaz consuma mult.
Si Lupu Ciprian poate sa confirme are pe camper doar Webasto ptr. incalzire si off camping nu prea fac fata bateriile.
Nici tiristii nu folosesc mai mult de 8-9 ore Webasto , dupa care pornesc motorul ptr a incarca bateriile. Am vorbit cu multi soferi de TIR si au confirmat ce am scris.
Hymer Exsis T-474
tel 0770497302,gabyiancu@yahoo.com
Avatar utilizator
Lupu Ciprian
Membru CD
Mesaje: 7285
Membru din: 20 Oct 2010, 17:29
14
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 06 Iun 1979
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Lupu Ciprian »

In timpul liber accesez si forumuri dedicate Suzuki sau 4x4 off road, loc in care am citit un sfat si anume ca ”timpul de folosire Webasto , ar trebui sa fie mai mic sau egal cu timpul de condus ”, asta in perioadele f reci. La camioane probabil nu este neaparat necesar deoarece acestea insumeaza peste 300 A la categ. acumulatori ... insa la noi cu astea mai mici singura solutie este sa ai 2 acumulatori in paralel si fiecare sa fie de minm 80-100 A . In caz contrar patesti ce a patit Gabi Iancu sau ce am patit si eu la -10g C avarie la 5 dimineata. Solutia a fost a pornesc motorul 30 min apoi sa ma urc pe camper sa dau zapada de pe panoul solar si n-a mai facut. Oricum incarca prost panoul iarna, iar noaptea deloc /dash1
Daca se repeta povestea am sa pun alti 2 acumulatori noi .

Aceste cazuri de consum 12v mai mare se intampla numai la temperaturi negative duse catre extrem de obicei. In mod normal dupa ce s-a incins sita de ardere ”bujia” pompa de picurare ”tic tac” sau ventilatorul nu ar consuma mai mult de 2A/h ..... la 12v adica ceva de genul 24w asta echivaleaza cu un led /tv , deci nu vad de ce mi-ar obosi bateriile...

Consumul dat de fabricant din ce am citit este 1.8 pana la 4A pe ora , insa este posibil pt. scurt timp la inceput sa fie f. mare pana sa incinge bine agregatul .
Daniel Cojocar un coleg de al nostru mi-a spus ca are o alta info de la un coleg ce are Webasto cum sa ar consuma 8A /h... mai exact Vali Panait pe camion mic ... nu stiu daca are de 2kw sau 4 kw in orice caz vorbim si acolo totde Webasto de incalizit aerul .

Ca si consum de combustibil la mine se incadreaza pe vreme de ger ( -10g C ) undeva la 5L / 24h dizel .... cu potentiometrul la 80% ... iar la temperaturi+3........+8 consum f mic adica 1-2L/zi cu potentiometrul la 50-60%...
Suntem doar noi 2 si o catelusa fapt pt care nu incalzim mai mult de 18-20 g C nu ca cei cu copii mici care dau la 25g incalizea... am vazut cazuri ...sunt familii care nu beau deloc vin fiert ...

:coffee_time:

Nu stiu cat de corect am masurat pt ca metoda aplicata a fost sa fac plin inainte cu 10km de destinatie si apoi sa merg sa fac plin la plecare imediat... Am facut-o de 2 ori pana acum dupa care am calculat o medie insa nu am experienta pt ca am acest camper de numai 2 luni si abia daca am iesit cu el de cateva ori. ... abia de azi am sa vad 15 zile cum face si va povestesc...

