Pagina 6 din 7
Re: Problema aerodinamica
Scris: 12 Feb 2010, 16:55
de Serpescu Gheorghe
:shock:
Re: Problema aerodinamica
Scris: 12 Feb 2010, 17:05
de George Marcu
Mai pisicherilor...voi vreti sa doborati recordul mondial la viteza cu rulota de va sta gandul numai la aerodinamicitate ???
La consum cat credeti ca o sa scutiti?
1 litru la 100 km, in medie vreo 10.000km pe an (sunt generos aici) asta inseamna vreo 350-400 de lei.
O sa va opreasca primul Garcea, si al doilea si al treilea si toti pe care-i intalniti pe orice drum din Romania si sigur de afara.
Deflectorul este incomod, ocupa spatiu acasa la depozitare, iar la plimbare, in afara tarii, elimina din ecuatie toate parcarile din orase, avand o inaltime mare.
De fapt, singurele locuri unde puteti parca intr-o plimbare fara rulota.
Re: Problema aerodinamica
Scris: 12 Feb 2010, 18:56
de Odenie Sergiu
Radu Pascu scrie:
Dar in schimb, eu am experienta unei rulote mai grea ca asta cu 150Kg dar care avea forma de ou. Este vorba de o Eriba din 1979 a unui prieten cu care am umblat asta vara si nu am avut probleme de tractiune. cu asta care are peretele aproape drept, de la 80km/h in sus parca trag un zid dupa mine. Deci ma gandesc ca numai forma aerodinamica a rulotei (masina fiind aceeasi) a influentat cresterea consumului cu 3L/100km fata de Eriba.
.
@George
Se pare ca,consumul e mai mare dacat 1l in plus,dupa cum spune mai sus;dar un alt motiv inteleg ca ar fi si faptul ca ar usura tractiunea,nu numai consumul ar fi ca avantaj.
Re: Problema aerodinamica
Scris: 12 Feb 2010, 22:10
de Radu Pascu
@ Odenie
Asa este, nu este vorba de 1L in plus ci de vreo 3, fara sa fac o statistica exacta. Dar nu asta ma deranjeaza asa mult. Mai mult ma deranjeaza "lipsa de putere" care se manifesta astfel:
masina mea are un motor de 1,6L cu 115CP si cutie de viteza automata, + StepTronic. Deci pot sa o folosesc pe manual sau automat.
Cu Eriba, cu 4 persoane, bagaje in portbagaj cat pentru 4 persoane (si nu din aceeasi familie caci conteaza) si cu rulota plina cu mese, scaune, gratar, etc plus de pe drum vreo 15 pepeni, reuseam sa stau pe tempomat la regim de 90Km/h, fara ca automatismul cutiei sa aiba nevoie sa treaca intr-o treapta inferioara. Daca era o panta, atunci trecea in treapta inferioara pentru mentinerea vitezei impuse, sau treceam pe manual si rulam...cu cat putea, cat mai apropiat de 90K/h viteza impusa de tempomat.
Cu TEC, cu 2 persoane, bagaje nesemnificative, si rulota goala, nu reuseam sa stau pe tempomat in regim de autostrada nici la 80Km/h. Pe manual, statea unde putea, dar si crestea consumul destul de mult. Atunci anulam tempomatul si preluam eu regimul, in functie de situatie. Eram obligat sa duc demaraje prelungite in treapta inferioara pana peste 90Km/h ca apoi sa trec in treapta superioara si sa mentin (si asa temporar) viteza impusa de mine.
Pentru a argumenta ca se intampla un fenomen aerodinamic dezastruos, de la o anumita viteza in sus, va pot asigura ca pana la 65Km/h nu am nici consum crescut si practic nici nu simt ca tractez ceva. Peste 65Km/h incep sa se plimbe buretii de protectie pe barile de la suportul de bicicleta parca ar avea motorase. Sunt niste bureti tubulari pe barile de sustinere, care s-au largit si practic acum se misca liberi. Se deplaseaza cu mare viteza pe bara transversala a suportului dintr-o parte in alta intr-un mod haotic. Deci clar ca sunt turbioane. La un flux constant de curent ar trebui sa se deplaseze intr-o pozitie si sa raman acolo pana la schimbarea vitezei de deplasare.
In fine, probabil ca v-am obosit deja cu problema mea, la care dupa cum vad, singura solutie in aceasta forma de atelaj este sa inbunatatesc CX-ul rulotei. De geaba intentionez sa schimb masina, daca nu-mi permit acum si nici nu sunt convins ca nu puterea motorului este pricina ci o combinatie nefericita dpdv aerodinamic intre forma masinii si a rulotei. Curios ar fi, de testat cu o masina cu caracteristici mecanice asemanatoare dar cu forma total diferita. De exemplu un breack sau un hachback.
Re: Problema aerodinamica
Scris: 12 Feb 2010, 22:21
de Odenie Sergiu
Eu am Golf 1,6 16V Variant.Dar am aceleasi simptome cu rulota.Demaraj prelungit si ca sa merg cu 90,se intampla mai rar,mai ales in zona asta unde nu este doar drum drept,fara pante.Cand am venit cu ea din Germania pe autostrada se intindea la drum si mergeam cu ea la 90,dar ajunge mai lent la viteza aia si doar pe drum fara pante.
Re: Problema aerodinamica
Scris: 12 Feb 2010, 22:27
de Radu Pascu
Si atunci, daca putem sa facem ceva sa fie mai bine cu costuri zic eu...minore, de ce sa nu incercam?
Solutia cu prelata o voi incerca. Voi folosi material de prelata de camioane gen lucioasa, nu panza chioara, de si pentru probe cred ca ar fi buna orice panza, intinsa cumva sa vedem cum se "umfla" cum se "aplatizeaza"
Am un prieten cu un avion si ma voi folosi de curentul de aer de la elicea lui cu avionul calat la sol, ca sa fac ceva teste.
Re: Problema aerodinamica
Scris: 12 Feb 2010, 22:48
de Odenie Sergiu
"Si atunci, daca putem sa facem ceva sa fie mai bine cu costuri zic eu...minore, de ce sa nu incercam?"
Si eu sunt perfect de aceeasi parere.Nefiind subiectul inceput de mine,n-am intervenit,dar poate pentru unii schimbarea masinii este la fel de usoara ca inlocuirea TV-ului sau a masinii de spalat.Pentru mine,nu si cred ca nici pentru altii.Si schimband o masina de capacitate mai mica,cu intretinere mai ieftina,cu una mai mare,mai scumpa cu costuri mai mari de intretinere si altele,nu vad unde e avantajul...Daca ar fi gandit toti asa,luam totul de-a gata facut de altii,n-ar mai fi progresat omenirea si nu s-ar mai fi inventat nimic.Din idei mai mici sau mai mari pana la urma poate iesi ceva nou.
Re: Problema aerodinamica
Scris: 13 Feb 2010, 02:11
de George Marcu
Corect, o consuma 3 litri in plus, nu contrazic pe nimeni, sigur Radu stie mai bine ca-i masina lui.
Scuza ca n-am retinut din paginile citite mai demult :oops:
Problema cred ca o sa fie, asa cum am mai spus, politia care vazand o constructie de genul asta sigur va intervenii.
Re: Problema aerodinamica
Scris: 13 Feb 2010, 10:31
de Odenie Sergiu
Nu e o constructie,e doar o prelata.Politia poate interveni,daca sunt facute modificari constructive.
"modificări constructive - activitatea ce are ca rezultat schimbarea parametrilor constructivi, funcţionali sau de calitate ai vehiculului rutier şi/sau a componentelor acestuia faţă de tipul omologat;"
Cred ca @Radu lucrand intr-un service este mai in tema sa aprecieze daca aceasta prelata se incadreaza ca modificare constructiva sau nu.
Re: Problema aerodinamica
Scris: 13 Feb 2010, 11:38
de George Marcu
Ce ma surprinde este consumul enorm intre cele 2 rulote.
Eu pe Peugeot 307 HDI 136CP aveam 2-2,5 litri in plus intre rulota si fara.
Nici rulota mea nu-i aerodinamica deloc (are 1000 kg MMA dar sigur era depasita masa cu incarcatura in exces) iar valorile de consum erau pe la 85-90 km/h.
La Volvo XC70 TDI 185CP diferenta este si mai mica 1-1,5 litri in plus la 90-100 km/h.
PS:
Sigur stie mai bine ca mine ce face, eu doar mi-am exprimat o suspiciune, ca politia va face o pasiune din a verifica confectia aerodinamica.
In tinerete, aveam un Aro 320 la care se pusese prelata.
Ma opreau si printre celelalte bube tehnice pe care politia le verifica fiind tot posesori de Aro si cunoscandu-le, de multe ori cereau acte de la firma care facuse suprastructura si prelata. Noroc ca le aveam, fiind informat de firma unde se facuse operatia, undeva pe la Balotesti parca.
Re: Problema aerodinamica
Scris: 13 Feb 2010, 11:58
de Radu Pascu
Nu vreau sa subminez politia romana dar zau ca nu au nicio treaba. Nici nu stiu daca-si fac probleme ca este sau nu originala constructia. Si la RAR daca schimbi motorul de exemplu, si nu este proptit cu cozi de matura si legat cu sarma, primesti omologare individuala fara probleme.
Ce vreau sa spun, este faptul ca atata timp cat constructia va fi facuta corect, nu vor avea de comentat. Nu suntem in cazul sa depasim gabaritul, si nici nu "agresam" securitatea circulatiei. In fond de ce nu s-ar lega si de husele pentru biciclete? Ca tot pe acolo suntem. Ce se intampla cu tot felul de marfuri care sunt protejate cu prelate stranse pe marfa si circula camioanle cu 98Km/h fara probleme? Nu vorbesc aici de prelatele standard de camioane.
Concluzie...nu siu daca va fi gata pana la intalnirea de Pasti, dar tot o fac pentru Croatia.
Re: Problema aerodinamica
Scris: 13 Feb 2010, 14:24
de Odenie Sergiu
George Marcu scrie:Ce ma surprinde este consumul enorm intre cele 2 rulote.
Eu pe Peugeot 307 HDI 136CP aveam 2-2,5 litri in plus intre rulota si fara.
Nici rulota mea nu-i aerodinamica deloc (are 1000 kg MMA dar sigur era depasita masa cu incarcatura in exces) iar valorile de consum erau pe la 85-90 km/h.
La Volvo XC70 TDI 185CP diferenta este si mai mica 1-1,5 litri in plus la 90-100 km/h.
La mine consumul fara rulota,la viteza de 80-90 km este 5,6-5,8 l(motor/benzina).Cu rulota,oricum as merge sub 10l/100km nu scot;ba chiar mai mult daca am zone de urcat .Dar cum zicea si @Radu este enervant ca nu prea poti ajunge la 80-90 km usor si sa te mentii,mai ales daca mai bate si vantul...