Pana atunci va urez sarbatori fericite si respectiv vacante placute tuturor !
Autorulota Ford Chausson Flash
IF 26 CIP Lupu Ciprian & Irina
Tel. 0722.227.048 e-mail: lupucipriann@yahoo.com
Avatar utilizator
Panait Valentin
Membru asociat
Mesaje: 1008
Membru din: 20 Mar 2009, 17:54
16
Oras: Fetesti
Data nasterii: 22 Dec 1969
Localitate: Fetesti-Ialomita

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Panait Valentin »

Am Webasto de 2kw ...zice maxim 10A la pornire...asa ca pornesc cu motorul in functiune pana se incige bujia...destul de des merge 6-8 ore .pe o baterie de 100A...ca si consum de motorina nu stiu...pana acum nu am avut probleme la pornire.
VALI,
Skoda Octavia & KIP Grei Line 41KG
Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 828
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
12
Oras: Manolache - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Manolache - Ilfov

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Nelu Predonu »

Da... culmea, am ajuns sa discutam de consumul electric si nu de cel de combustibil in cazul unui incalzitor de aer Webasto.
Si este normal sa fie asa daca intradevar consumul electric ar limita intr-un asemenea hal autonomia incalzirii diesel.

Sincer, personal, chiar daca nu dispun de o astfel de instalatie, nu cred ca aceasta este asa gurmanda dpdv al energiei electrice.

In toate pdf-urile referitoare la Air Top 2000 STC D, nu am gasit consumuri atat de mari date de producator.
Producatorul indica: "Rated power consumption - 14-29W" http://webasto.frl/wp-content/uploads/W ... stc-GB.pdf
Cam atat consuma frigiderul meu cu compresor cu care puteam sa stau in conditii off-camping 6-7 zile, cand bateria era noua.

Vali, poate nu vorbim de acelasi tip de incalzitor (Air Top 2000 STC D), poate bateria ta este uzata, poate montajul nu a fost facut corect, poate... poate ceva nu este in regula. Nu cred ca si-ar permite un producator de campere sa monteze o asa pocnitoare pe un RV care sa poata asigura caldura pentru doar 6-8 ore.

PS. Cred ca din aceasta dilema ne poate scoate Ionut care are un camper nou, cu baterie noua si montat de un constructor traditional in domeniul RV.
mail: npredonu@gmail.com
Telefon: 0722.216.683
Campervan: Clever Runner 2021
lesovici ionut
Membru forum
Mesaje: 50
Membru din: 22 Apr 2014, 09:10
11
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 06 Ian 1979

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de lesovici ionut »

Pai... atunci sa va povestesc si eu ce am experimentat cu Truma Combi 4 Diesel montata pe Westfalia Amundsen.

1. Consum de motorina
La -4 minima nocturna consumul se mentine imposibil de masurat. Practic, daca conduc 50km, acul indicator scade foarte putin dar imi pot da seama ca exista o diferenta de nivel. Dupa o noapte cu minima de -4 grade si vant care misca duba, nu am putut evalua consumul de motorina.

2. Consumul electric.
Bateria auxiliara este de 95AH AGM - Varta (noua - schimbata de catre dealer) si este separata de bateria de pornire a motorului.
Consumatori: camperul meu are doar lumini led (dar multe) si nu ma feresc sa le tin aprinse pe toate - imi place feeling-ul de lumina in mijlocul pustietatii. Din baterie mai trag curent frigiderul, pompa de apa si truma diesel.
Indicator: nivelul bateriilor este indicat prin 3 led-uri verzi si unul rosu.
Mod de utilizare: eu nu stau intr-ul loc mult timp (am facut precizarea pentru colegii de forum care au mentionat "6 zile in camping"). Plec din Bucuresti pana la destinatie / oprirea intermediara - sa zicem 6-8 ore de mers. Dupa aceste ore de condus opresc motorul, "dau blană" Trumei, aprind toate luminile interioare si folosesc apa dupa trebuinta. Dorm - Truma pornita. Dimineata fac dus, mancare, cafea. Inainte de a ma pune in miscare inchid luminile si Truma.
Cum stam: seara ambele baterii - 3 led-uri verzi. Dimineata, la plecare, bateria de start motor - 3 led-uri verzi iar cea auxiliara 2 led-uri verzi. Mi s-a intamplat sa uit incalzitorul pornit 24h in Bucuresti, intr-o zi cu minima nocturna de -6 grade Celsius - dupa cele 24 de ore - bateria auxiliara 2 led-uri verzi; practic eu nu am vazut mai putin de 2 led-uri verzi. Dealerul mi-a spus ca autonomia electrica (totala) cu o baterie auxiliara este de 3-4 zile si ca el imi recomanda sa montez si a doua baterie auxiliara (camperul poate fi echipat cu 2 baterii auxiliare de catre Westfalia - in afara celei de start) pentru a avea autonomie 6 zile.

3. Mirosul caracteristic de diesel.
Mie nu mi-a mirosit nimic (cu exceptia primei utilizari in timpul careia au ars grasimile cu care fabricantul a protejat partile metalice ale centralei). Nu mi-am pus problema unde ar fi evacuarea noxe diesel a Trumei. Dupa ce am citit pe forum despre potentiala problema cu mirosul, am identificat evacuarea si, daca miros in dreptul ei se simte un usor miros de diesel ars - eu l-am identificat la pornirea centralei de la "rece". Dar vorbim de un miros usor, nu de altceva. Nu miroase inauntru. Nu miroase in jurul masinii.

4. Zgomot
Aici nu am cosntatat nimic nou fata de ce scriam in alt topic: exista 2 surse de zgomot: pompa de combustibil - se aude ca un ceas cu limbi si ventilatorul. Daca e frig afara, ceasul ticaie mai des si ventilatorul "ia viteza". Nu sunt zgomote deranjante.

Ce cred eu
Cred ca sistemele de incalzire s-au mai "curatat" in timp. Daca acum 30 de ani o masina diesel scotea fum pe teava de esapament, acum doar masinile defecte scot fum. Probabil asa e si cu centralele RV. Nu am centrala pe gaz pentru a face diferenta, dar imi este clar ca Truma combi 4D nu are manifestari anormale: nu consuma curent / diesel mult, nu miroase, nu are zomote deranjante. Mai am un "pilon de incredere" in incalzitoarele diesel: fabricantii mari si scumpi folosesc sistemele diesel - de exemplu Bimobil.
Ceea ce nu imi place la diesel este ca platesc accize si taxa de drum pentru incalzire; e un pret pentru grija in minus de a umple rezervorul de gaz.
Avatar utilizator
Nelu Predonu
Membru forum
Mesaje: 828
Membru din: 23 Sep 2012, 14:16
12
Oras: Manolache - Ilfov
Data nasterii: 21 Iul 1959
Localitate: Manolache - Ilfov

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de Nelu Predonu »

La multi ani !
Multumim mult Ionut, pentru elucidarea problemei.
lesovici ionut scrie: 27 Dec 2018, 11:30 2. Consumul electric.
Bateria auxiliara este de 95AH AGM - Varta (noua - schimbata de catre dealer) si este separata de bateria de pornire a motorului...
Nu inteleg ce ai vrut sa zici in paranteza citata mai sus.
Bateria a fost schimbata de catre dealer ? A fost nevoie de asa ceva ? Sau e vorba de bateria noua montata de producatorul camperului ?
lesovici ionut scrie: 27 Dec 2018, 11:30 ... Ceea ce nu imi place la diesel este ca platesc accize si taxa de drum pentru incalzire; e un pret pentru grija in minus de a umple rezervorul de gaz.
Ionut, motorina, nu numai la noi este accizata, asta este valabil peste tot. Crezi ca gazul nu este accizat ?
Important este... de cati murmurei este nevoie sa scoatem din buzunar pentru a ne face treaba.
mail: npredonu@gmail.com
Telefon: 0722.216.683
Campervan: Clever Runner 2021
lesovici ionut
Membru forum
Mesaje: 50
Membru din: 22 Apr 2014, 09:10
11
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 06 Ian 1979

Re: Truma sau Webasto ?

Mesaj de lesovici ionut »

La multi ani!
1. Bateria a fost schimbata de catre dealer. Cea montata de producator s-a sulfatat iar dealerul a inlocuit-o (si a tinut sa "imi scoata ochii" cu asta - prin urmare ma laud si eu la randul meu).
Camperul meu este produs in 2016 iar de atunci a stat in parcul auto al dealer-ului.
2. Asa este.
Scrie răspuns